HOTĂRÂRE nr.
1076 din 23 septembrie 2009 pentru aprobarea Regulamentului
de pază a fondului forestier
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
În temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 124 din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Paza fondului forestier naţional împotriva
ocupărilor ilegale de terenuri din fondul forestier, a tăierilor
ilegale de arbori, a furturilor, a distrugerilor şi a degradării
pădurilor sau a obiectivelor de orice fel amplasate în fond forestier, a
păşunatului, precum şi împotriva altor fapte păgubitoare
pentru integritatea fondului forestier se organizează şi se
execută potrivit Regulamentului de pază a fondului forestier,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Asigurarea pazei în fondul forestier naţional
se face numai prin ocoalele silvice prevăzute la art. 10 alin. (2) din
Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare.
Paza împotriva tăierilor ilegale de arbori, a
furturilor, a distrugerilor, a degradărilor, a păşunatului
şi a altor fapte păgubitoare pentru fondul forestier naţional se
face numai de către personalul silvic autorizat pentru portul armamentului
de serviciu, potrivit prevederilor legale.
Paza fondului forestier naţional constituie
serviciu silvic obligatoriu în cuprinsul contractelor de administrare sau de
servicii silvice încheiate de proprietari cu ocoalele silvice.
Organizarea pazei prevăzute la art. 1 se face
cu respectarea principiului teritorialităţii şi principiului de
asigurare a nivelului adecvat de continuitate juridică,
instituţională şi operaţională în gestionarea
pădurilor, potrivit prevederilor art. 5 lit. e) şi art. 16 alin. (1)
din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare.
În exercitarea atribuţiilor de serviciu
privind paza fondului forestier şi controlul respectării regimului
silvic personalul silvic este asimilat personalului care îndeplineşte
funcţii ce implică exerciţiul autorităţii publice,
fiind competent să constate contravenţii silvice, precum şi
fapte care prin natura lor pot constitui infracţiuni silvice, încheind în
acest sens actele de constatare, potrivit prevederilor legale.
Ocoalele silvice şi celelalte structuri
ierarhic superioare au obligaţia să sesizeze, în termen de 24 de ore,
organele de urmărire penală competente cu privire la faptele care pot
fi încadrate ca infracţiuni comise asupra personalului silvic cu
atribuţii de pază aflat în exerciţiul funcţiunii.
Evaluarea pagubelor produse vegetaţiei
forestiere din fondul forestier naţional şi din afara acestuia se
face potrivit reglementărilor în vigoare, la data constatării.
Pagubele produse fondului forestier naţional,
cauzate de neîndeplinirea, totală sau parţială, a
atribuţiilor de serviciu privind paza fondului forestier, se impută
celor responsabili, în solidar cu pădurarul titular de canton silvic,
precum şi cu alte persoane cu atribuţii pe linie de pază,
potrivit fişei postului.
Pagubele rămase imputabile
personalului silvic se recuperează prin una dintre următoarele
modalităţi:
a)prin reţinere pe statul de
plată în tranşe lunare;
b)din garanţia gestionară
constituită, caz în care aceasta se reconstituie în perioada
următoare în limitele şi în termenele stabilite de
reglementările specifice privind gestiunea;
c)alte mijloace prevăzute de
lege.
Următoarele categorii de
personal au dreptul să efectueze controlul respectării prevederilor
Regulamentului de pază a fondului forestier prevăzut în anexă,
potrivit competenţelor teritoriale:
a)personalul silvic cu
atribuţii de control din cadrul autorităţii publice centrale
care răspunde de silvicultură, precum şi din cadrul structurilor
teritoriale subordonate, potrivit competenţelor teritoriale, asupra
deţinătorilor cu orice titlu de fond forestier;
b)personalul silvic din cadrul
Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva şi unităţilor
acesteia, asupra personalului silvic din structurile silvice de administrare
subordonate;
c)personalul silvic din cadrul
structurilor silvice de rang superior, altele decât cele ale Regiei
Naţionale a Pădurilor - Romsilva, înfiinţate potrivit
reglementărilor în vigoare, asupra personalului silvic din structurile
silvice de administrare subordonate;
d)personalul silvic din cadrul
structurilor silvice de administrare, potrivit dispoziţiilor
regulamentului prevăzut în anexă.
Încălcarea prevederilor
prezentei hotărâri atrage, după caz, răspunderea
disciplinară, civilă, contravenţională sau penală a
persoanei vinovate, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Prezenta hotărâre intra în
vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale, Ilie Sârbu Ministrul finanţelor
publice, Gheorghe Pogea |
REGULAMENT
de pază a fondului forestier
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 721
din data de 26 octombrie 2009
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
Forma sintetică la data
20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
(la data 24-Jan-2010 actul a fost
aprobat de Hotarirea
1076/2009 )
CAPITOLUL I: Organizarea pazei şi obligaţiile
personalului silvic
(1)Unitatea de bază pentru
asigurarea pazei este cantonul silvic.
(2)La nivelul ocolului silvic se pot
constitui districte silvice având în componenţă mai multe cantoane
silvice,
Paza fondului forestier dintr-un
canton se execută şi se asigură de către pădurarul
titular de canton printr-o supraveghere permanentă, luând măsuri
speciale în locurile în care se înregistrează frecvent tăieri ilegale
de arbori, păşunat neautorizat, incendii sau alte fapte ce contravin
regimului silvic.
Personalul silvic cu
atribuţii de pază a fondului forestier are obligaţia să ia
măsuri de prevenire a săvârşirii de fapte care, potrivit
prevederilor legale, constituie contravenţii sau infracţiuni silvice,
să identifice persoanele care le-au săvârşit şi să ia
măsuri în vederea sancţionării acestora şi recuperării
pagubelor, potrivit legii.
(1)Predarea-primirea cantonului
silvic se face pe bază de control de fond, de către şeful
ocolului silvic sau împuternicitul acestuia, în urma căruia se încheie
procesul-verbal de predare-primire a cantonului, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 1.
(2)Odată cu primirea cantonului
pădurarul primeşte condica de serviciu, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 2, pe care o completează cu evidenţele
specifice, precum şi harta cantonului.
(1)În situaţii deosebite, când
din motive întemeiate pădurarul care predă nu poate participa la
controlul de fond pentru predarea-primirea cantonului şi la întocmirea
procesului-verbal, la control participă, pe lângă personalul
prevăzut la art. 4, 2 pădurari de la cantoanele învecinate, precum
şi un membru major al familiei pădurarului titular de canton,
înştiinţat în scris, în timp util, despre acţiunea de
predare-primire a cantonului silvic.
(2)Neparticiparea sau refuzul
titularului de canton/membrului major al familiei de a participa la
predarea-primirea cantonului se va consemna în procesul-verbal şi nu va
determina împiedicarea acţiunii de predare-primire a cantonului respectiv,
în această situaţie la controlul de fond va participa şi un
reprezentant al structurii teritoriale de specialitate a autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
(3)În situaţia în care la data
predării cantonului silvic nu există un salariat disponibil pentru
preluarea cantonului, şeful ocolului silvic va desemna unul sau mai
mulţi pădurari din cantoanele învecinate care să ia în primire
cantonul respectiv pe o perioadă de maximum 60 de zile, cu respectarea
condiţiilor minime de autorizare şi funcţionare a ocolului
silvic, prevăzute de legislaţia în vigoare.
Pădurarul poartă
răspunderea pentru modul în care îşi desfăşoară
activitatea de pază a cantonului şi are în principal următoarele
atribuţii:
a)apără integritatea
fondului forestier împotriva ocupării sau folosirii ilegale de terenuri, a
tăierilor ilegale de arbori şi a sustragerii de lemn sau a altor
produse ale pădurii, distrugerii construcţiilor, instalaţiilor,
bornelor, culturilor, degradării arborilor, puieţilor şi
lăstarilor, precum şi a oricăror fapte ilegale;
b)menţine în bună stare
bornele de hotar şi limitele amenajistice, semnalează în scris
şefului ierarhic eventualele încălcări ale limitelor fondului
forestier sau ocuparea de terenuri din acest fond fără aprobare
legală;
c)identifică arborii
infestaţi, rupţi, doborâţi de fenomene naturale şi
raportează în scris şefului ierarhic;
d)participă la stabilirea prejudiciului
produs în raza cantonului prin tăierea, scoaterea din rădăcini,
distrugerea, degradarea sau sustragerea arborilor, puieţilor şi
lăstarilor şi acţionează pentru identificarea autorilor
acestor fapte;
e)identifică cioatele arborilor
tăiaţi ilegal şi locurile arborilor scoşi din pământ
şi le înregistrează în condica de serviciu;
f)încheie acte de constatare a
contravenţiilor şi infracţiunilor silvice şi ţine
evidenţa acestora în condica de serviciu;
g)confiscă sau reţine,
după caz, materialele lemnoase provenite din săvârşirea faptelor
ilegale, în condiţiile prevăzute de lege;
h)depune la sediul ocolului silvic,
în termen de 5 zile de la data încheierii, actele de constatare a
contravenţiilor şi infracţiunilor silvice;
i)delimitează suprafeţele
aprobate pentru păşunat sau pentru trecerea animalelor prin
păduri şi urmăreşte respectarea condiţiilor stabilite
prin aprobările emise potrivit legii;
j)păstrează în stare de
funcţionare pichetele de incendiu şi mijloacele pentru prevenirea
şi stingerea incendiilor din dotarea cantonului;
k)execută patrulări în
vederea prevenirii incendiilor în zonele şi perioadele de risc, iar în
cazul declanşării unui incendiu alarmează ocolul silvic şi
celelalte instituţii abilitate pentru astfel de situaţii şi
acţionează imediat pentru localizarea şi stingerea incendiului;
l)urmăreşte ca accesul
şi circulaţia persoanelor, autovehiculelor, motocicletelor,
ATV-urilor sau mopedelor în fondul forestier să se facă în
condiţii legale;
m)supraveghează
amenajările şi lucrările silvice de combatere a eroziunii
solului din pădure şi din perimetrele de ameliorare şi
construcţiile aflate în raza cantonului, în vederea menţinerii
acestora în bună stare de funcţionare;
n)ia măsuri de prevenire a
depozitării de gunoaie, moloz, resturi menajere şi altele asemenea,
pe terenurile forestiere şi în albiile cursurilor de apă din raza de
competenţă, aplică prevederile legale în cazul constatării
unor astfel de fapte;
o)urmăreşte ca recoltarea,
din păduri sau alte terenuri din fondul forestier, de fructe de
pădure, ciuperci comestibile, plante medicinale, seminţe,
răşină, litieră, strat fertil de sol, nisip, piatră
şi altele asemenea să se facă de către persoane legal
autorizate;
p)controlează circulaţia
materialului lemnos în fondul forestier în vederea stabilirii provenienţei
şi legalităţii transportului de materiale lemnoase;
q)instalează tăbliţe
avertizoare şi de popularizare privind paza pădurilor, prevenirea
şi stingerea incendiilor de pădure, accesul şi parcarea
autovehiculelor în păduri;
r)identifică şi
semnalează organelor abilitate apariţia cazurilor de poluare din raza
cantonului;
s)completează
corespunzător evidenţele specifice în condica de serviciu şi
anexa la condică.
În situaţia în care în
structura organizatorică a ocolului silvic sunt organizate districte
silvice, şeful de district organizează, coordonează şi
controlează permanent activitatea de pază desfăşurată
de către pădurarii din subordine, având în principal următoarele
atribuţii:
a)organizează, coordonează
şi controlează activitatea de pază desfăşurată de
către pădurarii titulari de canton din raza sa de
competenţă, purtând răspunderea, în solidar cu pădurarul, pentru
pagubele ce se aduc fondului forestier ca urmare a neîndeplinirii
atribuţiilor de serviciu;
b)organizează patrulări
şi controale la punctele fixe constituite pentru asigurarea pazei
pădurilor şi a legalităţii provenienţei şi
circulaţiei materialului lemnos;
c)participă la patrulări
de pază, organizate de ocolul silvic sau de alte organe abilitate,
acţionând în vederea depistării faptelor şi făptuitorilor
care aduc prejudicii fondului forestier;
d)efectuează controale de fond
şi parţiale în cantoanele din subordine sau în alte cantoane ori de
câte ori se impune;
e)raportează imediat
şefului ocolului despre producerea de evenimente deosebite - incendii,
inundaţii, doborâturi, rupturi de vânt sau zăpadă, furturi
organizate, tăieri ilegale, abateri ale personalului silvic, atacuri de
dăunători - şi ia măsuri de primă intervenţie
pentru limitarea pagubelor;
f)verifică şi
înaintează în maximum 5 zile rapoartele pădurarilor către ocolul
silvic;
g)solicită sprijin de
specialitate în organizarea pazei pădurilor, de la unităţile de
poliţie şi jandarmi;
h)realizează lucrări de
depistare, statistică, prognoză şi, după caz, de combatere
a bolilor şi dăunătorilor pădurii, în conformitate cu
normele tehnice privind protecţia pădurilor împotriva bolilor şi
dăunătorilor;
i)ia măsuri pentru respectarea
prevederilor planului de intervenţie în păduri şi pentru
organizarea apărării împotriva incendiilor de pădure şi
aplică normele specifice de prevenire şi stingere a incendiilor de
pădure;
j)semnalează în scris
şefului de ocol eventualele încălcări ale limitelor fondului
forestier sau ocuparea de terenuri din acest fond fără aprobare
legală;
k)identifică arborii
infestaţi, uscaţi, rupţi, doborâţi de fenomene naturale
şi raportează despre aceasta în scris în maximum 48 de ore
şefului de ocol, participă la evaluarea acestor arbori şi
asigură preluarea acestora în gestiunea pădurarului titular de
canton;
l)stabileşte prejudiciul produs
prin tăierea ilegală, scoaterea din rădăcini, distrugerea,
degradarea sau sustragerea arborilor, puieţilor şi lăstarilor
şi identifică autorii acestor fapte, inventariază cioatele sau
locurile arborilor scoşi din rădăcină şi le
înregistrează în condica de serviciu a pădurarului titular de canton;
m)asigură depunerea la sediul
ocolului, în termen de cel mult 5 zile de la data încheierii acestora, a
actelor de constatare a contravenţiilor şi infracţiunilor
silvice, încheiate de acesta sau de pădurarii din subordine;
n)încheie acte de constatare a
contravenţiilor şi infracţiunilor silvice şi dispune
confiscarea sau reţinerea materialelor lemnoase provenite din
săvârşirea acestor fapte, potrivit prevederilor legale;
o)are competenţa să
identifice şi să inventarieze materialele lemnoase provenite din
săvârşirea unor fapte ce pot fi calificate ca infracţiuni sau
contravenţii silvice;
p)asigură delimitarea
suprafeţelor aprobate pentru păşunat sau pentru trecerea
animalelor domestice prin păduri şi urmăreşte respectarea
prevederilor stabilite prin aprobările emise potrivit legii;
q)ia măsuri pentru prevenirea
depozitării de gunoaie, moloz, resturi menajere şi altele asemenea pe
terenurile forestiere şi în albiile cursurilor de apă din raza de
competenţă, aplică prevederile legale în cazul constatării
unor astfel de fapte;
r)identifică şi
semnalează organelor abilitate apariţia cazurilor de poluare din raza
cantonului;
s)urmăreşte completarea
corespunzătoare a condicii de serviciu şi a anexei la condică de
către pădurarii din subordine.
Şeful ocolului silvic
răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţii
de pază a fondului forestier pe care îl are în administrare sau pentru
care ocolul silvic prestează servicii silvice, având următoarele
atribuţii:
a)ia măsuri pentru asigurarea
integrităţii fondului forestier administrat de ocolul silvic şi
a celui pentru care acesta asigură servicii silvice;
b)ia măsuri pentru asigurarea
cu continuitate a pazei fondului forestier administrat de ocolul silvic şi
a celui pentru care acesta asigură servicii silvice;
c)organizează arondarea
cantoanelor şi stabileşte pentru titularii acestora, prin fişele
posturilor, atribuţiile specifice activităţii de pază;
d)ia măsuri pentru întocmirea
planului acţiunilor de pază şi al controalelor de fond şi
parţiale şi urmăreşte îndeplinirea acestora, potrivit
prevederilor prezentului regulament;
e)coordonează şi
controlează activitatea personalului cu atribuţii de pază din
subordine;
f)organizează, în colaborare cu
organele de poliţie, instruirea personalului silvic dotat, potrivit legii,
cu armă de serviciu şi ia măsuri de păstrare a armamentului
şi muniţiei în condiţiile legale;
g)acţionează în colaborare
cu structurile locale de poliţie, jandarmerie şi Garda de Mediu, în
baza planurilor comune, pentru prevenirea, constatarea şi
sancţionarea infracţiunilor şi contravenţiilor silvice;
h)solicită sprijinul
structurilor teritoriale de poliţie, jandarmerie şi pompieri, în
situaţii deosebite, pentru desfăşurarea acţiunilor de
prevenire şi stingere a incendiilor în fondul forestier;
i)răspunde de completarea
evidenţelor din Registrul contravenţiilor şi
infracţiunilor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
j)analizează lunar activitatea
de pază, precum şi modul de soluţionare a actelor încheiate în
cazul constatării săvârşirii de contravenţii şi
infracţiuni silvice, stabilind măsurile care se impun;
k)execută controale de fond
şi parţiale;
l)răspunde de finalizarea
controalelor de fond sau parţiale, inclusiv a acţiunilor de
predare-primire a cantoanelor silvice;
m)aprobă actele de control de
fond sau parţiale, rezultatele acţiunilor de control al
circulaţiei materialului lemnos, precum şi alte note de control
şi stabileşte sarcinile de serviciu pentru realizarea măsurilor
specificate în aceste acte;
n)asigură transmiterea
directă sau prin structurile ierarhic superioare, după caz, a
situaţiilor statistice privind activitatea de pază solicitate de
către structurile teritoriale ale autorităţii publice centrale
care răspunde de silvicultură.
Conducătorul direcţiei
silvice sau al structurii silvice de rang superior are, în principal,
următoarele atribuţii:
a)organizează activitatea de
pază a fondului forestier din raza de activitate a
direcţiei/structurii de rang superior;
b)dispune măsuri de asigurare a
integrităţii fondului forestier în cazul ocupării fără
aprobare legală de terenuri din acesta ori în cazul neredării în
termen a terenurilor ocupate temporar;
c)asigură instruirea
personalului silvic cu atribuţii de pază din subordine;
d)coordonează şi
controlează activitatea ocoalelor silvice în domeniul pazei fondului
forestier;
e)aprobă actele de control de
fond întocmite de şefii de ocoale silvice şi de personalul din
subordine directă;
f)ia măsuri pentru recuperarea
pagubelor produse fondului forestier şi finalizarea acţiunilor
întreprinse în acest sens;
g)reprezintă structura
silvică pe care o conduce în cadrul planurilor de acţiune
intersectoriale, încheie protocoale de colaborare cu alte instituţii sau
organizaţii implicate în activitatea de pază a pădurilor şi
urmăreşte realizarea obiectivelor propuse în cadrul acestora;
h)asigură asistenţa
juridică gratuită pentru personalul silvic din subordine, în cauzele
care au legătură cu activitatea de pază.
CAPITOLUL II: Asigurarea pazei pădurilor în cadrul
contractelor de administrare/servicii silvice
Preluarea unei suprafeţe de
fond forestier pentru care nu este încheiat contract de administrare sau de
servicii silvice, pentru care contractul a încetat ori ocolului silvic care
asigura administrarea sau serviciile silvice i s-a retras autorizaţia de
funcţionare se face prin control de fond.
Contractul de administrare sau de
servicii silvice se semnează odată cu procesul-verbal de
predare-primire încheiat în baza controlului de fond.
Controlul de fond se face, în cel
mult 30 de zile de la data solicitării, de către un reprezentant al
structurii teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii
publice care răspunde de silvicultură, în prezenţa
proprietarului sau a unui împuternicit al acestuia, a unui delegat al ocolului
silvic care urmează să asigure administrarea sau serviciile silvice,
împuternicit de către şeful de ocol, a pădurarului care preia
şi, după caz, a pădurarului care predă suprafaţa de
fond forestier.
Controlul de fond prevăzut la
art. 10 are ca obiect:
a)limitele fondului forestier pentru
a stabili eventualele încălcări de hotar;
b)starea bornelor de hotar şi a
limitelor amenajistice;
c)identificarea arborilor,
puieţilor sau lăstarilor, tăiaţi, rupţi sau scoşi
din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d)modul de delimitare pe teren a
zonelor şi traseelor autorizate pentru păşunat, adăpat
şi adăpostire, după caz.
CAPITOLUL III: Controlul de fond şi controlul parţial
Inginerii şi tehnicienii
silvici de la ocoale silvice, direcţii silvice, structuri de rang
superior, precum şi personalul silvic de specialitate din cadrul
autorităţii publice centrale teritoriale care răspunde de
silvicultură execută sistematic, integral sau parţial, controale
în cantoane privind aplicarea măsurilor de pază, conservare şi
protejare a fondului forestier.
Controlul de fond are ca obiect:
a)verificarea limitelor fondului
forestier pentru a stabili eventualele încălcări de hotar;
b)verificarea stării bornelor
de hotar şi a limitelor amenajistice;
c)identificarea arborilor,
puieţilor sau lăstarilor, tăiaţi, rupţi sau scoşi
din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d)verificarea modului în care s-a
realizat delimitarea pe teren a zonelor şi traseelor autorizate pentru
păşunat, adăpat şi adăpostire, după caz;
e)verificarea modului de gestionare
a patrimoniului încredinţat;
f)verificarea modului de îndeplinire
a sarcinilor privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure;
g)verificarea modului în care s-a
completat condica de serviciu cu evidenţele specifice: autorizaţii de
păşunat sau trecere, autorizaţii de exploatare a partizilor,
acte de contravenţie şi infracţiune, suprafeţele regenerate
pe cale naturală, mixtă sau artificială.
(1)Fiecare canton se parcurge anual
cu cel puţin două controale de fond, în situaţia în care
condiţiile atmosferice permit identificarea eventualelor prejudicii.
(2)Controale de fond se
efectuează şi în situaţia în care cantonul trebuie predat unei
alte persoane din diverse motive - plecarea sau întoarcerea din concediu,
internarea în spital, suspendarea din funcţie, preluarea suprafeţelor
de fond forestier în baza contractelor de administrare/prestări servicii
silvice, rearondări.
Controlul parţial
vizează aceleaşi obiective ca şi controlul de fond, dar se
desfăşoară pe o parte determinată din canton în baza unei
sesizări, în cazul semnalării unor tăieri ilegale sau cu ocazia verificării
unor lucrări în curs de executare.
Controalele de fond sau
controalele parţiale se execută în prezenţa pădurarului
titular al cantonului, precum şi a unui asistent, personal silvic delegat
de şeful de ocol.
(1)În timpul controlului se
identifică cioatele care provin de la arborii tăiaţi ilegal.
(2)Cioatele prevăzute la alin.
(1) se numerotează, se marchează cu dispozitivul de marcat specific
şi se inventariază pe specii şi diametre.
(3)Numerotarea se face în continuare
pentru toate cioatele găsite într-un an în canton.
(4)Determinarea diametrelor cioatelor
provenite de la arborii tăiaţi ilegal se face conform prevederilor
legale în vigoare.
Pădurarul titular de canton
răspunde patrimonial, potrivit prevederilor legale, pentru arborii,
puieţii şi lăstarii tăiaţi ilegal, scoşi din
pământ, distruşi sau degradaţi, sustraşi ori aflaţi pe
teren, nejustificaţi prin procese-verbale de constatare a contravenţiilor
şi infracţiunilor încheiate anterior declanşării
controlului sau justificaţi prin acte care ulterior controlului s-au
dovedit, prin decizii definitive ale instanţelor judecătoreşti,
a fi neîntemeiate, precum şi pentru orice alte pagube produse
patrimoniului aflat în gestiune, stabilite potrivit prevederilor legale.
(1)La începerea şi terminarea controlului
înregistrările din condica de serviciu se vor închide/deschide cu
următoarea formulare:
"Început (terminat) controlul
de fond (parţial) azi, data ..........., ora ....., în prezenţa
.........................................,
semnătura ......................................
"
(2)Pe durata controlului, la
sfârşitul fiecărei zile, evidenţa cioatelor arborilor
tăiaţi ilegal din condica de serviciu se barează şi se
semnează de persoana care controlează, persoana controlată
şi asistenţi.
(3)Persoana juridică angajatoare
poate aproba, potrivit prevederilor legale, limitarea răspunderii
patrimoniale a personalului silvic cu atribuţii de pază.
(1)Constatările în urma
controlului de fond sau controlului parţial se înscriu într-un act de
control, încheiat pentru fiecare deţinător în parte, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 4.
(2)Fiecare pagină a actului de
control se semnează de persoana care efectuează controlul, de
persoana controlată şi de asistenţi.
(3)Actul de control de fond se depune
la registratura ocolului silvic în termen de cel mult 5 zile de la data
încheierii controlului.
(4)Evidenţa controalelor de fond
şi a controalelor parţiale executate se păstrează la ocolul
silvic în Registrul de evidenţă a controalelor, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 5.
Actele controlului de fond sau ale
controlului parţial se aprobă în termen de 5 zile de la data
depunerii, după cum urmează:
a)de către conducătorul
structurii de control din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură sau de către conducătorul
structurilor teritoriale de specialitate subordonate;
b)de conducerea Regiei Naţionale
a Pădurilor - Romsilva, a direcţiei silvice şi a structurilor
silvice de rang superior, după caz, pentru actele de control întocmite de
personalul din subordine; după aprobare, un exemplar se transmite
şefului ocolului silvic în raza căruia a fost executat controlul
pentru evidenţă şi aplicarea măsurilor ce se impun, precum
şi termenele şi responsabilităţile pentru realizarea
acestora;
c)de către şeful ocolului
silvic pentru actele de control întocmite de personalul din subordine; acesta
dispune şi aplicarea măsurilor ce se impun, precum şi termenele
şi responsabilităţile pentru realizarea acestora.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
(1)Ocoalele silvice vor organiza
lunar acţiuni de instruire privind folosirea şi întreţinerea
armamentului din dotare şi de analiză a activităţii pe
linie de pază a pădurilor, precum şi de prezentare a reglementărilor
privind paza pădurii.
(2)Acţiunile prevăzute la
alin. (1) se fac sub conducerea şefului ocolului silvic, cu participarea
întregului personal cu atribuţii privind paza pădurii.
(3)Pe durata acţiunilor
prevăzute la alin. (1), şeful ocolului silvic asigură
continuitatea pazei fondului forestier cu personalul silvic disponibil şi
cu sprijinul personalului de poliţie şi jandarmerie.
(4)Instruirea personalului de teren
privind folosirea, păstrarea şi întreţinerea armamentului
şi muniţiei din dotare se face de organele de poliţie abilitate,
sub coordonarea directă a şefului ocolului silvic.
Evidenţa proceselor-verbale
de constatare a contravenţiilor şi infracţiunilor se înscrie în
"Registrul contravenţiilor şi infracţiunilor", al
cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
Anexele nr. 1-5 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1: PROCES-VERBAL de predare-primire
- integrală/parţială a cantonului ...................
- a suprafeţei preluate pe bază de
contract
Subsemnaţii, în conformitate cu prevederile
Regulamentului de pază a fondului forestier, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.076/2009,
am procedat la predarea-primirea totală/parţială a cantonului
silvic .................. de la pădurarul ...............................
către pădurarul ............................../a suprafeţei
preluate pe bază de contract de la ............................ după
cum urmează:
1.Suprafaţa
fondului forestier pe categorii de folosinţă
1.1.Suprafaţa care face obiectul
predării-primirii de ............. ha în următoarea structură:
Suprafaţa totală - ha - |
din care pe categorii de
folosinţă: |
|||||
Terenuri acoperite cu pădure
P.D. |
Terenuri afectate
împăduririi P.l. |
Terenuri neproductive P.N. |
Ocupaţii şi litigii
P.T. |
Alte categorii de folosinţă |
Alte terenuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.Pepinieră în suprafaţă de
............ ari, cu următoarele culturi:
Specia |
|
|
|
|
|
Vârsta |
|
|
|
|
|
Suprafaţa
- ari |
|
|
|
|
|
Reuşita
-%- |
|
|
|
|
|
1.3.Suprafaţa de culturi specializate de
............. ha, din care pe specii:
Specia |
|
|
|
|
|
Suprafaţa - ha |
|
|
|
|
|
1.4.Suprafaţa de .......... ha rezervaţie de
seminţe, din care pe specii:
Specia |
|
|
|
|
|
Suprafaţa - ha |
|
|
|
|
|
1.5.Păstrăvăria
......................... cu .................. m2 luciu de apă
1.6.Regenerări naturale, artificiale şi mixte
în suprafaţă totală de .............. ha, după cum
urmează:
Suprafaţă
regenerări TOTALĂ |
din care: |
||
naturale |
artificiale |
mixte |
|
|
|
|
|
Locul amplasării obiectivelor
de la pct.: 1.2-1.6 se va detalia în anexa la condica de serviciu.
2.Alte bunuri
aflate în gestiune
2.1.Materiale lemnoase aflate în gestiunea
pădurarului:
Sortiment |
U.M. |
Cantităţi |
|
|
|
2.2.Un număr de
............. borne parcelare specificate în anexa la condica de serviciu.
2.3.Unelte şi
materiale, după cum urmează:
2.3.1.Unelte şi
materiale P.S.I.
Uneltele şi materiale |
U.M. |
Cantităţi |
|
|
|
2.3.2.Mecanisme,
utilaje, unelte, materiale, obiecte de inventar şi mijloace fixe:
Denumire |
U.M. |
Cantităţi |
Nr. de inventar |
|
|
|
|
2.4.1.Sediul de canton
format din............ camere şi care au un grad de uzură
....................................
-
.................................... grad de uzură
.........................................;
-
.................................... grad de uzură
.........................................;
-
.................................... grad de uzură
.........................................;
-
.................................... grad de uzură
..........................................
2.4.3.Împrejmuiri din
..................... pe .............................. m, cu gradul de
uzură ............................
2.5.Alte categorii de bunuri mobile şi imobile
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Prezentul proces-verbal a fost
încheiat în ........ exemplare, câte unul pentru fiecare semnatar.
Numele şi prenumele |
În calitate de: |
Semnătura |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Se întocmeşte de către
comisia stabilită conform prevederilor Regulamentului de pază a
fondului forestier, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.076/2009,
cu date ce se preiau din anexa la condica de serviciu, din evidenţele
tehnice şi contabile ale ocolului silvic.
Nu se tipăreşte. Se
completează pe format A 4 faţă-verso.
CONDICA DE SERVICIU |
CONDICA DE SERVICIU |
(Coperta) |
(Infracoperta) |
Districtul
....................................................
Cantonul
...................................................
Numele şi prenumele
titularului de canton
...................................................................
1.PLANIFICAREA
ŞI FOLOSIREA TIMPULUI DE LUCRU
Data |
Planificarea timpului de lucru |
Luni ......... |
|
Marţi .......... |
|
Miercuri .............. |
|
Joi ........... |
|
Vineri .......... |
|
Sâmbătă ............. |
|
Duminică ............ |
|
Data |
Folosirea timpului de lucru, observaţii şi
constatări |
Luni .......... |
|
Marţi ......... |
|
Miercuri ......... |
|
Joi ........... |
|
Vineri ........... |
|
Sâmbătă .......... |
|
Duminică ....... |
|
2.ARBORI
AFECTAŢI / PREJUDICIAŢI / TĂIAŢI ILEGAL
Nr. crt. al cioatei |
Data constatării |
U.P. u.a. |
Specia |
Diametrul măsurat al cioatei
- cm - |
Observaţii*) |
Proces-verbal |
|
Nr. |
Data |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se vor folosi următoarele
simboluri:
TT - arbore tăiat care se
găseşte pe teren;
TL - arbore tăiat care nu se
mai găseşte pe teren;
ST - arbore scos din pământ
care se găseşte pe teren;
SL - arbore scos din pământ
care nu se mai găseşte pe teren;
C - crăci tăiate din
arbori pe picior;
Nr. crt. |
Data constatării |
U.P. u.a. |
Suprafaţa afectată - m2
- |
Prejudicii |
Proces-verbal |
||||
Puieţi |
Lăstari |
Nr. |
Data |
||||||
Nr. |
Specia |
Nr. |
Specia |
||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.CONTRAVENŢII
ŞI INFRACŢIUNI (DIVERSE)
Nr. crt. |
Data constatării |
U.P. u.a. |
Specificaţia
contravenţiei sau infracţiunii |
Proces-verbal |
||
Act normativ |
Valoare amendă |
Nr. |
Data |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Beneficiar |
Document de aprobare |
Suprafaţa aprobată |
|
U.P. |
Suprafaţa |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Felul documentului |
Nr. de înregistrare |
Semnătura de primire |
|
Structura silvică |
Alte instituţii |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ANEXĂ LA CONDICA DE
SERVICIU
U.P. u.a. |
Suprafaţa totală - ha - |
Grupa funcţională |
Categoria de folosinţă |
|||||
Terenuri acoperite cu pădure |
Terenuri afectate
împăduririi |
Terenuri neproductive |
Ocupaţii şi litigii |
Alte categorii de
folosinţă*) |
Alte terenuri**) |
|||
P.D. |
P.I. |
P.N. |
P.T. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Coloana 8
include: P.C. - terenuri care servesc nevoilor de cultură;
P.S. - terenuri care servesc nevoilor
de producţie silvică;
PA. - terenuri care servesc
nevoilor de administraţie forestieră.
**) Coloana 9
include: terenuri agricole preluate, perimetre de ameliorare, terenuri
forestiere neamenajate ş.a. (Se completează numai coloanele 2 şi
9.)
2.INTRĂRI
ŞI IEŞIRI DE TERENURI
U. P.*) |
Suprafaţa totală - ha - |
Grupa funcţională |
Categoria funcţională |
Alte terenuri |
Nr. şi data documentului de
intrare |
|
|||||
Terenuri acoperite cu pădure |
Terenuri afectate
împăduririi |
Terenuri neproductive |
Ocupaţii şi litigii |
Alte categorii de
folosinţă |
|||||||
Doc.***) |
Nr. data |
||||||||||
P.D. |
P.I. |
P.N. |
P.T. |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) U.P. - unitatea
de producţie.
**) u.a. - unitatea
amenajistică.
***) PP -
proces-verbal de predare-primire.
U. P.*) u.a.**) |
Suprafaţa totală - ha - |
Grupa funcţională |
Categoria funcţională |
Alte terenuri |
Nr. şi data documentului de
ieşire |
|
|||||
Tenuri acoperite cu pădure |
Terenuri afectate
împăduririi |
Terenuri neproductive |
Ocupaţii şi litigii |
Alte categorii i
folosinţă |
|||||||
Doc.***) |
Nr. data |
||||||||||
P.D. |
P.I. |
P.N. |
P.T. |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) PP -
proces-verbal de predare-primire.
PvPP - proces-verbal de punere în
posesie.
3.SUPRAFAŢA
CANTONULUI LA DATA DE 31.12.20....
Suprafaţa cantonului la data
de 31.12.20... |
Intrări de terenuri în
cursul anului |
Ieşiri de terenuri în cursul
anului |
Suprafaţa cantonului la data
de 31.12.20... |
Vizat şef ocol |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.PEPINIERE,
CULTURI SPECIALIZATE, FAZANERII, PĂSTRĂVĂRII, REZERVAŢII DE
SEMINŢE ETC.
Nr. crt. |
Denumirea obiectivului |
U.P. |
u.a. |
Observaţii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.REGENERĂRI
NATURALE, ARTIFICIALE ŞI MIXTE CU REUŞITĂ PROVIZORIE
Anul înfiinţării |
U.P. |
Suprafaţa totală în
evidenţa controlului anual |
din care: |
Anul reuşitei definitive
planificat |
||
naturală |
artificială |
mixtă |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.PARCHETE /
SUPRAFEŢE AFECTATE DE PRODUSE ACCIDENTALE, AUTORIZATE LA EXPLOATARE
Partida nr. |
Natura produselor / felul
tăierii |
U.P. u.a. |
Suprafaţa |
Număr de arbori marcaţi |
Data predării parchetului |
Data reprimirii parchetului |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Numărul bornei |
Natura bornei |
Parcelele (u.a.) pe care le
delimitează |
Nr. crt. |
Numărul bornei |
Natura bornei |
Parcelele (u.a.) pe care le
delimitează |
0 |
1 |
2 |
3 |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.OBIECTE DE
INVENTAR ŞI MIJLOACE FIXE
Denumirea obiectelor |
U.M. |
Cantitatea |
Nr. de inventar |
Data primirii |
Data predării |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
9.EVIDENTA
SUPRAFEŢELOR PE PROPRIETARI
Nr. crt. |
Proprietar*) |
U.P. |
u.a. |
Suprafaţa - ha - |
Contract de administrare /
servicii silvice nr. /data |
Observaţii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se
completează numai pentru proprietatea publică şi privată a
unităţilor administrativ-teritoriale şi proprietatea
privată a persoanelor fizice şi juridice.
ANEXA Nr. 3: REGISTRUL contravenţiilor
şi infracţiunilor
Nr. crt. |
Proces-verbal |
Data şi numărul de
înregistrare la ocol |
Numele agentului constatator |
Numele şi prenumele
contravenientului sau infractorului |
Domiciliul contravenientului sau
infractorului |
Dacă este recidivist*) |
Valori consemnate în
procesul-verbal |
|||
Data constatării |
||||||||||
Anul |
Ziua |
Luna |
Amendă |
Pagubă |
||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se înscriu
numerele de înregistrare anterioare.
Comunicarea valorii pagubelor
şi amenzii la: |
Materiale
confiscate/reţinute |
Valoarea materialului confiscat |
Numărul şi data
confirmării încasării debitului |
|||
Materiale lemnoase |
Alte materiale |
|||||
Contravenient |
Nr. şi data
înregistrării comunicării |
Sortiment |
Volum |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Se întocmeşte la ocolul silvic de către
responsabilul cu probleme de pază a pădurilor cu date ce se preiau
din Procesul verbal de constatare a infracţiunii şi Procesul-verbal
de constatare a contravenţiei silvice ori de câte ori este necesar.
Se completează într-un exemplar.
Se tipăreşte pe format A4
faţă-verso, în carnete de 100 file.
al cantonului nr. .......................,
denumirea ................................................., executatele la
............................................. până la
.................................................., în u.a.*)
..............................................................................................................................
*) Se
completează la controlul parţial.
Subsemnatul, ...........................................................,
în prezenţa ................................................, pădurar
titular al cantonului, şi în asistenţa
............................................................, am constatat:
1.Cantonul are suprafaţa de
................... ha,
2.Data ultimului control de fond
.............................
3.Integritatea fondului forestier
arondat...............................................................................................................................
4.Starea semnelor de hotar şi a
bornelor amenajistice
.......................................................................................................
5.Cioatele arborilor
tăiaţi ilegal au fost marcate cu ciocanul
................................. nr. .....................
CIOATE |
||||||||
Justificate |
Nejustificate |
TOTAL |
||||||
Numărul |
Volumul |
Valoarea |
Numărul |
Volumul |
Valoarea |
Numărul |
Volumul |
Valoarea |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Fişa de calcul al volumului
şi valorii arborilor afectaţi/prejudiciaţi/tăiaţi
ilegal şi nejustificaţi conform anexei a) la actul de control.
Nr. crt. |
Specificaţii |
Cantităţi - m2- |
VALORI - lei - |
|||||||
Justificate |
Nejustificate |
TOTAL |
||||||||
Răşinoase |
Cvercinee, paltin, frasin,
cireş, sorb |
Alte foioase |
Răşinoase |
Cvercinee, paltin, frasin,
cireş, sorb |
Alte foioase |
Justificate |
Nejustificate |
|||
0 |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1 |
Puieţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Lăstari |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fişa de calcul al volumului
şi valorii nejustificate a pagubelor produse prin prejudicierea
puieţilor sau lăstarilor, conform anexei b) la actul de control.
Justificate |
Nejustificate |
TOTAL |
|||||||||||||||
Brad |
Molid |
Alte răşinoase |
TOTAL |
Brad |
Molid |
Alte răşinoase |
TOTAL |
||||||||||
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fişa de calcul al volumului
şi valorii nejustificate a pagubelor produse prin prejudicierea pomilor de
Crăciun, conform anexei c) la actul de control.
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6.2.Valoarea
totală a pagubelor constatate în urma controlului este de
................. lei, din care justificate ............. lei.
7.Delimitarea pe
teren a zonelor şi traseelor autorizate pentru păşunat,
adăpat şi adăpostire:
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8.Obiecte de
inventar şi mijloace fixe (arme, cartuşe, echipament, materiale
etc.):
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9.Completarea
evidenţelor specifice în Condica de serviciu şi anexa la
condică:
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Semnătura celui care a
controlat
Se tipăreşte pe format
A4, în blocuri de 100 de file.
ANEXA 4a: FIŞA DE CALCUL al volumului
şi valorii arborilor afectaţi/prejudiciaţi/tăiaţi
ilegal şi nejustificaţi
Nr. crt. |
Numărul curent al cioatei |
Diametrul măsurat al cioatei |
Răşinoase |
Cvercinee, paltin, frasin,
cireş, sorb |
Alte foioase |
|||
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
Volumul |
Valoarea |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
Volumul total
afectat/prejudiciat/tăiat ilegal şi nejustificat este de ....... m3,
cu o valoare totală nejustificată de .............. lei.
ANEXA 4b: FIŞA DE CALCUL al volumului
şi valorii nejustificate a pagubelor produse prin prejudicierea
puieţilor sau lăstarilor
U.P. u.a. |
Puieţi |
Lăstari |
TOTAL |
|||||||||||||||
Răşinoase |
Cvercinee, paltin, frasin,
cireş, sorb |
Alte foioase |
Total puieţi |
Răşinoase |
Cvercinee, paltin, frasin,
cireş, sorb |
Alte foioase |
Total puieţi |
|||||||||||
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
Suprafaţa |
Valoarea |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA 4c: FIŞA DE CALCUL al volumului
şi valorii nejustificate a pagubelor produse prin prejudicierea pomilor de
Crăciun *)
Nr. crt. |
Numărul curent al cioatei |
Brad |
Molid |
Alte răşinoase |
TOTAL |
|||||||
Diametrul - cm - |
Volumul - m3 - |
Valoarea - lei - |
Diametrul |
Volumul - m3 - |
Valoarea - lei - |
Diametrul |
Volumul - m3 - |
Valoarea - lei - |
Volumul - m3 - |
Valoarea - lei - |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
*) Se
întocmeşte pentru pagubele produse în perioada 1 noiembrie - 31 decembrie
în arborete şi în tot cursul anului în culturile specializate pentru
producerea pomilor de Crăciun.
ANEXA Nr. 5: REGISTRU DE EVIDENŢĂ a
controalelor
Nr. crt. |
Data controlului |
Control executat de: |
Felul controlului*) |
CONSTATĂRI |
|||||||||||
Cioate |
Alte pagube |
||||||||||||||
Numeleşi prenumele |
Funcţia |
Structura silvică /
Instituţia |
Justificate |
Nejustificate |
Natura prejudiciului |
Cantităţi - U.M. - |
Valoarea |
||||||||
Anul |
Luna |
Ziua |
Numărul |
Volumul |
Numărul |
Volumul |
Valoarea |
||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Se completează la ocolul silvic de către
responsabilul cu probleme de pază a pădurilor cu date ce se preiau
din Actul de control, ori de câte ori se înregistrează actele de control.
Se completează în registru într-un exemplar ce
se păstrează de către responsabilul cu probleme de pază a
pădurilor.
Se tipăreşte pe format A4
faţă-verso, în carnete de 100 de file.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 721 din data de 26
octombrie 2009
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.