ORDIN nr. 219 din 1 aprilie 2008
pentru stabilirea modelului-cadru al contractelor de gestionare a faunei
cinegetice de pe suprafaţa fondurilor cinegetice şi al actelor
adiţionale
(la data 05-Feb-2018 Actul modificat de Art. I,
punctul 1. din Ordinul
1620/2017 )
Forma sintetică
la data 21-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
Având în vedere Avizul Consiliului Naţional de
Vânătoare nr. 2/2007 şi Referatul de aprobare nr. 248.413 din 18
iulie 2007,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. x)
şi ale art. 9 din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului
cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (7) din
Hotărârea Guvernului nr. 385/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale,
luând în considerare Procesul-verbal de negociere
nr. 248.559 din 18 septembrie 2007,
ministrul agriculturii şi dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Se
stabileşte modelul-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice
de pe suprafaţa fondurilor cinegetice, prevăzut în anexa nr. 1 care
face parte integrantă din prezentul ordin.
(la data
05-Feb-2018 Art. 1 modificat de Art. I, punctul 2. din Ordinul
1620/2017 )
Se
stabileşte modelul-cadru al contractului de gestionare temporară a
faunei cinegetice de pe suprafaţa fondurilor cinegetice, prevăzut în
anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Se
stabileşte modelul-cadru al actelor adiţionale care se încheie la
contractul de gestionare a faunei cinegetice, prevăzut în anexele nr. 3-5,
care fac parte integrantă din prezentul ordin.
(la data
05-Feb-2018 Art. 1 completat de Art. I, punctul 3. din Ordinul
1620/2017 )
(1)Contractul prevăzut la art. 1 şi actele adiţionale la
acesta se încheie între autoritatea publică centrală care
răspunde de vânătoare, denumită în continuare administrator,
prin structurile teritoriale de specialitate ale acesteia, şi gestionarii
faunei cinegetice, aşa cum sunt definiţi de Legea vânătorii
şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Rezilierea contractelor încheiate potrivit prevederilor de la alin.
(1) se realizează de către structurile teritoriale de specialitate
ale administratorului, cu acordul administratorului, în condiţiile legii
şi ale contractului de gestionare.
(3)Contractul prevăzut la art. 11 se încheie între
administrator, prin structurile teritoriale de specialitate ale acestuia,
şi administratorul fondului forestier proprietate publică a statului.
(4)În cazul în care pentru majoritatea fondului forestier proprietate
publică a statului din cuprinsul fondului cinegetic administratorul este,
potrivit legii, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Silvicultură «Marin Drăcea», contractul prevăzut la alin. (3) se
încheie cu acesta. În toate celelalte cazuri contractul de gestionare
temporară a faunei cinegetice se încheie cu Regia Naţională a
Pădurilor - Romsilva.
(la data
05-Feb-2018 Art. 2 modificat de Art. I, punctul 4. din Ordinul
1620/2017 )
(1)La data intrării în vigoare a
prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor
şi mediului nr. 126/2004
pentru aprobarea modelului de contract-cadru de gestionare a fondurilor de
vânătoare specifice fiecărei categorii de gestionari prevăzute
de Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996,
republicată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188
din 4 martie 2004, se abrogă.
(2)Contractele de gestionare a fondurilor
de vânătoare aflate în derulare la data intrării în vigoare a
prezentului ordin se modifică potrivit anexei la prezentul ordin, prin
încheierea de acte adiţionale.
Anexele nr.
1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
(la data
05-Feb-2018 Art. 3 completat de Art. I, punctul 5. din Ordinul
1620/2017 )
Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi
dezvoltării rurale, Gheorghe Albu, secretar de stat |
ANEXA nr. 1:
(la data 05-Feb-2018 anexa 1 modificat de Art. I,
punctul 15. din Ordinul
1620/2017 )
CONTRACT |
nr. ...../..... |
de gestionare a faunei cinegetice
din fondul de vânătoare nr. ........., denumit..........., din judeţul.............. |
CAPITOLUL I: Părţile contractante
......................................... *), cu sediul
în..............., str. ............. nr. ... Judeţul............., prin reprezentanţii
săi legali, având cod fiscal...................., denumită în
continuare administrator, şi
*) Autoritatea publică centrală care răspunde de
vânătoare prin structurile teritoriale de specialitate.
(la data
22-Feb-2016 Art. 1 din anexa 1, capitolul I modificat de Art. I, punctul 1. din
Ordinul
222/2016 )
............................... **), cu sediul
în..................., str. .............................. nr. .........,
contul nr. ......................, deschis
la..................................., codul de
identificare.........................., prin reprezentanţii săi
legali..........................., având funcţia
de......................., denumită în continuare gestionar,
în temeiul art. 9 şi al art. 15 din Legea vânătorii
şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, încheie prezentul
contract de gestionare.
**) Persoana juridică română care a fost licenţiată
în condiţiile legii şi căreia i se atribuie în gestiune fauna de
interes cinegetic din cuprinsul fondului cinegetic.
(la data
22-Feb-2016 Art. 2 din anexa 1, capitolul I modificat de Art. I, punctul 2. din
Ordinul
222/2016 )
CAPITOLUL II: Obiectul contractului
(1)Administratorul atribuie, în
condiţiile stabilite prin prezentul contract, gestiunea faunei cinegetice
din fondul de vânătoare nr. .................,
denumit............................, situat în
judeţul................................., în suprafaţă
de............... ha, având limitele marcate şi descrise în fişa
fondului de vânătoare anexată, aprobată prin Ordinul
conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură nr. ......................./......................,
gestionarului, care se obligă să respecte toate clauzele înscrise în
acesta.
(2)Dreptul de a gestiona fauna cinegetică de pe acest fond
cinegetic aparţine exclusiv gestionarului şi nu poate fi închiriat,
cedat sau înstrăinat, în tot sau în parte, cu excepţia
situaţiilor prevăzute la art. 9 alin. (5) din Legea vânătorii
şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi a cazurilor
prevăzute la art. 232, 233 şi 241 din Legea nr. 287/2009
privind Codul
civil, republicată, cu modificările ulterioare.
(la data
22-Feb-2016 Art. 3, alin. (2) din anexa 1, capitolul II modificat de Art. I,
punctul 3. din Ordinul
222/2016 )
(3)Prezentul contract asigură gestionarului dreptul de a organiza
şi desfăşura acţiuni de vânătoare, de a valorifica în
fiecare an cotele de recoltă aprobate şi de a folosi pentru
vânătoare, în condiţiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul
cinegetic, fără a fi necesare alte avize, acorduri sau
autorizări.
(la data
05-Feb-2018 Art. 3, alin. (3) din anexa 1, capitolul II modificat de Art. I,
punctul 6. din Ordinul
1620/2017 )
(1)Suprafeţele cuprinse în
interiorul fondului de vânătoare şi structura acestora pe
destinaţii, folosinţe şi proprietăţi, precum şi
efectivele de faună cinegetică stabilite prin lucrarea de evaluare a
acestora din primăvara anului........... sunt cele pe care gestionarul le
primeşte în folosinţă, odată cu preluarea fondului de
vânătoare, de la..................................................
(2)Instalaţiile,
amenajările şi construcţiile vânătoreşti pot fi
preluate de la vechiul gestionar, contra cost, prin acordul părţilor,
odată cu preluarea fondului de vânătoare.
(1)Din cadrul suprafeţei productive cinegetic se stabileşte
şi se declară zonă de linişte a faunei cinegetice (minimum
10% din cea totală), în suprafaţă de ........... ha, ale
cărei limite sunt marcate pe schiţa fondului cinegetic.
(2)Suprafaţa prevăzută la alin. (1) trebuie să
asigure condiţii optime de existenţă pentru speciile principale
de faună cinegetică din fondul cinegetic.
(3)Zona de linişte prevăzută la alin. (1) poate fi în
suprafaţă compactă sau constituită în mai multe
amplasamente.
(4)Constituirea zonei de linişte se realizează de către
administrator împreună cu gestionarul, iar materializarea acesteia pe
schiţa fondului cinegetic se va face de către gestionar, în termen de
60 de zile de la preluarea gestiunii faunei cinegetice.
(5)În cazul modificării condiţiilor ecologice din cuprinsul
fondului cinegetic sau a mişcărilor naturale de efective, la
iniţiativa administratorului sau la solicitarea gestionarului ori a
administratorului/custodelui ariei naturale protejate, amplasamentul zonei de
linişte se poate modifica cu acordul părţilor.
(6)Pentru fondurile cinegetice în care sunt constituite şi arii
naturale protejate, delimitarea zonei de linişte se realizează în
conformitate cu prevederile art. 20 alin. (3) din Legea vânătorii şi
a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi cu
consultarea administratorului sau a custodelui ariei naturale protejate.
(la data
24-May-2011 Art. 5 din anexa 1, capitolul II modificat de Art. I, punctul 1.
din Ordinul
1431/2011 )
CAPITOLUL III: Obligaţiile şi
responsabilităţile părţilor
Administratorul,
prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1:(la data 05-Feb-2018 Art. 6 din anexa 1, capitolul III
modificat de Art. I, punctul 7. din Ordinul
1620/2017 )
(1)Să asigure predarea fondului
de vânătoare de la vechiul gestionar noului gestionar, pe baza
procesului-verbal de predare-primire, conform fişei fondului actualizate
în condiţiile art. 4.
a)Să asigure, în conformitate
cu prevederile art. 15 alin. (7) din Legea vânătorii şi a
protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, în pădurile
proprietate a statului, prin administratorul pădurilor proprietate
publică a statului .................., o suprafaţă
de.................... ha terenuri libere de vegetaţie forestieră, cu
titlu de folosinţă gratuită pe durata derulării
contractului.
(la data
24-May-2011 Art. 6, alin. (2), litera B. din anexa 1, capitolul III abrogat de
Art. I, punctul 2. din Ordinul
1431/2011 )
c)Suprafaţa prevăzută la lit. a) se predă pe
bază de protocol cu preluarea efectivă în teren în prezenţa
reprezentantului administratorului.
(la data
24-May-2011 Art. 6, alin. (2), litera C. din anexa 1, capitolul III modificat
de Art. I, punctul 3. din Ordinul
1431/2011 )
(3)Să comunice gestionarului în
timp util perioadele în care trebuie să organizeze acţiunile de
evaluare a vânatului, să verifice prin sondaj modul cum acesta le
efectuează şi să dispună refacerea lucrărilor, atunci
când constată nerespectarea reglementărilor în vigoare.
(4)Să stabilească, să
aprobe şi să comunice gestionarului, anual, cotele de recoltă
aprobate pentru fiecare specie de faună de interes cinegetic.
(5)Să transmită
gestionarului orice informaţii utile de care dispune, care nu se
publică în Monitorul Oficial al României, referitoare la gestionarea
faunei de interes cinegetic.
(6)Să actualizeze, împreună cu gestionarul fondului
cinegetic, la solicitarea proprietarului, pe baza documentelor care dovedesc
proprietatea, situaţia proprietăţii funciare din cuprinsul
fondului cinegetic.
(la data
24-May-2011 Art. 6, alin. (6) din anexa 1, capitolul III modificat de Art. I,
punctul 4. din Ordinul
1431/2011 )
(7)Să coordoneze acţiunile
necesare ameliorării fondului genetic al populaţiilor de vânat,
refacerii bonităţii fondului de vânătoare afectat de
calamităţi naturale, atunci când acţiunile sunt finanţate de
stat.
(8)Să organizeze direct şi
să coordoneze acţiunile de combatere a braconajului pe fondul de
vânătoare.
(9)Să controleze modul de
gestionare a fondului de vânătoare şi să dispună prin
documentul încheiat în urma controlului, acolo unde este cazul, termene şi
măsuri imediate de remediere a deficienţelor constatate, în scopul
bunei gestionări a faunei de interes cinegetic din fondul de
vânătoare.
(10)Să identifice, împreună cu gestionarul, măsuri
specifice de gospodărire cinegetică (populari, repopulări,
împrospătări de sânge, vânătoare raţională, combatere
braconaj) pentru evitarea efectelor de consangvinizare şi de degenerare a
populaţiilor de faună cinegetică şi pentru creşterea
efectivelor şi menţinerea acestora la nivelele optime stabilite de
autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(la data
24-May-2011 Art. 6, alin. (9) din anexa 1, capitolul III completat de Art. I,
punctul 5. din Ordinul
1431/2011 )
(1)Să asigure, în termen
de...... zile de la încheierea prezentului contract, prin personal de
specialitate angajat potrivit criteriilor de acordare a licenţei,
preluarea pe bază de protocol, conform fişei fondului de
vânătoare completate potrivit art. 4, a efectivelor de faună
cinegetică, a construcţiilor, instalaţiilor şi
amenajărilor vânătoreşti şi întreţinerea acestora.
(2)Să asigure în termen de 30 de
zile de la preluarea fondului de vânătoare construcţiile,
amenajările şi instalaţiile vânătoreşti conform
necesarului stabilit şi menţionat în fişa fondului de
vânătoare anexată la contract. Până la aceeaşi dată se
vor completa pe schiţa fondului de vânătoare toate instalaţiile
vânătoreşti, care se vor numerota pe schiţă şi pe
teren în scopul întreţinerii şi verificării lor în mod
corespunzător.
(3)Să respecte toate
reglementările legale referitoare la gestionarea fondului de
vânătoare şi a vânatului, la autorizarea, organizarea şi
practicarea vânătorii, la restrângerea sau extinderea perioadelor de
vânătoare, la cotele anuale de recoltă, comunicate de administrator.
(4)Să asigure paza faunei cinegetice din fondul cinegetic cu cel
puţin un paznic de vânătoare pe care să îl doteze
corespunzător şi care să aibă atribuţii principale în
domeniul ocrotirii faunei de interes cinegetic, prevenirii şi combaterii
braconajului cinegetic, angajat cu normă întreagă şi contract
individual de muncă, avizat în acest sens în termen de maximum 120 de zile
de la data încheierii prezentului contract
(la data
22-Feb-2016 Art. 7, alin. (4) din anexa 1, capitolul III modificat de Art. I,
punctul 4. din Ordinul
222/2016 )
(5)Să folosească numai în
scopul pentru care au fost destinate suprafeţele din fondul forestier puse
în mod gratuit la dispoziţie.
(6)Să asigure în fiecare sezon de vânătoare,
pentru perioada 1 noiembrie - 31 martie, pe bază de documente, conforme cu
reglementările legale în domeniul financiar, înregistrate în
contabilitate, următoarele cantităţi minime de hrană
complementară, prin administrarea căreia să prevină
producerea unor pierderi faunei de interes cinegetic, astfel:
a)furaje fibroase (fân, lucerna,
frunzare şi altele): câte 75 kg pentru fiecare exemplar de cerb comun sau
cerb lopătar, câte 25 kg pentru fiecare căprior şi câte 1,5 kg
pentru fiecare iepure;
b)furaje concentrate (cereale,
seminţe, furaje combinate etc.): pentru fiecare exemplar de cerb comun
şi cerb lopătar câte 25 kg, pentru fiecare mistreţ câte 60 kg
şi pentru fazan şi potârniche câte 6 kg;
c)suculente (fructe proaspete sau
conservate, sfeclă, napi, cartofi, gulii, morcovi etc.) în proporţie
de 30% din cantităţile de furaje concentrate prevăzute la lit.
b), pentru speciile cerb comun, cerb lopătar şi mistreţ, cu
posibilitatea compensării acestei cantităţi cu furaje
concentrate.
(7)Cantităţile
prevăzute la alin. (6) se asigură până la data de 31 octombrie
în proporţie de 50%.
(8)Prin excepţie de la prevederile alin. (6), în anii în care se
constată fructificaţie abundentă la speciile forestiere sau
cantităţi de furaje fibroase, suculente sau verzi accesibile faunei
cinegetice în fondul cinegetic respectiv, pe bază de documente încheiate
în prealabil de gestionar împreună cu reprezentanţii
administratorului, cantităţile de hrană pot fi diminuate cu
maximum 50%, asigurându-se conform prevederilor alin. (7).
(la data
22-Feb-2016 Art. 7, alin. (8) din anexa 1, capitolul III modificat de Art. I,
punctul 5. din Ordinul
222/2016 )
(9)Cantităţile
prevăzute la alin. (6) nu cuprind necesarul de hrană care trebuie
administrată în teren, în scopul abaterii faunei cinegetice de la
frecventarea culturilor agricole, pentru prevenirea pagubelor sau pentru
hrănirea acestora în cazul producerii unor calamităţi naturale.
(10)Să asigure
şi să organizeze anual evaluarea efectivelor de faună
cinegetică conform reglementărilor emise de administrator. În
situaţia în care se constată inadvertenţe în înscrisuri (fişe
de observaţie, centralizatoare), precum şi între înscrisuri şi
realitatea din teren, gestionarul este obligat să efectueze, dacă
este posibil, o nouă evaluare pentru speciile în cauză.
(11)Să
organizeze practicarea vânătorii care are ca scop dobândirea vânatului, în
limitele cotelor de recoltă aprobate, în conformitate cu legea şi cu
normele emise în acest scop.
(12)Să nu
dăuneze, prin organizarea şi practicarea vânătorii sau prin
modul de gospodărire a fondului de vânătoare, folosinţei de
bază a terenului şi să suporte, în condiţiile legii, toate
pagubele produse faţă de terţi din vina sa.
(13)Să ia
măsurile privind sarcinile ce îi revin potrivit legii pentru prevenirea
producerii de către fauna cinegetică a unor pagube culturilor
agricole, silvice sau animalelor domestice şi să suporte pagubele în
cazul nerespectării prevederilor legale emise în acest sens.
(14)Să
acţioneze cu toate mijloacele de care dispune, inclusiv la solicitarea
justificată a administratorului, pentru prevenirea şi combaterea
actelor de braconaj sau pentru diminuarea efectelor unor factori negativi care
acţionează asupra faunei cinegetice.
(15)Să sesizeze
imediat administratorul la apariţia oricărui factor
dăunător faunei cinegetice despre care a luat
cunoştinţă: epizootii, calamităţi naturale, incendii,
inundaţii etc.
(16)Să facă
demersurile legale necesare pentru soluţionarea de către organele în
drept a cazurilor de braconaj descoperite.
(17)Să completeze şi să transmită la solicitarea
administratorului, după două luni de la încheierea sezonului de
vânătoare, evidenţele statistice cu privire la fauna de interes
cinegetic şi fondul cinegetic, prevăzute de actele normative în
vigoare şi de fişa fondului cinegetic.
(la data
24-May-2011 Art. 7, alin. (17) din anexa 1, capitolul III modificat de Art. I,
punctul 6. din Ordinul
1431/2011 )
(18)Să participe
o dată la 2 ani sau ori de câte ori este solicitat, ca urmare a unor
sesizări, prin personal specializat şi împuternicit, la data şi
în locul stabilite de administrator, la controlul modului de gestionare a
faunei de interes cinegetic de pe fondul de vânătoare şi să
aplice, în termenele menţionate în procesul-verbal de control, toate
măsurile stabilite de administrator potrivit legii şi prezentului
contract.
(19)Să
reţină permisele de vânătoare ale posesorilor care au
săvârşit pe acest fond de vânătoare fapte constatate de
personalul propriu şi sancţionate ca infracţiuni sau
contravenţii de Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
(20)Să
reţină, în vederea confiscării, bunurile şi mijloacele care
au servit la săvârşirea faptelor constatate de personalul propriu şi
sancţionate ca infracţiuni prevăzute de Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi să le
predea organelor de cercetare penală.
(21)Să ia
măsurile prevăzute de lege împotriva persoanelor care încalcă
prevederile actelor normative privind organizarea şi practicarea
vânătorii.
(la data
05-Feb-2018 Art. 7, alin. (22) din anexa 1, capitolul III abrogat de Art. I,
punctul 8. din Ordinul
1620/2017 )
(23)Să implementeze, în termenele stabilite, măsurile de
gospodărire identificate potrivit prevederilor art. 6 alin. (10).
(24)Să actualizeze, împreună cu administratorul, la
solicitarea proprietarului, pe baza documentelor care dovedesc proprietatea,
situaţia proprietăţii funciare din cuprinsul fondului cinegetic.
(la data
24-May-2011 Art. 7, alin. (22) din anexa 1, capitolul III completat de Art. I,
punctul 7. din Ordinul
1431/2011 )
CAPITOLUL IV: Termenele contractuale
Prezentul
contract se încheie pe o perioadă de .......... ani, respectiv de la
............... până la .............., inclusiv.
(la data
05-Feb-2018 Art. 8 din anexa 1, capitolul IV modificat de Art. I, punctul 9.
din Ordinul
1620/2017 )
CAPITOLUL V: Modalităţile de plată a sumelor
datorate pentru folosirea fondului de vânătoare
(1)Pentru gestionarea faunei de interes cinegetic din fondul cinegetic
gestionarul va plăti, anual, un tarif de gestionare de ........... euro,
determinat în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Plata tarifului stabilit la alin. (1), de către gestionar, se
va face potrivit prevederilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
a).......................... proprietarilor terenurilor incluse în
fondurile cinegetice;
b)...................... bugetului de stat, în contul nr.
...................... constituit la
...........................................
c)...................... Fondului pentru mediu, în contul nr.
............. constituit la ............................................
(3)Plata sumei prevăzute la alin. (2) lit. a) se realizează
potrivit prevederilor art. 15 alin. (4) din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Plata directă în condiţiile alin. (3) se face de
gestionar, în temeiul facturilor emise de persoanele juridice sau pe baza
dispoziţiei de plată către casieria gestionarului în cazul
persoanelor fizice care fac dovada proprietăţii, la solicitarea
acestora.
(5)Plata sumelor prevăzute la alin. (2) lit. c) se realizează
de către gestionar, la iniţiativa acestuia, în condiţiile legii.
(6)Tarifele unitare pe unitatea de suprafaţă (ha),
corespunzătoare categoriilor de teren, au valori după cum
urmează:
a)egale cu tarifele unitare prevăzute în anexa nr. 3 la Legea nr.
407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, în cazul fondurilor
cinegetice atribuite direct;
b)egale cu produsul dintre tarifele unitare prevăzute în anexa
nr. 3 la Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi coeficientul
de multiplicare rezultat prin raportul dintre tariful de atribuire reieşit
din licitaţia publică şi tariful de pornire la licitaţie
calculat în funcţie de tarifele unitare din anexa nr. 3 la Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, în cazul fondurilor
cinegetice atribuite prin licitaţie publică.
(7)În cazul în care situaţia proprietăţii asupra
terenurilor pe care s-a constituit fondul cinegetic se schimbă,
gestionarul este obligat să recalculeze şi să achite
corespunzător sumele datorate fiecăruia dintre cei prevăzuţi
la alin. (2) lit. a).
(8)Plata tarifului prevăzut la alin. (1) se face în lei la cursul
zilei în care se emite factura sau dispoziţia de plată, în două
tranşe egale, prima până la data de 30 noiembrie a anului în curs
şi a doua până la data de 15 mai a anului următor.
(9)Tarifele prevăzute la alin. (1) se achită conform
prevederilor legale.
(la data
24-May-2011 Art. 9 din anexa 1, capitolul V modificat de Art. I, punctul 8. din
Ordinul
1431/2011 )
(10)Scutirea de la plata tarifelor de gestionare prevăzute la art.
11 alin. (3) şi art. 15 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în
mod corespunzător.
(11)Încasarea sumelor cuvenite bugetului de stat reprezentând cotele din
tariful de gestionare prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. a) şi b)
din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, se realizează
prin intermediul structurilor teritoriale ale autorităţii publice
centrale care răspunde de vânătoare, care vor emite documente fiscale
în acest scop.
(la data
22-Feb-2016 Art. 9, alin. (9) din anexa 1, capitolul V completat de Art. I,
punctul 6. din Ordinul
222/2016 )
Neplata sumelor înscrise în
facturi şi dispoziţii de plată generează penalizări de
0,12%/zi de întârziere din suma neachitată, în situaţia în care
gestionarul nu achită suma în termen de 30 de zile de la primirea
facturilor sau a dispoziţiilor de plată.
(la data
22-Feb-2016 Art. 11 din anexa 1, capitolul V abrogat de Art. I, punctul 7. din Ordinul
222/2016 )
(la data
24-May-2011 Art. 12 din anexa 1, capitolul VI abrogat de Art. I, punctul 9. din
Ordinul
1431/2011 )
În situaţia în care se
constată că evaluarea efectivelor speciilor de faună
cinegetică ce populează fondul de vânătoare nu s-a efectuat
conform instrucţiunilor în vigoare şi nu mai este posibilă
refacerea acesteia, administratorul nu aprobă cota de recoltă sau o
anulează pe cea aprobată, pentru una sau mai multe specii de
faună de interes cinegetic de pe acest fond de vânătoare, după
caz.
(1)În executarea prezentului contract, administratorul, prin structura
teritorială de specialitate prevăzută la art. 1,
controlează, cel puţin o dată la 2 ani sau ori de câte ori este
necesar, modul în care gestionarul îşi îndeplineşte obligaţiile
contractuale.
(la data
05-Feb-2018 Art. 14, alin. (1) din anexa 1, capitolul VI modificat de Art. I,
punctul 10. din Ordinul
1620/2017 )
(2)Aspectele constatate cu ocazia
controlului se vor consemna într-un document semnat de ambele părţi.
(3)Declararea, potrivit legii, a unor
părţi din acest fond de vânătoare ca arii naturale protejate
care nu se includ în fonduri de vânătoare sau în care vânătoarea nu
este permisă va produce efecte în momentul declarării.
(la data
24-May-2011 Art. 14, alin. (4) din anexa 1, capitolul VI abrogat de Art. I,
punctul 10. din Ordinul
1431/2011 )
CAPITOLUL VII: Încetarea raporturilor contractuale
Prezentul contract îşi
încetează aplicabilitatea, de drept, la expirarea termenului prevăzut
la art. 8.
Încetarea
raporturilor contractuale înainte de termenul prevăzut în contract poate
fi solicitată oricând de către gestionar sau poate fi stabilită
de către administrator, în condiţiile prevăzute de art. 18.
(la data
24-May-2011 Art. 16 din anexa 1, capitolul VII modificat de Art. I, punctul 11.
din Ordinul
1431/2011 )
(1)Raporturile contractuale, în condiţiile art. 16, încetează
din momentul în care fondul de vânătoare a fost contractat cu alt
gestionar şi predat în condiţiile legii.
(la data 24-May-2011
Art. 17, alin. (1) din anexa 1, capitolul VII modificat de Art. I, punctul 12.
din Ordinul
1431/2011 )
(2)Încetarea raporturilor
contractuale nu exonerează gestionarul de răspundere faţă
de administrator şi de terţi pentru perioada în care a fost parte în
contract.
(1) Rezilierea de drept a
contractului se realizează de către structura teritorială de
specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul
scris al administratorului, fără sesizarea instanţei şi fără
punerea în întârziere, în următoarele cazuri:
(la data 05-Feb-2018 Art. 18, alin. (1) din anexa 1,
capitolul VII modificat de Art. I, punctul 11. din Ordinul
1620/2017 )
a)gestionarul nu îşi îndeplineşte obligaţia de
plată a tarifului de gestionare conform legii şi prezentului
contract, într-o perioadă de 30 de zile calendaristice de la expirarea
termenului de plată şi după împlinirea unui termen de 10 zile
lucrătoare de la primirea notificării din partea administratorului
pentru achitarea tarifului de gestionare sau a penalităţilor;
b)gestionarul nu şi-a îndeplinit oricare dintre obligaţiile
contractuale prevăzute la art. 7 alin. (1), (2), (4), (6), (10), (16),
(17), (18) şi (23);
(la data
05-Feb-2018 Art. 18, alin. (1), litera B. din anexa 1, capitolul VII modificat
de Art. I, punctul 12. din Ordinul
1620/2017 )
c)înscrierea de la data încheierii prezentului contract de membri
vânători peste numărul maxim determinat în funcţie de
suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3) din Legea
nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare;
d)scăderea nejustificată a populaţiilor de faună
de interes cinegetic la care sunt stabilite efective optime cu mai mult de 20%
faţă de momentul preluării gestiunii, dacă efectivele
preluate în gestiune au fost mai mici decât efectivele optime, sau cu mai mult
de 10% faţă de efectivele optime, dacă efectivele preluate în
gestiune au fost mai mari sau egale cu efectivele optime. Sunt considerate motive
justificative următoarele: epizootiile declarate oficial,
calamităţile declarate oficial, migrarea pe alte fonduri,
creşterea efectivelor de specii prădătoare, creşterea
efectivelor speciilor concurente, modificarea semnificativă a
condiţiilor de biotop;
e)gestionarului i se retrage ulterior licenţa;
f)săvârşirea de către aceeaşi persoană
angajată a gestionarului, în decurs de 6 luni, pe acelaşi fond
cinegetic, a cel puţin două fapte de braconaj prevăzute şi
sancţionate de Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare;
g)gestionarul refuză actualizarea prevederilor prezentului
contract, prin încheierea de acte adiţionale impuse de legislaţia în
vigoare.
(2) Contractul
încetează de drept, după notificarea în acest sens adresată
gestionarului de către structura teritorială de specialitate a
administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul scris al
administratorului, în următoarele cazuri:
(la data 05-Feb-2018 Art. 18, alin. (2) din anexa 1,
capitolul VII modificat de Art. I, punctul 13. din Ordinul
1620/2017 )
a)în situaţia în care, prin hotărâre
judecătorească definitivă şi executorie, administratorul
este obligat să încheie cu un alt gestionar un contract de gestionare
pentru acelaşi fond cinegetic;
b)în situaţia în care, prin hotărâre
judecătorească definitivă şi executorie, se constată
că hotărârea de atribuire a dreptului de gestionare sau încheierea
contractului de gestionare s-a realizat în baza unor documente întocmite cu încălcarea
prevederilor legale;
c)în situaţia în care prin hotărâre judecătorească
definitivă şi executorie se dispune anularea/desfiinţarea
hotărârilor de atribuire a dreptului de gestionare pentru fondul cinegetic
în cauză.
(la data
22-Feb-2016 Art. 18 din anexa 1, capitolul VII modificat de Art. I, punctul 8.
din Ordinul
222/2016 )
(3)Eventuale sesizări privind calculul şi plata tarifului de
gestionare de către gestionarul faunei cinegetice proprietarilor
terenurilor cuprinse în suprafaţa fondului cinegetic se verifică
şi se soluţionează de către structura teritorială de
specialitate a administratorului, iar eventualele litigii se
soluţionează de către instanţa de judecată
competentă teritorial.
(4)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c)
şi g) se acordă un termen de 30 de zile pentru remedierea
deficienţelor.
(la data
05-Feb-2018 Art. 18, alin. (2) din anexa 1, capitolul VII completat de Art. I,
punctul 14. din Ordinul
1620/2017 )
(1)Forţa majoră este
constatată de autoritatea competentă.
(2)Forţa majoră este un eveniment
mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează
greşelii sau vinovăţiei acestora, care nu putea fi prevăzut
în momentul încheierii contractului şi care face imposibilă
îndeplinirea obligaţiilor contractuale.
(3)Sunt considerate asemenea
evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice
alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei
epizootii.
(4)Forţa majoră
exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor
asumate prin prezentul contract care sunt afectate de evenimentul ce constituie
forţa majoră, pe toată perioada în care aceasta
acţionează.
(5)Îndeplinirea contractului va fi
suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar
fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor
până la apariţia acesteia.
(6)Partea contractantă care este
afectată şi/sau care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod
complet, producerea acesteia şi de a lua toate măsurile care se impun
şi care îi stau la dispoziţie în vederea limitării
consecinţelor.
(7)Partea afectată de un
asemenea eveniment are obligaţia să remită documentaţia
care atestă apariţia cazului de forţă majoră în termen
de cel mult 30 de zile de la apariţie. Încetarea cazului de
forţă majoră se comunică în termen de 15 zile de la
încetare.
Eventualele daune produse de
către gestionar prin acţiunile pe care le întreprinde pe acest fond
de vânătoare faunei cinegetice, culturilor agricole, silvice sau
animalelor domestice, precum şi unor terţe persoane se suportă
de către acesta, potrivit legii.
Cheltuielile generate de refacerea
potenţialului cinegetic al acestui fond de vânătoare la nivelul la
care a fost preluat de către gestionar sunt suportate de către
acesta, la rezilierea sau la încetarea contractului, numai în măsura în
care se dovedeşte că a încălcat, cu vinovăţie,
clauzele contractuale.
Eventualele litigii între
gestionar şi administrator se soluţionează de către
instanţele judecătoreşti competente.
CAPITOLUL XI: Dispoziţii finale
(1)Prezentul contract intră în
vigoare la data predării gestiunii de către fostul gestionar,
respectiv la data primirii acesteia de către actualul gestionar.
(2)Prezentul contract a fost încheiat
astăzi,............., în 3 exemplare, dintre care două exemplare
pentru administrator şi unul pentru gestionar.
ADMINISTRATOR Reprezentanţi legali: |
GESTIONAR Reprezentanţi legali: |
.............................. .............................. .............................. (nume, prenume, funcţia) |
.............................. .............................. .............................. (nume, prenume, funcţia) |
*) În tot
cuprinsul anexei, sintagma "fond de vânătoare" se
înlocuieşte cu sintagma "fond cinegetic".
(la data
24-May-2011 anexa 1 modificat de Art. I, punctul 15. din Ordinul
1431/2011 )
CONTRACT nr. ......./............ de
gestionare temporară a faunei cinegetice din Fondul cinegetic nr.
......., denumit ............., din judeţul ................. |
CAPITOLUL
I: Părţile contractante
.........................................*),
cu sediul în ..............., str. ............... nr. ........, judeţul
.............., având codul fiscal ..........., prin reprezentanţii
săi legali ..............., având funcţia de .............., şi
................., având funcţia de ...................., denumit în
continuare administrator,
.........................................**),
cu sediul în ..............., str. ............... nr. ........, judeţul
.............., având contul nr. .............., deschis la ..........., codul
unic de identificare .............., prin reprezentanţii săi legali
................, având funcţia de ..........., şi ...............,
având funcţia de ............., denumit/ă în continuare gestionar
temporar,
în temeiul
art. 12 din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic
nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 219/2008
pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de gestionare a faunei
cinegetice de pe suprafaţa fondurilor de vânătoare, cu
modificările şi completările ulterioare, încheie prezentul
contract de gestionare temporară a faunei cinegetice.
CAPITOLUL
II: Obiectul contractului
(1)Administratorul încredinţează, în condiţiile
stabilite prin prezentul contract, gestionarea temporară a faunei
cinegetice din Fondul cinegetic nr. .........., denumit ................,
situat în judeţul ............, în suprafaţă de .......... ha,
având limitele marcate şi descrise în fişa fondului cinegetic
anexată, aprobată prin Ordinul ............... nr.
......./..........., gestionarului temporar, care se obligă să
respecte toate clauzele înscrise în acesta.
(2)Dreptul de a gestiona fauna cinegetică de pe acest fond
cinegetic aparţine exclusiv gestionarului temporar şi nu poate fi
închiriat, cedat sau înstrăinat, în tot sau în parte.
(3)Prezentul contract asigură gestionarului temporar dreptul de a
organiza şi desfăşura acţiuni de vânătoare pentru
recoltarea probelor biologice solicitate de autoritatea sanitară veterinară,
pentru recoltarea şi valorificarea exemplarelor de vânat care produc
pagube şi a celor care fac obiectul selecţiei cinegetice şi de a
folosi pentru vânătoare, în condiţiile legii, terenurile ce sunt
cuprinse în fondul cinegetic.
(1)Suprafeţele cuprinse în interiorul fondului cinegetic şi
structura acestora pe destinaţii, folosinţe şi
proprietăţi, precum şi efectivele de faună cinegetică
stabilite prin lucrarea de evaluare a acestora din primăvara anului
........ sunt cele pe care gestionarul temporar le primeşte în gestiune,
odată cu preluarea fondului cinegetic, de la ................... .
(2)Instalaţiile, amenajările şi construcţiile
vânătoreşti pot fi preluate de gestionarul temporar de la fostul
gestionar, prin acordul părţilor, odată cu preluarea fondului
cinegetic.
(1)Zona de linişte a faunei cinegetice (minimum 10% din
suprafaţă totală a fondului cinegetic), în suprafaţă
de ........... ha, este marcată pe schiţa fondului cinegetic.
(2)În suprafaţa prevăzută la alin. (1) recoltarea
vânatului se poate face doar cu aprobarea prealabilă a administratorului.
CAPITOLUL
III: Obligaţiile şi responsabilităţile
părţilor
Administratorul,
prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1,
are următoarele obligaţii şi responsabilităţi:
a)să asigure predarea fondului cinegetic de la actualul gestionar
către gestionarul temporar, pe baza procesului-verbal de predare-primire,
conform fişei fondului actualizate în condiţiile art. 4;
b)să comunice gestionarului temporar, în timp util, perioadele în
care trebuie să organizeze acţiunile de evaluare a speciilor de
faună cinegetică admise la vânătoare, să verifice, prin
sondaj, modul cum acesta le efectuează şi să dispună
refacerea lucrărilor, atunci când constată nerespectarea reglementărilor
în vigoare;
c)să stabilească, să aprobe şi să comunice
gestionarului temporar cotele de recoltă pentru fiecare specie de
faună de interes cinegetic;
d)să transmită gestionarului temporar orice informaţii
utile de care dispune, care nu se publică în Monitorul Oficial al
României, referitoare la gestionarea faunei cinegetice;
e)să coordoneze acţiunile necesare ameliorării fondului
genetic al populaţiilor de vânat, refacerii bonităţii fondului
cinegetic afectat de calamităţi naturale, atunci când acţiunile
sunt finanţate de stat;
f)să controleze modul de gestionare a faunei cinegetice şi
să dispună prin documentul încheiat în urma controlului, acolo unde
este cazul, termene şi măsuri imediate de remediere a
deficienţelor constatate, în scopul bunei gestionări a faunei cinegetice.
Gestionarul
temporar are următoarele obligaţii şi
responsabilităţi:
a)să asigure, în termenul stabilit de administrator, prin
personal de specialitate angajat potrivit criteriilor de acordare a
licenţei, preluarea pe bază de protocol, conform fişei fondului
cinegetic completate potrivit art. 4, a efectivelor de faună cinegetică,
a construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor
vânătoreşti şi întreţinerea acestora;
b)să respecte toate reglementările legale referitoare la
gestionarea faunei cinegetice şi a vânatului, la autorizarea, organizarea
şi practicarea vânătorii, la restrângerea sau extinderea perioadelor
de vânătoare, la cotele anuale de recoltă, comunicate de
administrator;
c)să asigure paza faunei cinegetice cu cel puţin o
persoană care este angajată cu normă întreagă, pe care
să o doteze corespunzător şi care va avea atribuţii în
domeniul ocrotirii faunei de interes cinegetic, prevenirii şi combaterii
braconajului cinegetic, avizată în acest sens;
d)să administreze hrană în scopul îndepărtării
faunei cinegetice de la culturile agricole frecventate, pentru prevenirea
pagubelor sau pentru hrănirea acesteia în perioadele critice;
e)să organizeze evaluarea efectivelor de faună
cinegetică admisă la vânătoare conform reglementărilor
emise de administrator. În situaţia în care se constată
inadvertenţe în înscrisuri (fişe de observaţie,
centralizatoare), precum şi între înscrisuri şi realitatea din teren,
gestionarul temporar este obligat să efectueze, dacă este posibil, o
nouă evaluare pentru speciile în cauză;
f)să organizeze practicarea vânătorii care are ca scop
dobândirea vânatului, în limitele cotelor de recoltă aprobate, în
conformitate cu legea şi cu normele emise în acest scop, coroborat cu
prevederile art. 3 alin. (3);
g)să nu dăuneze, prin organizarea şi practicarea
vânătorii sau prin modul de gospodărire a fondului cinegetic,
folosinţei de bază a terenului şi să suporte, în
condiţiile legii, toate pagubele produse faţă de terţi din
vina sa;
h)să ia măsurile privind sarcinile ce îi revin potrivit
legii pentru prevenirea producerii de către fauna cinegetică a unor
pagube culturilor agricole, silvice şi/sau animalelor domestice şi
să suporte pagubele în cazul nerespectării prevederilor legale emise
în acest sens;
i)să acţioneze cu toate mijloacele de care dispune, inclusiv
la solicitarea justificată a administratorului, pentru prevenirea şi
combaterea actelor de braconaj sau pentru diminuarea efectelor unor factori
negativi care acţionează asupra faunei cinegetice;
j)să sesizeze, imediat, administratorul la apariţia
oricărui factor dăunător faunei cinegetice despre care a luat
cunoştinţă: epizootii, calamităţi naturale, incendii,
inundaţii etc.;
k)să facă demersurile legale necesare pentru
soluţionarea de către organele în drept a cazurilor de braconaj
descoperite;
l)să completeze şi să transmită, la solicitarea
administratorului, evidenţe statistice cu privire la fauna de interes
cinegetic şi fondul cinegetic, prevăzute de actele normative în
vigoare şi de fişa fondului cinegetic;
m)să participe ori de câte ori este solicitat, prin personal
specializat şi împuternicit, la data şi în locul stabilite de
administrator, la controlul modului de gestionare a faunei cinegetice şi
să aplice, în termenele menţionate în procesul-verbal de control,
toate măsurile stabilite de administrator potrivit legii şi
prezentului contract;
n)să reţină permisele de vânătoare ale
vânătorilor care au săvârşit pe acest fond cinegetic fapte
constatate de personalul propriu şi sancţionate ca infracţiuni
sau contravenţii de Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare;
o)să reţină, în vederea confiscării, bunurile
şi mijloacele care au servit la săvârşirea faptelor constatate
de personalul propriu şi sancţionate ca infracţiuni
prevăzute de Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi să le
predea organelor de cercetare penală;
p)să ia măsurile prevăzute de lege împotriva
persoanelor care încalcă prevederile actelor normative privind organizarea
şi practicarea vânătorii.
CAPITOLUL
IV: Termenele contractuale
Prezentul
contract este valabil de la data încheierii până la atribuirea în gestiune
a faunei cinegetice conform legii şi predarea acesteia de către
gestionarul temporar către noul gestionar.
CAPITOLUL
V: Modalităţile de plată a sumelor datorate
pentru folosirea fondului cinegetic
Pentru
gestionarea temporară a faunei cinegetice gestionarul temporar este scutit
de plata tarifului de gestionare.
În
situaţia în care se constată că evaluarea efectivelor speciilor
de faună cinegetică nu s-a efectuat conform instrucţiunilor în
vigoare şi nu mai este posibilă refacerea acesteia, administratorul
nu aprobă cota de recoltă sau o anulează pe cea aprobată,
pentru una sau mai multe specii de faună de interes cinegetic, după
caz.
(1)În executarea prezentului contract administratorul, prin structura
teritorială de specialitate prevăzută la art. 1,
controlează, ori de câte ori este necesar, modul în care gestionarul
temporar îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.
(2)Aspectele constatate cu ocazia controlului se vor consemna într-un
document semnat de ambele părţi.
(3)Declararea, potrivit legii, a unor părţi din fondul
cinegetic ca arii naturale protejate care nu se includ în fonduri cinegetice
sau în care vânătoarea nu este permisă va produce efecte din momentul
declarării.
CAPITOLUL
VII: Încetarea raporturilor contractuale
Prezentul
contract îşi încetează aplicabilitatea, de drept, la expirarea
termenului prevăzut la art. 8.
Încetarea
raporturilor contractuale înainte de termenul prevăzut în contract poate
fi stabilită de către administrator, în condiţiile legii.
(1)Raporturile contractuale, în condiţiile art. 12 şi 13,
încetează din momentul în care gestionarea faunei cinegetice a fost
contractată cu alt gestionar şi predată acestuia, în
condiţiile legii.
(2)Încetarea raporturilor contractuale nu exonerează gestionarul
temporar de răspundere faţă de administrator şi
faţă de terţi pentru perioada în care a fost parte în contract.
(1)Forţa majoră este constatată de autoritatea
competentă.
(2)Forţa majoră este un eveniment mai presus de controlul
părţilor, care nu se datorează greşelii sau
vinovăţiei acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul
încheierii contractului şi care face imposibilă îndeplinirea
obligaţiilor contractuale.
(3)Sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii,
incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, precum şi
restricţiile stabilite, în condiţiile legii, ca urmare a
apariţiei unei epizootii.
(4)Forţa majoră exonerează părţile
contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract
care sunt afectate de evenimentul ce constituie forţa majoră, pe
toată perioada în care aceasta acţionează.
(5)În perioada de acţiune a forţei majore îndeplinirea
obligaţiilor şi responsabilităţilor părţilor
poate fi suspendată, dar fără a prejudicia drepturile ce li se
cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
(6)Partea contractantă care este afectată şi/sau care
invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte
părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de
a lua toate măsurile care se impun şi care îi stau la dispoziţie
în vederea limitării consecinţelor.
(7)Partea afectată de un asemenea eveniment are obligaţia
să transmită celeilalte părţi documentaţia care
atestă apariţia cazului de forţă majoră în termen de
cel mult 30 de zile de la apariţie. Încetarea acţiunii forţei
majore se comunică în termen de maximum 15 zile de la încetare.
Eventualele
daune produse de către gestionarul temporar prin acţiunile pe care le
întreprinde pe acest fond cinegetic faunei cinegetice, culturilor agricole,
silvice şi/sau animalelor domestice, precum şi unor terţe
persoane se suportă de către acesta, potrivit legii.
Cheltuielile
generate de refacerea potenţialului cinegetic al fondului cinegetic la
nivelul la care a fost preluat de către gestionarul temporar sunt
suportate de către acesta, la încetarea contractului, numai în măsura
în care se dovedeşte că nu a respectat, cu vinovăţie,
clauzele contractuale.
Eventualele
litigii între gestionarul temporar şi administrator se
soluţionează de către instanţele judecătoreşti
competente teritorial.
CAPITOLUL
XI: Dispoziţii finale
(1)Prezentul contract intră în vigoare la data predării
gestiunii de către fostul gestionar, respectiv la data primirii acesteia
de către actualul gestionar temporar.
(2)Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ..........., în 3
exemplare, dintre care două exemplare pentru administrator şi unul
pentru gestionar.
Administrator, prin
reprezentanţii legali ai structurii teritoriale de specialitate a
acestuia: ............................... ............................... ............................... (numele şi prenumele,
funcţia, semnătura, ştampila) |
Gestionar temporar, Reprezentanţi legali: ............................... ............................... ............................... (numele şi prenumele,
funcţia, semnătura, ştampila) |
*)
Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare,
prin structurile teritoriale de specialitate ale acesteia.
**) Persoana
juridică română care este administratorul fondului forestier
proprietate publică a statului, în condiţiile legii, şi
căreia i se atribuie în gestionare temporară fauna de interes
cinegetic din cuprinsul fondului cinegetic.
Act adiţional nr.
......./......... la
Contractul de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic
nr. ......., denumit .............., din judeţul ...............,
înregistrat cu nr. ......../.......... |
1.Administratorul*),
prin ..................., reprezentat legal de ............., având
funcţia ..........., de ..............., având funcţia
................ şi de .............., având funcţia .................,
2.Gestionarul**)
..........................., reprezentat legal de .............., având
funcţia ............, şi de ................, având funcţia
...............,
în temeiul
prevederilor Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic
nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului
ministrului apelor şi pădurilor nr. ......../.................,
încheie
prezentul act adiţional.
Contractul de
gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ..........
denumit ....................., din judeţul ............., înregistrat cu
nr. ......../..............., se modifică şi se completează după
cum urmează:
1.Alineatul (3) al articolului 3 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
(3)Prezentul contract asigură gestionarului dreptul de a organiza
şi desfăşura acţiuni de vânătoare, de a valorifica în
fiecare an cotele de recoltă aprobate şi de a folosi pentru
vânătoare, în condiţiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul
cinegetic, fără a fi necesare alte avize, acorduri sau
autorizări.
2.La articolul 6, partea introductivă se modifică şi va
avea următorul cuprins:
Administratorul,
prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1:
3.Alineatul (22) al articolului 7 se abrogă.
4.Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
Prezentul
contract se încheie pe o perioadă de ............. ani, respectiv de la
................. până la ................., inclusiv.
5.Alineatul (1) al articolului 14 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
(1)În executarea prezentului contract, administratorul, prin structura
teritorială de specialitate prevăzută la art. 1,
controlează, cel puţin o dată la 2 ani sau ori de câte ori este
necesar, modul în care gestionarul îşi îndeplineşte obligaţiile
contractuale.
6.La articolul 18, partea introductivă a alineatului (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
(1)Rezilierea de drept a contractului se realizează de către
structura teritorială de specialitate a administratorului prevăzută
la art. 1, cu acordul scris al administratorului, fără sesizarea
instanţei şi fără punerea în întârziere, în
următoarele cazuri:
7.La articolul
18, litera b) a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
b)gestionarul nu şi-a îndeplinit oricare dintre obligaţiile
contractuale prevăzute la art. 7 alin. (1), (2), (4), (6), (10), (16),
(17), (18) şi (23);
8.La articolul 18, partea introductivă a alineatului (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
(2)Contractul încetează de drept, după notificarea în acest
sens adresată gestionarului de către structura teritorială de
specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul
scris al administratorului, în următoarele cazuri:
9.La articolul 18, după alineatul (2) se introduc două noi
alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
(3)Eventuale sesizări privind calculul şi plata tarifului de
gestionare de către gestionarul faunei cinegetice proprietarilor
terenurilor cuprinse în fondul cinegetic se verifică şi se
soluţionează de către structura teritorială de specialitate
a administratorului, iar eventualele litigii se soluţionează de instanţa
de judecată competentă teritorial.
(4)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c)
şi g) se acordă un termen de 30 de zile pentru remedierea
deficienţelor.
Prezentul act
adiţional a fost încheiat astăzi, ..............., în trei exemplare
originale din care două pentru administrator şi unul pentru
gestionar.
Administrator: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Gestionar: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Actul
adiţional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura
administratorului, cât şi la gestionar.
*)
Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare
prin structurile teritoriale de specialitate.
**) Persoana
juridică română care a fost licenţiată în condiţiile
legii şi căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din
cuprinsul fondului cinegetic.
Act adiţional nr.
......../........... la
Contractul de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic
nr. ...... denumit .............., din judeţul ..........., înregistrat
cu nr. ......./.......... |
1.Administratorul*),
prin .................., reprezentat legal de ............., având funcţia
............, de ................., având funcţia ............, şi de
..............., având funcţia ...............,
2.Gestionarul**)
........................., reprezentat legal de .................., având
funcţia .........., şi de ................., având funcţia
.................,
în temeiul
prevederilor Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic
nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 219/2008,
cu modificările şi completările ulterioare,
văzând
acordul gestionarului transmis prin Adresa nr. ......../................
(ziua/luna/anul),
văzând
Scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie nr.
......... emisă de către ..............., valabilă până la
data de ................,
încheie
prezentul act adiţional.
Valabilitatea
Contractului de gestionare nr. ....../........... a faunei cinegetice din
cuprinsul Fondului cinegetic nr. ........, denumit .........., din judeţul
................., se prelungeşte de la 10 la 16 ani, respectiv de la data
................***) până la data de ..............****).
Prezentul act
adiţional a fost încheiat astăzi, ..............., în trei exemplare
originale, din care două exemplare pentru administrator şi un
exemplar pentru gestionar.
Administrator: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Gestionar: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Actul
adiţional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura
administratorului, cât şi la gestionar.
*)
Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare
prin structurile teritoriale de specialitate.
**) Persoana
juridică română care a fost licenţiată în condiţiile
legii şi căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din
cuprinsul fondului cinegetic.
***) Se va
completa data semnării contractului la momentul atribuirii.
****) Se va
completa data împlinirii termenului de 16 ani de la momentul atribuirii.
Act adiţional nr.
......../............ la
Contractul de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic
nr. ......., denumit ............., din judeţul ............,
înregistrat cu nr. ......./........... |
1.Administratorul*),
prin .................., reprezentat legal de ..............., având
funcţia ............., de .............., având funcţia
............., şi de .........., având funcţia ..................,
2.Gestionarul**)
......................., reprezentat legal de ..............., având
funcţia .........., şi de .............., având funcţia
................,
în temeiul
prevederilor Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic
nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 219/2008,
cu modificările şi completările ulterioare,
văzând
solicitarea gestionarului transmisă prin Adresa nr.
........./............. (ziua/luna/anul),
văzând
Scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie nr.
.......... emisă de către .............., valabilă până la
data de ................,
încheie
prezentul act adiţional.
Valabilitatea
Contractului de gestionare nr. ......./.............. a faunei cinegetice din
cuprinsul Fondului cinegetic nr. ......., denumit .............., din
judeţul ............, se prelungeşte cu 16 ani, respectiv de la data
................***) până la data de ................****).
Prezentul act
adiţional a fost încheiat astăzi, ................, în trei exemplare
originale, din care două pentru administrator şi unul pentru
gestionar.
Administrator: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Gestionar: ............................... (numele şi prenumele,
semnătura, ştampila) |
Actul
adiţional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura
administratorului, cât şi la gestionar.
*)
Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare
prin structurile teritoriale de specialitate.
**) Persoana
juridică română care a fost licenţiată în condiţiile
legii şi căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din
cuprinsul fondului cinegetic.
***) Se va
completa data expirării contractului.
****) Se va completa
data împlinirii termenului de 16 ani de la data expirării contractului a
cărui prelungire se solicită.
(la data
05-Feb-2018 anexa 1 completat de Art. I, punctul 15. din Ordinul
1620/2017 )
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 297
din data de 16 aprilie 2008
Forma sintetică
la data 21-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci inregistrate
ale Wolters Kluwer.