LEGE nr. 7
din 18 februarie 2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor
publici*) - Republicare
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
CAPITOLUL I: Domeniul de aplicare şi principii generate
(1)Codul de conduită a
funcţionarilor publici, denumit în continuare cod de conduită,
reglementează normele de conduită profesională a
funcţionarilor publici.
(2)Normele de conduită
profesională prevăzute de prezentul cod de conduită sunt
obligatorii pentru persoanele care ocupă o funcţie publică în
cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice ale
administraţiei publice centrale şi locale, precum şi în cadrul
autorităţilor administrative autonome, denumite în continuare
autorităţi şi instituţii publice.
Obiectivele prezentului cod de
conduită urmăresc să asigure creşterea calităţii
serviciului public, o bună administrare în realizarea interesului public,
precum şi să contribuie la eliminarea birocraţiei şi a
faptelor de corupţie din administraţia publică, prin:
a)reglementarea normelor de
conduită profesională necesare realizării unor raporturi sociale
şi profesionale corespunzătoare creării şi menţinerii
la nivel înalt a prestigiului instituţiei funcţiei publice şi al
funcţionarilor publici;
b)informarea publicului cu privire
la conduita profesională la care este îndreptăţit să se
aştepte din partea funcţionarilor publici în exercitarea
funcţiilor publice;
c)crearea unui climat de încredere
şi respect reciproc între cetăţeni şi funcţionarii
publici, pe de o parte, şi între cetăţeni şi
autorităţile administraţiei publice, pe de altă parte.
Principiile care guvernează
conduita profesională a funcţionarilor publici sunt următoarele:
a)supremaţia Constituţiei
şi a legii, principiu conform căruia funcţionarii publici au
îndatorirea de a respecta Constituţia şi legile ţării;
b)prioritatea interesului public,
principiu conform căruia funcţionarii publici au îndatorirea de a
considera interesul public mai presus decât interesul personal, în exercitarea
funcţiei publice;
c)asigurarea egalităţii de
tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor şi
instituţiilor publice, principiu conform căruia funcţionarii
publici au îndatorirea de a aplica acelaşi regim juridic în situaţii
identice sau similare;
d)profesionalismul, principiu
conform căruia funcţionarii publici au obligaţia de a îndeplini
atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţă,
eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
e)imparţialitatea şi
independenţa, principiu conform căruia funcţionarii publici sunt
obligaţi să aibă o atitudine obiectivă, neutră
faţă de orice interes politic, economic, religios sau de altă
natură, în exercitarea funcţiei publice;
f)integritatea morală, principiu
conform căruia funcţionarilor publici le este interzis să
solicite sau să accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru
alţii, vreun avantaj ori beneficiu în considerarea funcţiei publice
pe care o deţin, sau să abuzeze în vreun fel de această
funcţie;
g)libertatea gândirii şi a
exprimării, principiu conform căruia funcţionarii publici pot
să-şi exprime şi să-şi fundamenteze opiniile, cu
respectarea ordinii de drept şi a bunelor moravuri;
h)cinstea şi corectitudinea,
principiu conform căruia în exercitarea funcţiei publice şi în
îndeplinirea atribuţiilor de serviciu funcţionarii publici trebuie
să fie de bună-credinţă;
i)deschiderea şi
transparenţa, principiu conform căruia activităţile
desfăşurate de funcţionarii publici în exercitarea funcţiei
lor sunt publice şi pot fi supuse monitorizării
cetăţenilor.
În înţelesul prezentei legi,
următorii termeni se definesc astfel:
a)funcţionar public - persoana
numită într-o funcţie publică în condiţiile Legii nr. 188/1999
privind Statutul funcţionarilor publici, republicată**);
b)funcţie publică -
ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor stabilite de
autoritatea sau instituţia publică, în temeiul legii, în scopul
realizării competenţelor sale;
c)interes public - acel interes care
implică garantarea şi respectarea de către instituţiile
şi autorităţile publice a drepturilor, libertăţilor
şi intereselor legitime ale cetăţenilor, recunoscute de
Constituţie, legislaţia internă şi tratatele
internaţionale la care România este parte;
d)interes personal-orice avantaj
material sau de altă natură, urmărit ori obţinut, în mod
direct sau indirect, pentru sine ori pentru alţii, de către
funcţionarii publici prin folosirea reputaţiei, influenţei,
facilităţilor, relaţiilor, informaţiilor la care au acces,
ca urmare a exercitării funcţiei publice;
e)conflict de interese - acea
situaţie sau împrejurare în care interesul personal, direct ori indirect,
al funcţionarului public contravine interesului public, astfel încât
afectează sau ar putea afecta independenţa şi
imparţialitatea sa în luarea deciziilor ori îndeplinirea la timp şi
cu obiectivitate a îndatoririlor care îi revin în exercitarea funcţiei
publice deţinute;
f)informaţie de interes public
- orice informaţie care priveşte activităţile sau care
rezultă din activităţile unei autorităţi publice ori
instituţii publice, indiferent de suportul ei;
g)informaţie cu privire la date
personale - orice informaţie privind o persoană identificată sau
identificabilă.
CAPITOLUL II: Norme generale de conduită profesională a
funcţionarilor publici
Art. 5: Asigurarea unui
serviciu public de calitate
(1)Funcţionarii publici au
obligaţia de a asigura un serviciu public de calitate în beneficiul
cetăţenilor, prin participarea activă la luarea deciziilor
şi la transpunerea lor în practică, în scopul realizării competenţelor
autorităţilor şi ale instituţiilor publice.
(2)În exercitarea funcţiei
publice, funcţionarii publici au obligaţia de a avea un comportament
profesionist, precum şi de a asigura, în condiţiile legii,
transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a
menţine încrederea publicului în integritatea, imparţialitatea
şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor
publice.
Art. 6: Loialitatea
faţă de Constituţie şi lege
(1)Funcţionarii publici au
obligaţia ca, prin actele şi faptele lor, să respecte
Constituţia, legile ţării şi să acţioneze pentru
punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu atribuţiile
care ie revin, cu respectarea eticii profesionale.
(2)Funcţionarii publici trebuie
să se conformeze dispoziţiilor legale privind restrângerea exerciţiului
unor drepturi, datorată naturii funcţiilor publice deţinute.
Art. 7: Loialitatea
faţă de autorităţile şi instituţiile publice
(1)Funcţionarii publici au
obligaţia de a apăra în mod loial prestigiul autorităţii
sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară
activitatea, precum şi de a se abţine de la orice act ori fapt care
poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.
(2)Funcţionarilor
publici le este interzis:
a)să exprime în public
aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea
autorităţii sau instituţiei publice în care îşi
desfăşoară activitatea, cu politicile şi strategiile
acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual;
b)să facă aprecieri
neautorizate în legătură cu litigiile aflate în curs de
soluţionare şi în care autoritatea sau instituţia publică
în care îşi desfăşoară activitatea are calitatea de parte;
c)să dezvăluie informaţii
care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de
lege;
d)să dezvăluie
informaţiile la care au acces în exercitarea funcţiei publice,
dacă această dezvăluire este de natură să atragă
avantaje necuvenite ori să prejudicieze imaginea sau drepturile
instituţiei ori ale unor funcţionari publici, precum şi ale
persoanelor fizice sau juridice;
e)să acorde asistenţă
şi consultanţă persoanelor fizice sau juridice în vederea
promovării de acţiuni juridice ori de altă natură împotriva
statului sau autorităţii ori instituţiei publice în care
îşi desfăşoară activitatea.
(3)Prevederile alin. (2) lit. a)-d)
se aplică şi după încetarea raportului de serviciu, pentru o
perioadă de 2 ani, dacă dispoziţiile din legi speciale nu
prevăd alte termene.
(4)Dezvăluirea
informaţiilor care nu au caracter public sau remiterea documentelor care
conţin asemenea informaţii, la solicitarea reprezentanţilor unei
alte autorităţi ori instituţii publice, este permisă numai
cu acordul conducătorului autorităţii sau instituţiei
publice în care funcţionarul public respectiv îşi desfăşoară
activitatea.
(5)Prevederile prezentului cod de
conduită nu pot fi interpretate ca o derogare de la obligaţia
legală a funcţionarilor publici de a furniza informaţii de
interes public celor interesaţi, în condiţiile legii, sau ca o
derogare de la dreptul funcţionarului public de a face sesizări în
baza Legii nr. 571/2004
privind protecţia personalului din autorităţile publice,
instituţiile publice şi din alte unităţi care
semnalează încălcări ale legii.
(1)În îndeplinirea atribuţiilor
de serviciu, funcţionarii publici au obligaţia de a respecta
demnitatea funcţiei publice deţinute, corelând libertatea dialogului
cu promovarea intereselor autorităţii sau instituţiei publice în
care îşi desfăşoară activitatea.
(2)În activitatea lor,
funcţionarii publici au obligaţia de a respecta libertatea opiniilor
şi de a nu se lăsa influenţaţi de considerente personale
sau de popularitate. În exprimarea opiniilor, funcţionarii publici trebuie
să aibă o atitudine conciliantă şi să evite generarea
conflictelor datorate schimbului de păreri.
(1)Relaţiile cu mijloacele de
informare în masă se asigură de către funcţionarii publici
desemnaţi în acest sens de conducătorul autorităţii sau
instituţiei publice, în condiţiile legii.
(2)Funcţionarii publici
desemnaţi să participe la activităţi sau dezbateri publice,
în calitate oficială, trebuie să respecte limitele mandatului de
reprezentare încredinţat de conducătorul autorităţii ori
instituţiei publice în care îşi desfăşoară
activitatea.
(3)În cazul în care nu sunt
desemnaţi în acest sens, funcţionarii publici pot participa la
activităţi sau dezbateri publice, având obligaţia de a face
cunoscut faptul că opinia exprimată nu reprezintă punctul de
vedere oficial al autorităţii ori instituţiei publice în cadrul
căreia îşi desfăşoară activitatea.
În exercitarea funcţiei
publice, funcţionarilor publici le este interzis:
a)să participe la colectarea de
fonduri pentru activitatea partidelor politice;
b)să furnizeze sprijin logistic
candidaţilor la funcţii de demnitate publică;
c)să colaboreze, în afara
relaţiilor de serviciu, cu persoanele fizice sau juridice care fac
donaţii ori sponsorizări partidelor politice;
d)să afişeze, în cadrul
autorităţilor sau instituţiilor publice, însemne ori obiecte
inscripţionate cu sigla sau denumirea partidelor politice ori a
candidaţilor acestora.
Art. 11: Folosirea
imaginii proprii
În considerarea funcţiei
publice deţinute, funcţionarilor publici le este interzis să
permită utilizarea numelui sau imaginii proprii în acţiuni
publicitare pentru promovarea unei activităţi comerciale, precum
şi în scopuri electorale.
Art. 12: Cadrul
relaţiilor în exercitarea funcţiei publice
(1)În relaţiile cu personalul
din cadrul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi
desfăşoară activitatea, precum şi cu persoanele fizice sau
juridice, funcţionarii publici sunt obligaţi să aibă un
comportament bazat pe respect, bună-credinţă, corectitudine
şi amabilitate.
(2)Funcţionarii publici au obligaţia de a nu
aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii
persoanelor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice în
care îşi desfăşoară activitatea, precum şi persoanelor
cu care intră în legătură în exercitarea funcţiei publice,
prin:
a)întrebuinţarea unor expresii
jignitoare;
b)dezvăluirea unor aspecte ale
vieţii private;
c)formularea unor sesizări sau
plângeri calomnioase.
(3)Funcţionarii publici trebuie să adopte o
atitudine imparţială şi justificată pentru rezolvarea
clară şi eficientă a problemelor cetăţenilor.
Funcţionarii publici au obligaţia să respecte principiul
egalităţii cetăţenilor în faţa legii şi a
autorităţilor publice, prin:
a)promovarea unor soluţii
similare sau identice raportate la aceeaşi categorie de situaţii de
fapt;
b)eliminarea oricărei forme de
discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitatea, convingerile
religioase şi politice, starea materială, sănătatea,
vârsta, sexul sau alte aspecte.
(4)Pentru realizarea unor raporturi
sociale şi profesionale care să asigure demnitatea persoanelor,
eficienţa activităţii, precum şi creşterea
calităţii serviciului public, se recomandă respectarea normelor de
conduită prevăzute la alin. (1)-(3) şi de către celelalte
subiecte ale acestor raporturi.
Art. 13: Conduita în
cadrul relaţiilor internaţionale
(1)Funcţionarii publici care
reprezintă autoritatea sau instituţia publică în cadrul unor
organizaţii internaţionale, instituţii de
învăţământ, conferinţe, seminarii şi alte
activităţi cu caracter internaţional au obligaţia să
promoveze o imagine favorabilă ţării şi
autorităţii sau instituţiei publice pe care o reprezintă.
(2)În relaţiile cu
reprezentanţii altor state, funcţionarilor publici le este interzis
să exprime opinii personale privind aspecte naţionale sau dispute
internaţionale.
(3)În deplasările externe,
funcţionarii publici sunt obligaţi să aibă o conduită
corespunzătoare regulilor de protocol şi le este interzisă
încălcarea legilor şi obiceiurilor tării gazdă.
Art. 14: Interdicţia
privind acceptarea cadourilor, serviciilor şi avantajelor
Funcţionarii publici nu
trebuie să solicite ori să accepte cadouri, servicii, favoruri,
invitaţii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal,
familiei, părinţilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut
relaţii de afaceri sau de natură politică, care le pot
influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiilor publice
deţinute ori pot constitui o recompensă în raport cu aceste
funcţii.
Art. 15: Participarea la
procesul de luare a deciziilor
(1)În procesul de luare a deciziilor,
funcţionarii publici au obligaţia să acţioneze conform
prevederilor legale şi să îşi exercite capacitatea de apreciere
în mod fundamentat şi imparţial.
(2)Funcţionarilor publici le
este interzis să promită luarea unei decizii de către
autoritatea sau instituţia publică, de către alţi
funcţionari publici, precum şi îndeplinirea atribuţiilor în mod
privilegiat.
Art. 16: Obiectivitate în
evaluare
(1)În exercitarea atribuţiilor
specifice funcţiilor publice de conducere, funcţionarii publici au
obligaţia să asigure egalitatea de şanse şi tratament cu
privire la dezvoltarea carierei în funcţia publică pentru
funcţionarii publici din subordine.
(2)Funcţionarii publici de
conducere au obligaţia să examineze şi să aplice cu
obiectivitate criteriile de evaluare a competenţei profesionale pentru
personalul din subordine, atunci când propun ori aprobă avansări,
promovări, transferuri, numiri sau eliberări din funcţii ori
acordarea de stimulente materiale sau morale, excluzând orice formă de
favoritism ori discriminare.
(3)Se interzice funcţionarilor
publici de conducere să favorizeze sau să defavorizeze accesul ori
promovarea în funcţia publică pe criterii discriminatorii, de
rudenie, afinitate sau alte criterii neconforme cu principiile prevăzute
la art.
3.
Art. 17: Folosirea
prerogativelor de putere publică
(1)Este interzisă folosirea de
către funcţionarii publici, în alte scopuri decât cele prevăzute
de lege, a prerogativelor funcţiei publice deţinute.
(2)Prin activitatea de luare a
deciziilor, de consiliere, de elaborare a proiectelor de acte normative, de
evaluare sau de participare la anchete ori acţiuni de control,
funcţionarilor publici le este interzisă urmărirea
obţinerii de foloase sau avantaje în interes personal ori producerea de
prejudicii materiale sau morale altor persoane.
(3)Funcţionarilor publici le
este interzis să folosească poziţia oficială pe care o
deţin sau relaţiile pe care le-au stabilit în exercitarea
funcţiei publice, pentru a influenţa anchetele interne ori externe
sau pentru a determina luarea unei anumite măsuri.
(4)Funcţionarilor publici le
este interzis să impună altor funcţionari publici să se
înscrie în organizaţii sau asociaţii, indiferent de natura acestora,
ori să le sugereze acest lucru, promiţându-le acordarea unor avantaje
materiale sau profesionale.
Art. 18: Utilizarea
resurselor publice
(1)Funcţionarii publici sunt
obligaţi să asigure ocrotirea proprietăţii publice şi
private a statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale,
să evite producerea oricărui prejudiciu, acţionând în orice
situaţie ca un bun proprietar.
(2)Funcţionarii publici au
obligaţia să folosească timpul de lucru, precum şi bunurile
aparţinând autorităţii sau instituţiei publice numai pentru
desfăşurarea activităţilor aferente funcţiei publice
deţinute.
(3)Funcţionarii publici trebuie
să propună şi să asigure, potrivit atribuţiilor care
le revin, folosirea utilă şi eficientă a banilor publici, în
conformitate cu prevederile legale.
(4)Funcţionarilor publici care
desfăşoară activităţi publicistice în interes personal
sau activităţi didactice le este interzis să folosească
timpul de lucru ori logistica autorităţii sau a instituţiei
publice pentru realizarea acestora.
Art. 19: Limitarea participării
la achiziţii, concesionări sau închirieri
(1)Orice funcţionar public poate achiziţiona
un bun aflat în proprietatea privată a statului sau a unităţilor
administrativ-teritoriale, supus vânzării în condiţiile legii, cu
excepţia următoarelor cazuri:
a)când a luat
cunoştinţă, în cursul sau ca urmare a îndeplinirii
atribuţiilor de serviciu, despre valoarea ori calitatea bunurilor care
urmează să fie vândute;
b)când a participat, în exercitarea
atribuţiilor de serviciu, la organizarea vânzării bunului respectiv;
c)când poate influenţa
operaţiunile de vânzare sau când a obţinut informaţii la care
persoanele interesate de cumpărarea bunului nu au avut acces.
(2)Dispoziţiile alin. (1) se
aplică în mod corespunzător şi în cazul concesionării sau
închirierii unui bun aflat în proprietatea publică ori privată a
statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale.
(3)Funcţionarilor publici le
este interzisă furnizarea informaţiilor referitoare la bunurile
proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor
administrativ-teritoriale, supuse operaţiunilor de vânzare, concesionare
sau închiriere, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege.
CAPITOLUL III: Coordonarea, monitorizarea şi controlul
aplicării normelor de conduită profesională
Art. 20: Rolul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
(1)Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici coordonează, monitorizează şi
controlează aplicarea normelor prevăzute de prezentul cod de
conduită, exercitând următoarele atribuţii:
a)urmăreşte aplicarea
şi respectarea, în cadrul autorităţilor şi
instituţiilor publice, a prevederilor prezentului cod de conduită;
b)elaborează studii şi
analize privind respectarea prevederilor prezentului cod de conduită;
c)colaborează cu
organizaţiile neguvernamentale care au ca scop promovarea şi
apărarea intereselor legitime ale cetăţenilor în relaţia cu
funcţionarii publici.
(2)Prin activitatea sa, Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici nu poate influenţa
derularea procedurii de lucru a comisiilor de disciplină din cadrul
autorităţilor şi instituţiilor publice.
Art. 21: Rolul
autorităţilor şi instituţiilor publice
(1)În scopul aplicării eficiente
a dispoziţiilor prezentului cod de conduită, conducătorii
autorităţilor şi instituţiilor publice vor desemna un
funcţionar public, de regulă din cadrul compartimentului de resurse
umane, pentru consiliere etică şi monitorizarea respectării
normelor de conduită.
(2)Persoanele prevăzute la alin. (1) exercită
următoarele atribuţii:
a)acordarea de consultanţă
şi asistenţă funcţionarilor publici din cadrul
autorităţii sau instituţiei publice cu privire la respectarea
normelor de conduită;
b)monitorizarea aplicării
prevederilor prezentului cod de conduită în cadrul autorităţii
sau instituţiei publice;
c)întocmirea de rapoarte
trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către
funcţionarii publici din cadrul autorităţii sau instituţiei
publice.
(3)Atribuţiile prevăzute la
alin. (2) se exercită în temeiul unui act administrativ emis de
conducătorul autorităţii sau instituţiei publice sau prin
completarea fişei postului cu atribuţia distinctă de consiliere
etică şi monitorizare a respectării normelor de conduită.
(4)Rapoartele prevăzute la alin.
(2) lit. c), aprobate de conducătorul autorităţii sau
instituţiei publice, se comunică funcţionarilor publici din
cadrul autorităţii sau instituţiei publice şi se transmit
trimestrial, la termenele şi în forma standard stabilite prin
instrucţiuni de Agenţia Naţională a Funcţionarilor
Publici.
(5)Rapoartele autorităţilor şi
instituţiilor publice privind respectarea normelor de conduită vor fi
centralizate într-o bază de date necesară pentru:
a)identificarea cauzelor care
determină încălcarea normelor de conduită profesională,
inclusiv a constrângerilor sau ameninţărilor exercitate asupra unui
funcţionar public pentru a-l determina să încalce dispoziţii
legale în vigoare ori să le aplice necorespunzător;
b)identificarea
modalităţilor de prevenire a încălcării normelor de
conduită profesională;
c)adoptarea măsurilor privind
reducerea şi eliminarea cazurilor de nerespectare a prevederilor legale.
Art. 22: Publicitatea
cazurilor de încălcare a normelor de conduită
(1)Raportul anual cu privire la managementul
funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, care se
întocmeşte de Agenţia Naţională a Funcţionarilor
Publici, trebuie să cuprindă şi următoarele date:
a)numărul şi obiectul
sesizărilor privind cazurile de încălcare a normelor de conduită
profesională;
b)categoriile şi numărul
de funcţionari publici care au încălcat normele de conduită
morală şi profesională;
c)cauzele şi consecinţele
nerespectării prevederilor prezentului cod de conduită;
d)evidenţierea cazurilor în
care funcţionarilor publici li s-a cerut să acţioneze sub
presiunea factorului politic.
(2)Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici poate să prezinte în raportul anual, în mod
detaliat, unele cazuri care prezintă un interes deosebit pentru opinia
publică.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
(1)Încălcarea dispoziţiilor
prezentului cod de conduită atrage răspunderea disciplinară a
funcţionarilor publici, în condiţiile legii.
(2)Comisiile de disciplină au
competenţa de a cerceta încălcarea prevederilor prezentului cod de
conduită şi de a propune aplicarea sancţiunilor disciplinare, în
condiţiile legii.
(3)Funcţionarii publici nu pot
fi sancţionaţi sau prejudiciaţi în niciun fel pentru sesizarea
cu bună-credinţă a comisiei de disciplină competente, în
condiţiile legii, cu privire la cazurile de încălcare a normelor de
conduită.
(4)În cazurile în care faptele
săvârşite întrunesc elementele constitutive ale unor
infracţiuni, vor fi sesizate organele de urmărire penală
competente, în condiţiile legii.
(5)Funcţionarii publici
răspund potrivit legii în cazurile în care, prin faptele
săvârşite cu încălcarea normelor de conduită
profesională, creează prejudicii persoanelor fizice sau juridice.
Art. 24: Armonizarea
regulamentelor interne de organizare şi funcţionare
În termen de 60 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei legi, autorităţile şi
instituţiile publice vor armoniza regulamentele interne de organizare
şi funcţionare sau codurile de conduită specifice, potrivit
dispoziţiilor prezentului cod de conduită, în funcţie de
domeniul lor de activitate.
Art. 25: Asigurarea
publicităţii
Pentru informarea
cetăţenilor, compartimentele de relaţii publice din cadrul
autorităţilor şi instituţiilor publice au obligaţia de
a asigura publicitatea şi de a afişa codul de conduită la sediul
autorităţilor sau instituţiilor publice, într-un loc vizibil.
Prezentul cod de conduită
intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
*) Republicată
în temeiul art. II din Legea nr. 50/2007
pentru modificarea şi completarea Legii nr. 7/2004
privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 21 martie 2007, dându-se
textelor o nouă numerotare.
Legea nr. 7/2004
privind Codul de conduită a funcţionarilor publici a fost
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 23
februarie 2004.
**) Legea nr. 188/1999
a fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din
29 mai 2007.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 525
din data de 2 august 2007
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.