HOTĂRÂRE nr.
864 din 16 noiembrie 2016 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis
pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate
privată a persoanelor juridice şi fizice care
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha" şi a Procedurii de acordare de la bugetul de
stat a costurilor serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate
privată a persoanelor juridice şi fizice care nu
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha
Forma sintetică
la data 21-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
În temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, şi al art. 99 alin. (1) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, republicată, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Se aprobă schema "Ajutor de minimis
pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate
privată a persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară
activităţi economice, dacă suprafaţa proprietăţii
forestiere este mai mică sau egală cu 30 ha",
prevăzută în anexa nr. 1.
Se aprobă Procedura de acordare de la bugetul
de stat a costurilor serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate
privată a persoanelor juridice şi fizice care nu
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha, prevăzută în anexa nr. 2.
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, se abrogă:
a)art. 3 alin. (1) şi (2)
şi art. 5 din anexa nr. 1 - Normele
metodologice de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale destinate
gestionării durabile a fondului forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate publică
şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2009,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 573 din 18
august 2009;
b)anexele nr. 1 şi 3 la Normele
metodologice de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale destinate
gestionării durabile a fondului forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate publică
şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2009;
c)art. 2 alin. (2) din anexa nr. 2 -
Procedura de realizare a serviciilor silvice şi de efectuare a
controalelor de fond, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2009.
PRIM-MINISTRU DACIAN JULIEN CIOLOŞ Contrasemnează: p. Ministrul mediului, apelor
şi pădurilor, Erika Stanciu, secretar de stat Viceprim-ministru, ministrul
dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Vasile Dîncu Ministrul agriculturii şi
dezvoltării rurale, Achim Irimescu Ministrul finanţelor
publice, Anca Dana Dragu |
ANEXA nr. 1: SCHEMA "AJUTOR DE MINIMIS
pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate
privată a persoanelor juridice şi fizice care
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha"
CAPITOLUL I: Prevederi generale
Schema
«Ajutor de minimis pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul
forestier proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha», indiferent dacă sunt/nu sunt cuprinse într-o
asociaţie, denumită în continuare schemă, vizează
acţiunile specifice şi beneficiarii eligibili potrivit prevederilor
art. 97 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008 Codul
silvic, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1 din anexa 1, capitolul I modificat de Art. 1, punctul
1. din Hotarirea
532/2017 )
Acordarea ajutoarelor de minimis
în cadrul schemei prevăzute la art. 1 se face numai cu respectarea
criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr.
1.407/2013
al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108
din Tratatul
privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.
CAPITOLUL II: Scopul şi necesitatea schemei
Scopul schemei îl reprezintă
asigurarea serviciilor silvice pentru întreaga suprafaţă a fondului
forestier naţional.
În cadrul prezentei scheme
ajutorul de minimis se acordă sub forma plăţii de la bugetul de
stat a serviciilor silvice pentru proprietarii de fond forestier a căror
suprafaţă totală este mai mică sau egală cu 30 ha,
aceştia beneficiind astfel de servicii gratuite.
În sensul prezentei scheme,
termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)întreprindere - orice entitate
care desfăşoară o activitate economică pe o
piaţă, indiferent de forma juridică, de modul de finanţare
sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia;
b)activitate economică - orice
activitate care constă în furnizarea de bunuri şi servicii pe o
piaţă, cu respectarea prevederilor legale privind ajutorul de stat;
c)ajutor de stat - orice
măsură de sprijin care îndeplineşte toate criteriile
prevăzute la art. 107 alin. (1) din Tratatul
privind funcţionarea Uniunii Europene;
d)data acordării ajutorului -
data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului în
conformitate cu regimul juridic naţional aplicabil începând cu data
publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României;
e)administratorii schemei -
gărzile forestiere;
f)servicii silvice - noţiunea
are semnificaţia prevăzută la pct. 46 din anexa la Legea nr. 46/2008,
republicată, cu modificările ulterioare;
g)furnizorul de ajutor de minimis -
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
h)întreprinderea unică - în conformitate cu
prevederile art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013
include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre
relaţiile următoare:
(i)o întreprindere deţine
majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor
unei alte întreprinderi;
(ii)o întreprindere are dreptul de
a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere
sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
(iii)o întreprindere are dreptul
de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi
în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în
temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(iv)o întreprindere care este
acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care
controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari
sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale
acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
Întreprinderile care
întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se
face referire la pct. (i)-(iv) sunt considerate întreprinderi unice;
i)suprafaţa totală -
totalitatea suprafeţelor de fond forestier aflate în proprietatea unei
persoane fizice sau juridice.
CAPITOLUL IV: Domeniul de aplicare
(1)Prezenta schemă se
aplică pe întreg teritoriul României.
(2)Prezenta schemă se aplică ajutoarelor
pentru întreprinderi din toate domeniile, cu excepţia:
a)ajutoarelor acordate operatorilor
economici care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele
pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul
(CE) nr. 104/2000
al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a
pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de
acvacultură;
b)ajutoarelor acordate operatorilor
economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul
producţiei primare de produse agricole;
c)ajutoarelor acordate operatorilor economici care
îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării
şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
(i)atunci când valoarea ajutoarelor
este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor
astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau
introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
(ii)atunci când ajutoarele sunt
condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală
către producătorii primari;
d)ajutoarelor destinate
activităţilor legate de export către ţări terţe
sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantităţile
exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi
funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor
cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e)ajutoarelor condiţionate de
utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă
de produsele importate.
(3)În cazul în care o întreprindere
îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele
menţionate la alin. (2) lit. a), b) sau c), cât şi în unul sau mai
multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare,
prezenta schemă se aplică ajutoarelor acordate pentru aceste din
urmă sectoare sau activităţi, cu condiţia ca întreprinderea
în cauză să prezinte odată cu cererea de finanţare şi
documente din care să rezulte separarea activităţilor sau o distincţie
între costuri şi că activităţile desfăşurate în
sectoarele excluse potrivit prevederilor alin. (2) şi din domeniul de
aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013
nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta
schemă.
(4)Prin prezenta schemă nu se
poate acorda finanţare unor întreprinderi împotriva cărora a fost
emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat sau de
minimis,dacă decizia de recuperare nu a fost deja executată.
CAPITOLUL V: Beneficiarii ajutorului
Beneficiarii ajutorului de minimis
acordat prin prezenta schemă sunt întreprinderile, persoanele juridice
şi fizice care desfăşoară activităţi economice,
care au în proprietate fond forestier cu suprafaţa totală mai
mică sau egală cu 30 ha, care îndeplinesc cumulativ criteriile de
eligibilitate prevăzute în prezenta schemă.
În cadrul prezentei scheme,
ajutorul de minimis se va acorda sub forma de servicii silvice în favoarea
persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activităţi
economice, proprietarilor de fond forestier cu suprafaţa totală de
cel mult 30 ha, a căror plată va fi suportată de la bugetul de
stat în limita bugetului anual al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
prin structurile silvice teritoriale de specialitate ale acestuia.
Beneficiarii schemei de ajutor de
minimis trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii
generale de eligibilitate:
a)au în proprietate fond forestier a
cărui suprafaţă totală este mai mică sau egală cu
30 ha;
b)nu se află în procedură
de executare silită pentru plata unor datorii fiscale;
c)nu se află în procedură
de dizolvare, lichidare sau administrare specială;
d)suma ajutoarelor de minimis de
care a beneficiat întreprinderea unică, într-o perioadă de 3 ani
fiscali, respectiv anul acordării ajutorului de minimis în baza prezentei
scheme şi cei 2 ani fiscali anteriori, nu depăşeşte
echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru
întreprinderea cu activitate de transport rutier de mărfuri în contul
terţilor sau contra cost.
CAPITOLUL VI: Condiţii de eligibilitate, durata şi
bugetul schemei
Pentru îndeplinirea
condiţiilor de eligibilitate, administratorii schemei verifică
dacă solicitantul se încadrează în categoria de beneficiari
eligibili, în conformitate cu prevederile art. 9.
Prezenta schemă se
aplică de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
până la data de 31 decembrie 2020.
Bugetul necesar decontării
costurilor serviciilor silvice pentru persoanele juridice şi fizice care
au în proprietate terenuri forestiere cu suprafaţa totală mai
mică sau egală cu 30 ha, pentru perioada 2016-2020 este estimat la
248,9 milioane lei, din care pentru anul de referinţă 2016 bugetul
necesar este de 14,5 milioane lei.
CAPITOLUL VII: Procedura de acordare a ajutorului de stat
(1)Acordarea ajutorului de minimis
prevăzut de prezenta schemă se realizează la cererea scrisă
a titularului dreptului de proprietate sau împuternicitului acestuia care se
depune la ocolul silvic nominalizat care asigură serviciile silvice în
proximitatea suprafeţei pentru care se face solicitarea.
(2) Titularul
dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia prin act notarial depune
la data solicitării, la ocolul silvic nominalizat, următoarele
documente:(la data 01-Aug-2017 Art. 13, alin.
(2) din anexa 1, capitolul VII modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea
532/2017 )
b)documente, în copie certificată conform cu originalul de
către titularul documentului original, care atestă dreptul de
proprietate asupra fondului forestier a cărui suprafaţă
totală este mai mică sau egală cu 30 ha; dovada dreptului de
proprietate se face, potrivit legii, în cazul imobilelor înscrise în cartea
funciară, cu extras de carte funciară, iar pentru celelalte imobile
dovada se face cu titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpărare,
schimb sau donaţie, hotărâre judecătorească, certificatul
de moştenitor, actul de partaj notarial şi procesul-verbal de punere
în posesie; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul, titularul
dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia este obligat să
prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 13, alin. (2), litera B. din anexa 1, capitolul VII
modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea
532/2017 )
c)adeverinţă, în original, prin care face dovada
înregistrării terenului forestier la unitatea
administrativ-teritorială şi că este titularul acestei
înregistrări, eliberată de unitatea administrativ- teritorială;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 13, alin. (2), litera C. din anexa 1, capitolul VII
modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea
532/2017 )
d)copia actului de identitate/certificatului de înregistrare la
oficiul registrului comerţului a titularului dreptului de proprietate,
certificată conform cu originalul de către titularul documentului
original; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul,
titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia, este obligat
să prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 13, alin. (2), litera D. din anexa 1, capitolul VII
modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea
532/2017 )
e)declaraţie pe propria
răspundere a titularului dreptului de proprietate, din care să
rezulte că nu deţine în proprietate fond forestier cu
suprafaţă totală mai mare de 30 ha;
f)declaraţie pe propria
răspundere a titularului dreptului de proprietate din care să rezulte
că desfăşoară activitate economică, potrivit art. 5
lit. b);
g)declaraţie pe propria
răspundere din care să rezulte că valoarea totală a
ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică - atât
titularul/titularii dreptului de proprietate, cât şi întreprinderile cu
care se află într-o relaţie de tipul celor prezentate la art. 5 lit.
h) într-o perioadă de 3 ani fiscali, 2 ani fiscali anteriori, plus anul
curent;
h)declaraţie pe propria
răspundere privind faptul că se află sau nu într-o relaţie
de tipul celor enumerate la art. 5 lit. h) şi dacă da, detalierea
situaţiei.
(3)În situaţia în care apar
modificări în ceea ce priveşte documentaţia depusă în
conformitate cu prevederile alin. (2), titularul dreptului de proprietate are obligaţia
actualizării acesteia, în termen de 30 de zile de la data apariţiei
modificării.
(4)În situaţia în care terenul forestier se află în
coproprietate, coproprietarii sau împuternicitul acestora prin act notarial
depun/depune la data solicitării, la ocolul silvic nominalizat,
următoarele documente:
a)cerere semnată de toţi coproprietarii sau de către
împuternicitul acestora;
b)documente, în copie certificată conform cu originalul de
către titularul documentului original, care atestă dreptul de
proprietate asupra fondului forestiera cărui suprafaţă
totală este mai mică sau egală cu 30 ha; dovada dreptului de
proprietate se face, potrivit legii, în cazul imobilelor înscrise în cartea
funciară, cu extras de carte funciară, iar pentru celelalte imobile
dovada se tace cu titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpărare,
schimb sau donaţie, hotărâre judecătorească, certificatul
de moştenitor, actul de partaj notarial şi procesul-verbal de punere
în posesie; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul,
titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia este obligat
să prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
c)adeverinţă, în original, prin care face dovada
înregistrării terenului forestier la unitatea
administrativ-teritorială pentru toţi coproprietarii şi că
sunt titularii acestei înregistrări, eliberată de unitatea
administrativ-teritorială;
d)copia actului de identitate/certificatului de înregistrare la
oficiul registrului comerţului pentru fiecare coproprietar a titularului
dreptului de proprietate, certificată conform cu originalul de către
titularul documentului original; pentru verificarea identităţii
copiei cu originalul, titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul
acestuia este obligat să prezinte ia ocolul silvic şi documentul
original;
e)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui
coproprietar, din care să rezulte că nu deţine în proprietate
fond forestier cu suprafaţă totală mai mare de 30 ha;
f)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui
coproprietar din care să rezulte că desfăşoară
activitate economică, potrivit art. 5 lit. b);
g)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui
coproprietar din care să rezulte că valoarea totală a
ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică - atât
coproprietarii dreptului de proprietate, cât şi întreprinderile cu care se
află într-o relaţie de tipul celor prezentate la art. 5 lit. h)
într-o perioadă de 3 ani fiscali, 2 ani fiscali anteriori, plus anul
curent, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro,
respectiv 100.000 euro pentru întreprinderea cu activitate de transport rutier
de mărfuri în contul terţilor sau contra cost;
h)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui coproprietar
privind faptul că se află sau nu într-o relaţie de tipul celor
enumerate la art. 5 lit. h) şi dacă da, detalierea situaţiei.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 13, alin. (3) din anexa 1, capitolul VII completat de
Art. 1, punctul 3. din Hotarirea
532/2017 )
(1)În situaţia în care
documentaţia prevăzută la art. 13 alin. (2) este conformă,
ocolul silvic întocmeşte cererea de decontare şi fişa de calcul
al sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice, semnate de şeful
ocolului silvic, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la
prezenta schemă.
(2)Documentele prevăzute la alin.
(1) se transmit, în vederea decontării, trimestrial, în primele 10 zile
ale trimestrului următor, structurii teritoriale de specialitate din
subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
(3)Documentele prevăzute la art.
13 alin. (2) şi contractul de servicii silvice/administrare se transmit
gărzii forestiere competente teritorial, la prima cerere de decontare sau
în situaţiile prevăzute la art. 13 alin. (3).
(4)În cazul asociaţiilor de proprietari, documentele
prevăzute la art. 13 alin. (2) se transmit gărzii forestiere
competente teritorial, la prima cerere de decontare sau în situaţiile
prevăzute la art. 13 alin. (3), împreună cu contractul de servicii
silvice/administrare încheiat între ocolul silvic şi asociaţia de
proprietari, precum şi lista membrilor asociaţi.
(5)În cazul ocoalelor silvice de regim, aşa cum sunt definite la
art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, înfiinţate de proprietari/asociaţii de
proprietari, pentru care nu sunt încheiate contracte de administrare sau
servicii silvice între proprietari/asociaţiile de proprietari şi
ocolul silvic înfiinţat de aceştia, documentele prevăzute la
art. 13 alin. (2) se transmit gărzii forestiere competente teritorial, la
prima cerere de decontare, împreună cu lista proprietarilor care au
înfiinţat ocolul silvic.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 14, alin. (3) din anexa 1, capitolul VII completat de
Art. 1, punctul 4. din Hotarirea
532/2017 )
(1)Structura teritorială de specialitate a autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură verifică
documentele prevăzute la art. 13 alin. (2) şi, în situaţia în
care sunt conforme, procedează astfel:
a)inspectorul-şef avizează
fişa de calcul;
b)întocmeşte decontul
justificativ privind acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de
păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier, potrivit
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, republicată, cu modificările ulterioare, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta schemă;
c)transmite documentaţia, centralizat pe ocoale silvice, cu adresă
de înaintare, către structura coordonatoare din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii acesteia.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 15, alin. (1), litera C. din anexa 1, capitolul VII
modificat de Art. 1, punctul 5. din Hotarirea
532/2017 )
(2)În situaţia în care structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură constată neconformităţi în
documentele prevăzute de art. 13 alin. (2), solicită ocolului silvic
care asigură serviciile silvice clarificări, informaţii sau
documente suplimentare, după caz, returnează pentru refacere sau
respinge motivat documentaţia depusă, în termenul prevăzut la
alin. (1) lit. c).
(3)Documentaţia care se transmite către
structura coordonatoare din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură cuprinde următoarele:
b)fişa de calcul al sumelor
pentru asigurarea serviciilor silvice, întocmită de ocolul silvic
nominalizat care efectuează serviciile silvice, avizată de structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
c)formularul de decont justificativ.
(4)Structura coordonatoare din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
verifică documentaţia prevăzută la alin. (3) şi o
transmite, pentru realizarea deconturilor aferente, direcţiei care
gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, în termen de 30 de zile de la data primirii
acesteia.
(5)Un exemplar, în copie, al
documentelor prevăzute la alin. (3) se păstrează şi de
către structura coordonatoare din cadrul autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
(1)Direcţia care
gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură primeşte şi analizează
documentaţia şi transmite plăţile către structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură competentă teritorial, care
efectuează plăţile către ocoalele silvice care asigură
serviciile silvice, în condiţiile legii.
(2)Documentele prevăzute la art.
13 alin. (2), actele de decontare şi de evidenţă a cheltuielilor
efectuate din alocaţiile bugetare pentru administrare sau servicii silvice
se îndosariază distinct şi se înregistrează în conturi separat
de orice alte cheltuieli.
(3)Plăţile efectuate din
alocaţiile bugetare sunt supuse controlului financiar preventiv,
potrivi" reglementărilor legale în vigoare.
Calculul
alocaţiilor bugetare destinate serviciilor silvice, pentru proprietarii de
fond forestier, se face conform metodologiei de calcul prevăzute în anexa
nr. 3 la prezenta schemă, cu precizarea că la încadrarea pe forme de
relief se ia în calcul altitudinea maximă, atunci când aceasta este
variabilă.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 17 din anexa 1, capitolul VII modificat de Art. 1,
punctul 6. din Hotarirea
532/2017 )
Pentru anul de referinţă
2016, documentaţia prevăzută la art. 13 alin. (2) se depune în
termen de maximum 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
(1)În situaţia în care
documentaţia prevăzută la art. 13 alin. (2) este conformă,
ocolul silvic întocmeşte cererea de decontare şi fişa de calcul
al sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice, semnate de şeful
ocolului silvic.
(2)Pentru anul de referinţă
2016, documentele prevăzute la alin. (1) se transmit de către ocolul
silvic structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, în vederea decontării,
în termen de maximum 5 zile de la data prevăzută la art. 18.
(3)Pentru anul de referinţă
2016, prevederile art. 15 se aplică corespunzător.
Pentru anul de referinţă
2016, direcţia care gestionează bugetul din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
primeşte şi analizează documentaţia şi transmite
plăţile către structura teritorială de specialitate a
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
competentă teritorial, care efectuează plăţile către
ocoalele silvice care asigură serviciile silvice, în condiţiile
legii.
CAPITOLUL VIII: Cumulul ajutoarelor
(1)Administratorul/Furnizorul prezentei
scheme va acorda un ajutor de minimis doar după ce va verifica faptul
că suma totală a ajutoarelor de minimis acordate unei
întreprinderi/întreprinderi unice pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali,
inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale
autorităţilor locale, fie din surse ale bugetului Uniunii Europene,
cumulate cu ajutorul solicitat în baza prezentei scheme, nu
depăşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv de 100.000 euro, în
cazul solicitanţilor care îşi desfăşoară activitatea
în sectorul transportului rutier de mărfuri în contul terţilor sau
contra cost, echivalent în lei, şi că se respectă toate
condiţiile din Regulamentul nr. 1.407/2013.
(2)În cazul în care valoarea
totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o
perioadă de 3 ani consecutivi (anul fiscal în curs şi cei 2 ani
fiscali anteriori), cumulată cu valoarea alocării financiare
solicitate în baza prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000
euro (100.000 euro, în cazul solicitanţilor care îşi desfăşoară
activitatea în sectorul transporturilor de mărfuri), solicitantul nu poate
beneficia de prevederile prezentei scheme, nici chiar pentru acea
fracţiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.
(3)Respectarea plafonului de minimis
se aplică unei întreprinderi sau unei întreprinderi unice. Astfel,
dacă între întreprinderile care beneficiază de sprijin prin prezenta
schemă de finanţare există cel puţin una dintre relaţiile
menţionate la art. 5 h), respectivele structuri vor fi tratate ca o
"întreprindere unică", iar valoarea ajutorului de minimis
acordată tuturor structurilor constituente, cumulat pe o perioadă de
3 ani fiscali consecutivi, împreună cu suma solicitată, nu vor
depăşi suma de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru
întreprinderile care efectuează transport de mărfuri în contul
terţilor sau contra cost.
(4)În cazul fuziunilor sau al
achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de
minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face
achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în
considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor
întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal
înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
(5)În cazul în care o întreprindere
se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de
minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a
beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia
activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În
cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis
se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social
al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
(6)Ajutoarele de minimis se
cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri
eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeaşi
măsură de finanţare prin capital de risc. Dacă un astfel de
cumul ar depăşi intensitatea sau valoarea maximă relevantă
a ajutorului stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui
caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată
de Comisia Europeană, atunci ajutorul de minimis nu poate fi acordat prin
prezenta schemă.
(7)Ajutoarele de minimis care nu se
acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi
cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de
exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.
(8)Ajutoarele de minimis acordate în
conformitate cu prezenta schemă pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis
acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012
al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 şi 108
din Tratatul
privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de
minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes
economic general, cu condiţia ca prin cumul să nu se
depăşească limita plafonului stabilit în regulamentul respectiv.
În caz contrar, ajutorul de minimis nu se poate acorda.
CAPITOLUL IX: Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul
prezentei scheme
Monitorizarea, raportarea şi
păstrarea evidenţelor ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme
se fac în conformitate cu legislaţia europeană şi cu prevederile
Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus
în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
Pentru a crea posibilitatea
verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor
beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29
din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin
Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016,
furnizorul/administratorul măsurii de ajutor de stat/de minimis are
obligaţia încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat
acordate în România, denumit în continuare RegAS, a prezentei scheme în termen
de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia, iar
contractele, actele de acordare, plăţile, obligaţiile de
recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor
obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în
termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/actului
sau a publicării acestora în Monitorul Oficial al României, respectiv de
la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a
ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.
(1)Furnizorul/Administratorul
păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza
prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare
specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această
evidenţă trebuie să conţină informaţii necesare
pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia
europeană în domeniul ajutorului de stat, cum sunt: datele de identificare
a beneficiarului, valoarea sprijinului, momentul şi modalitatea
acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al
ajutoarelor acordate.
(2)Administratorul transmite
Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor toate informaţiile
necesare raportării către Consiliul Concurenţei/Comisia
Europeană a ajutoarelor de minimis acordate.
(1)Furnizorul şi administratorul
schemei au obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis
acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun
în cazul nerespectării condiţiilor impuse prin prezenta schemă
sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă
la momentul respectiv.
(2)Ministerul Mediului, Apelor
şi Pădurilor, pe baza datelor şi informaţiilor primite de
la administrator, are obligaţia de a transmite Consiliului
Concurenţei toate datele şi informaţiile necesare pentru
monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, în formatul şi
în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare
a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui
Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
(1)Dacă din datele şi
informaţiile transmise Consiliului Concurenţei de către furnizor
rezultă că nu s-au respectat condiţiile de acordare a ajutorului
de minimis sau furnizorul nu clarifică aspectele sesizate de Consiliul
Concurenţei, acesta poate face verificări la faţa locului.
(2)În cazul în care furnizorul nu are
date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite
valori estimative.
(3)Erorile constatate de furnizor
şi corecţiile legale, anulări, recalculări,
recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31
martie a anului următor anului de raportare.
(4)Furnizorul va transmite, spre
informare, Consiliului Concurenţei prezenta schemă, în termen de 15
zile de la data intrării în vigoare a acesteia, potrivit art. 17 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014
privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum
şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015,
cu modificările ulterioare.
În baza unei cereri scrise,
emisă de Comisia Europeană, Ministerul Mediului, Apelor şi
Pădurilor va transmite acesteia, prin intermediul Consiliului
Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat
în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le
consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor
prezentei scheme de ajutor de minimis.
(1)Beneficiarul are obligaţia de
a pune la dispoziţia administratorului/furnizorului, în formatul şi
în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi
informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare
şi monitorizare ce revin ca responsabilitate administratorului şi/sau
furnizorului.
(2)Beneficiarul trebuie să
păstreze timp de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată
ultima alocare specifică toate documentele referitoare la ajutorul de
minimis primit în cadrul schemei. Această evidenţă trebuie
să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra
respectarea tuturor condiţiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt:
datele de identificare ale beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile,
valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea
acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.
CAPITOLUL X: Recuperarea ajutorului de minimis
(1)Recuperarea ajutorului de minimis
se realizează de către furnizor/administrator la dispoziţia
furnizorului, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 77/2014,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015,
cu modificările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 66/2011
privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor
apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene
şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012,
cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Ajutorul de minimis care trebuie
recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data
plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile
este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999
al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93
din Tratatul CE, cu modificările ulterioare.
CAPITOLUL XI: Dispoziţii finale
Textul prezentei scheme de ajutor
de minimis este publicat integral pe pagina web a furnizorului la adresa:
www.mmediu.ro.
ANEXA nr. 11: FIŞA DE CALCUL al sumelor
pentru asigurarea serviciilor silvice
Nr. crt. |
Suprafaţa - ha - |
Suprafaţa pe forme de relief - ha - |
Valoarea unitară/ha |
Valoarea totală - lei - |
|
|
câmpie |
|
|
|
|
deal |
|
|
|
|
munte |
|
|
Total |
|
|
|
|
ANEXA nr. 12: DECONT JUSTIFICATIV*) pe
trimestrul ......., anul .........
MINISTERUL MEDIULUI, APELOR
ŞI PĂDURILOR
Garda Forestieră
.......................
1.Amplasamentul
suprafeţei pentru care se asigură serviciile silvice:
judeţul ...............,
localitatea ................, Ocolul Silvic ...................
Nr. crt. |
Numele şi
prenumele/Denumirea persoanei juridice |
CNP/CUI |
Tipul, nr. şi data actului
de proprietate |
Nr. şi data contractului de
servicii silvice/administrare |
UP |
ua |
Suprafaţa - ha - |
Valoarea - lei - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
3.Ocolul silvic
care realizează serviciile silvice:
Denumirea
.................................
Sediul: comuna/oraşul
......................, str. ............. nr. ............
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului/Numărul de înregistrare în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor ....................
Numărul unic de înregistrare
......................
Contul ocolului silvic în care se
transmit sumele .........................
Şeful serviciului
financiar-contabil,
*) Se întocmeşte un decont
pentru toate persoanele fizice şi juridice care desfăşoară
activităţi economice şi pentru ale căror păduri sunt
asigurate serviciile silvice de acelaşi ocol silvic.
ANEXA nr. 13: METODOLOGIE de calcul al
cheltuielilor destinate serviciilor silvice pentru proprietarii de fond
forestier proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice cu
suprafeţe mai mici sau egale cu 30 ha
Valoarea sumelor destinate
serviciilor silvice (Vtss) se calculează cu formula:
Sp - suprafaţa aflată în
proprietate - ha;
Vss = [(Csmbe * 12/Smc) + Ca *
12/Smc)] * 115%;
Vss - contravaloarea serviciilor
silvice/an/hectar - lei;
Csmbe - câştigul salarial
mediu brut pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistică
pentru luna iunie a anului precedent efectuării administrării - lei;
Smc - suprafaţa medie a unui
canton silvic, respectiv:
- 400 ha în zona de câmpie; se încadrează
terenurile forestiere cu altitudine < de 300 m;
- 800 ha în zona de deal; se
încadrează terenurile forestiere cu altitudine cuprinsă între 301
şi 800 m;
- 1.300 ha în zona de munte; se
încadrează terenurile forestiere cu altitudine > de 800 m;
Ca - valoare cote angajator
aferente Csmbe - lei;
ANEXA nr. 2: PROCEDURĂ de acordare de la
bugetul de stat a costurilor serviciilor silvice pentru fondul forestier
proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care nu
desfăşoară activităţi economice, dacă
suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau
egală cu 30 ha
(1)Acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta
procedură se realizează la solicitarea scrisă a titularului
dreptului de proprietate sau împuternicitului acestuia prin act notarial, care
se depune la ocolul silvic nominalizat care asigură serviciile silvice în
proximitatea unei suprafeţe de fond forestier proprietate publică sau
privată a unei unităţi administrativ-teritoriale sau proprietate
privată a persoanelor fizice şi juridice pe raza unei
unităţi administrativ-teritoriale. Acordarea ajutorului de stat se
realizează indiferent dacă fondul forestier proprietate privată
a persoanelor juridice şi fizice este/nu este cuprins într-o
asociaţie de proprietari.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (1) din anexa 2 modificat de Art. 1, punctul 7.
din Hotarirea
532/2017 )
(2) Titularul dreptului de proprietate
depune la data solicitării, la ocolul silvic nominalizat, următoarele
documente:(la data 01-Aug-2017 Art. 1, alin.
(2) din anexa 2 modificat de Art. 1, punctul 8. din Hotarirea
532/2017 )
b)documente, în copie certificată conform cu originalul de
către titularul documentului original, care atestă dreptul de
proprietate asupra fondului forestier a cărui suprafaţă
totală este mai mică sau egală cu 30 ha; dovada dreptului de
proprietate se face, potrivit legii, în cazul imobilelor înscrise în cartea
funciară, cu extras de carte funciară, iar pentru celelalte imobile
dovada se face cu titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpărare,
schimb sau donaţie, hotărâre judecătorească, certificatul
de moştenitor, actul de partaj notarial şi procesul-verbal de punere
în posesie; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul,
titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia este obligat
să prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (2), litera B. din anexa 2 modificat de Art. 1,
punctul 8. din Hotarirea
532/2017 )
c)adeverinţă, în original, prin care face dovada
înregistrării terenului forestier la unitatea
administrativ-teritorială şi că este titularul acestei
înregistrări, eliberată de unitatea administrativ-teritorială;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (2), litera C. din anexa 2 modificat de Art. 1,
punctul 8. din Hotarirea
532/2017 )
d)copia actului de identitate/certificatului de înregistrare la
oficiul registrului comerţului a titularului dreptului de proprietate,
certificată conform cu originalul de către titularul documentului
original; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul,
titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia este obligat
să prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (2), litera D. din anexa 2 modificat de Art. 1,
punctul 8. din Hotarirea
532/2017 )
e)declaraţie pe propria
răspundere a titularului dreptului de proprietate din care să rezulte
că nu deţine în proprietate fond forestier cu suprafaţă
totală mai mare de 30 ha;
f)declaraţie pe propria
răspundere a titularului dreptului de proprietate din care să rezulte
că nu desfăşoară activitate economică potrivit art. 5
lit. b) din schemă.
(3)În situaţia în care apar
modificări în ceea ce priveşte documentaţia prevăzută
la alin. (2), titularul dreptului de proprietate are obligaţia
actualizării acesteia, în termen de 30 de zile de la data apariţiei
modificării.
(31)În cazul asociaţiilor de proprietari, documentele
prevăzute la art. 1 alin. (2) se transmit gărzii forestiere
competente teritorial, la prima cerere de decontare sau în cazul în care apar
modificări cu privire la documentaţia depusă iniţial,
împreună cu contractul de servicii silvice/administrare încheiat între
ocolul silvic şi asociaţia de proprietari, precum şi lista
membrilor asociaţi.
(32)În cazul ocoalelor silvice de regim, înfiinţate de
proprietari/asociaţii de proprietari, pentru care nu sunt încheiate
contracte de administrare sau servicii silvice între
proprietari/asociaţiile de proprietari şi ocolul silvic
înfiinţat de aceştia, documentele prevăzute la art. 1 alin. (2)
se transmit gărzii forestiere competente teritorial, la prima cerere de
decontare, împreună cu lista proprietarilor care au înfiinţat ocolul
silvic.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (3) din anexa 2 completat de Art. 1, punctul 9.
din Hotarirea
532/2017 )
(4)Pentru anul de referinţă
2016, documentaţia prevăzută la alin. (2) se depune în termen de
15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(5)În situaţia în care terenul forestier se află în
coproprietate, coproprietarii sau împuternicitul acestora prin act notarial
depun/depune la data solicitării, la ocolul silvic nominalizat,
următoarele documente:
a)cerere semnată de toţi coproprietarii sau de către
împuternicitul acestora;
b)documente, în copie certificată conform cu originalul de
către titularul documentului original, care atestă dreptul de
proprietate asupra fondului forestier a cărui suprafaţă
totală este mai mică sau egală cu 30 ha; dovada dreptului de
proprietate se face, potrivit legii, în cazul imobilelor înscrise în cartea
funciară, cu extras de carte funciară, iar pentru celelalte imobile,
dovada se face cu titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpărare,
schimb sau donaţie, hotărâre judecătorească, certificatul
de moştenitor, actul de partaj notarial şi procesul-verbal de punere
în posesie; pentru verificarea identităţii copiei cu originalul,
titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia este obligat
să prezinte la ocolul silvic şi documentul original;
c)adeverinţă, în original, prin care face dovada
înregistrării terenului forestier la unitatea
administrativ-teritorială pentru toţi coproprietarii şi că
sunt titularii acestei înregistrări, eliberată de unitatea
administrativ-teritorială;
d)copia actului de identitate/certificatului de înregistrare la
oficiul registrului comerţului pentru fiecare coproprietar a titularului
dreptului de proprietate, certificată conform cu originalul de către
titularul documentului original; pentru verificarea identităţii
copiei cu originalul, titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul
acestuia este obligat să prezinte la ocolul silvic şi documentul
original;
e)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui
coproprietar, din care să rezulte că nu deţine în proprietate
fond forestier cu suprafaţă totală mai mare de 30 ha;
f)declaraţie pe propria răspundere a fiecărui
coproprietar din care să rezulte că desfăşoară
activitate economică, potrivit art. 5 lit. b) din anexa nr. 1.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 1, alin. (4) din anexa 2 completat de Art. 1, punctul 10.
din Hotarirea
532/2017 )
(1)În situaţia în care
documentaţia prevăzută la art. 1 alin. (2) este conformă,
ocolul silvic întocmeşte cererea de decontare şi fişa de calcul
al sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, semnate de şeful
ocolului silvic.
(2)Documentele prevăzute la
alin. (1) se transmit, în vederea decontării, trimestrial, în primele 10
zile ale trimestrului următor, structurii teritoriale de specialitate din
subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
(3)Documentele prevăzute la art.
1 alin. (2) şi contractul de servicii silvice/administrare, cu dovada
că acesta a fost înregistrat la garda forestieră, se transmit anual,
la prima cerere de decontare.
(4)Pentru anul de referinţă
2016, documentele prevăzute la alin. (1) se transmit de către ocolul
silvic structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, în vederea decontării,
în termen de maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la art. 1
alin. (4).
(5)Pentru anul de referinţă
2016, prevederile art. 3 se aplică corespunzător.
(1)Structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură verifică documentele prevăzute la
art. 1 alin. (2) şi, în situaţia în care sunt conforme, procedează
astfel:
a)inspectorul-şef avizează
fişa de calcul;
b)întocmeşte decontul
justificativ privind acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de
păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008,
republicată, cu modificările ulterioare, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;
c)transmite documentaţia, centralizat pe ocoale silvice, cu
adresă de înaintare, către structura coordonatoare din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii acesteia.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 3, alin. (1), litera C. din anexa 2 modificat de Art. 1,
punctul 11. din Hotarirea
532/2017 )
(2)În situaţia în care structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură constată neconformităţi în
documentele prevăzute de art. 1 alin. (2), solicită ocolului silvic
care asigură serviciile silvice clarificări, informaţii sau
documente suplimentare, după caz, returnează pentru refacere sau
respinge motivat documentaţia depusă.
(3)Documentaţia
care se transmite către structura coordonatoare din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
cuprinde următoarele:
b)fişa de calcul al sumelor
pentru asigurarea serviciilor silvice, întocmită de ocolul silvic
nominalizat care efectuează serviciile silvice, avizată de structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
c)formularul de decont justificativ.
(4)Structura coordonatoare din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
verifică documentaţia prevăzută la alin. (3) şi o
transmite, pentru realizarea deconturilor aferente, direcţiei care
gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură.
(5)Un exemplar, în copie, al
documentelor prevăzute la alin. (3) se păstrează şi de
către structura coordonatoare din cadrul autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
(1)Direcţia care
gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură primeşte şi analizează
documentaţia şi transmite plăţile către structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, care efectuează plăţile
către ocoalele silvice care asigură serviciile silvice, în
condiţiile legii.
(2)Documentele prevăzute la art.
3 alin. (3), actele de decontare şi de evidenţă a cheltuielilor
efectuate din alocaţiile bugetare pentru administrare sau servicii silvice
se îndosariază distinct şi se înregistrează în conturi separat
de orice alte cheltuieli.
(3)Plăţile efectuate din
alocaţiile bugetare sunt supuse controlului financiar preventiv, potrivit
reglementărilor legale în vigoare.
Calculul
alocaţiilor bugetare destinate serviciilor silvice, pentru proprietarii de
fond forestier, se face conform metodologiei de calcul prevăzute în anexa
nr. 3 la prezenta procedură, cu precizarea că la încadrarea pe forme
de relief se ia în calcul altitudinea maximă, atunci când aceasta este
variabilă.
(la
data 01-Aug-2017 Art. 5 din anexa 2 modificat de Art. 1, punctul 12. din Hotarirea
532/2017 )
ANEXA nr. 21: FIŞA DE CALCUL al sumelor
pentru asigurarea serviciilor silvice
Nr. crt. |
Suprafaţa - ha - |
Suprafaţa pe forme de relief - ha - |
Valoarea unitară/ha |
Valoarea totală - lei |
|
|
câmpie |
|
|
|
|
deal |
|
|
|
|
munte |
|
|
Total |
|
|
|
|
ANEXA nr. 22: DECONT JUSTIFICATIV*) pe
trimestrul ......., anul .........
MINISTERUL MEDIULUI, APELOR
ŞI PĂDURILOR
Garda Forestieră
......................
1.Amplasamentul
suprafeţei pentru care se asigură serviciile silvice:
judeţul ..............,
localitatea .................., Ocolul silvic ................
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
CNP |
Tipul, nr. şi data actului
de proprietate |
Nr. şi data contractului de
servicii silvice/administrare |
UP |
ua |
Suprafaţa - ha - |
Valoarea - lei - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
3.Ocolul silvic
care realizează serviciile silvice:
Denumirea
...........................
Sediul: comuna/oraşul
................., str. .................. nr. .........
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului/Numărul de înregistrare în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor ...................
Numărul unic de înregistrare
fiscală ........................
Contul ocolului silvic în care se
transmit sumele .....................
Şeful serviciului
financiar-contabil,
*) Se întocmeşte un decont
pentru toate persoanele fizice care nu desfăşoară
activităţi economice şi pentru ale căror păduri sunt
asigurate serviciile silvice de acelaşi ocol silvic.
ANEXA nr. 23: METODOLOGIE de calcul al
cheltuielilor destinate serviciilor silvice pentru proprietarii de fond forestier
proprietate privată a persoanelor fizice care nu desfăşoară
activităţi economice, cu suprafeţe mai mici sau egale cu 30 ha
Valoarea sumelor destinate
serviciilor silvice (Vtss) se calculează cu formula:
Sp - suprafaţa aflată în
proprietate - ha;
Vss = [(Csmbe * 12/Smc) + Ca *
12/Smc] * 110%;
Vss - contravaloarea serviciilor
silvice/an/hectar - lei
Csmbe - câştigul salarial
mediu brut pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistică
pentru luna iunie a anului precedent efectuării administrării - lei;
Smc - suprafaţa medie a unui
canton silvic, respectiv:
- 400 ha în zona de câmpie; se
încadrează terenurile forestiere cu altitudine < de 300 m;
- 800 ha în zona de deal; se
încadrează terenurile forestiere cu altitudine cuprinsă între 301
şi 800 m;
- 1.300 ha în zona de munte; se
încadrează terenurile forestiere cu altitudine > de 800 m;
Ca - valoare cote angajator
aferente Csmbe - lei;
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 944
din data de 23 noiembrie 2016
Forma sintetică
la data 21-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.