HOTĂRÂRE nr.
861 din 22 iulie 2009 pentru aprobarea Normelor
metodologice de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale
destinate gestionării durabile a fondului forestier proprietate
privată a persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate
publică şi privată a unităţilor
administrativ-teritoriale şi pentru aprobarea Procedurii de realizare a
serviciilor silvice şi de efectuare a controalelor de fond
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
În temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 99 din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Se aprobă Normele metodologice de acordare,
utilizare şi control al sumelor anuale destinate gestionării durabile
a fondului forestier proprietate privată a persoanelor fizice şi
juridice şi a celui proprietate publică şi privată a
unităţilor administrativ-teritoriale, prevăzute în anexa nr. 1.
Se aprobă Procedura de realizare a serviciilor
silvice şi de efectuare a controalelor de fond, prevăzută în
anexa nr. 2.
(1)Folosirea alocaţiilor în alte
scopuri decât cele prevăzute la art. 4 alin. (1) din anexa nr. 1
constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă
de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(2)Constatarea contravenţiei
prevăzute la alin. (1) şi aplicarea sancţiunii se fac de
către personalul silvic cu atribuţii de control din cadrul
structurilor teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
Prevederile art. 3 referitoare la contravenţii
se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare.
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
(1)Formele de sprijin prevăzute
la art. 97 alin. (1) lit. a), la art. 97 alin. (1) lit. b) pentru persoane
juridice şi la art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, se
vor finanţa numai după primirea deciziei favorabile a Comisiei
Europene privind ajutoarele de stat.
(2)Toate formele de sprijin
prevăzute în Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, vor fi continuate
după data de 1 ianuarie 2010 numai după primirea deciziei favorabile
a Comisiei Europene privind ajutoarele de stat.
La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2006
privind aprobarea Normelor metodologice pentru acordarea, utilizarea şi
controlul sumelor destinate proprietarilor de păduri pentru gestionarea
durabilă a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 723 din 23 august 2006.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale, Ilie Sârbu p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei
şi internelor, Cristian Făinişi, secretar de stat p. Ministrul finanţelor
publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat |
NORME
METODOLOGICE de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale destinate
gestionării durabile a fondului forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate publică
şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale
NORME METODOLOGICE
din 22 iulie 2009 de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale
destinate gestionării durabile a fondului forestier proprietate
privată a persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate
publică şi privată a unităţilor
administrativ-teritoriale
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
(la data 18-Aug-2009 actul a fost
aprobat de Hotarirea
861/2009 )
Fundamentarea anuală a necesarului de fonduri pentru
lucrările şi/sau acţiunile prevăzute la art. 97 alin. (1)
din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, se
face de către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură, la propunerea structurilor teritoriale de specialitate din
subordine, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind elaborarea,
aprobarea şi finanţarea acţiunilor din fondurile bugetare.
(1)Consiliul tehnico-economic al autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură analizează
şi avizează propunerea de defalcare a alocaţiei bugetare
destinate proprietarilor de păduri, pentru gestionarea durabilă a
acestora, întocmită de direcţiile de specialitate din cadrul autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
(2)Propunerea de defalcare se face în
raport cu importanţa şi prioritatea lucrărilor sau
acţiunilor necesare de realizat.
(3)Defalcarea alocaţiilor
bugetare, avizate în conformitate cu prevederile alin. (1), se aprobă prin
ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură.
(la data
23-Nov-2016 Art. 3, alin. (1) abrogat de Art. 4, litera A. din Hotarirea
864/2016 )
(la data
23-Nov-2016 Art. 3, alin. (2) abrogat de Art. 4, litera A. din Hotarirea
864/2016 )
(la data
06-Jul-2017 Art. 3, alin. (3) abrogat de Art. 17, litera A. din capitolul V din
Hotarirea
447/2017 )
(4)Sumele destinate acţiunilor
de regenerare a pădurilor, prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. c) din
Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc ca
diferenţă între sumele necesare pentru finanţarea integrală
a lucrărilor prevăzute la art. 33 alin. (3) lit. a)-d) din acest act
normativ, stabilite pe bază de deviz, şi cele calculate la nivelul
maxim pentru fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, conform
prevederilor legale.
(5)Devizele pentru sumele
prevăzute la alin. (4) se întocmesc de către ocoalele silvice care
asigură serviciile silvice şi se aprobă de structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, care au şi
obligaţia verificării modului de calcul pe baza căruia s-a
stabilit nivelul maxim al fondului de conservare şi regenerare a
pădurilor.
(6)Acordarea sumelor prevăzute
la alin. (4) se face numai după utilizarea integrală a bugetului din
fondul de conservare şi regenerare a pădurilor.
(7)Programarea, promovarea,
urmărirea derulării în timp şi recepţia serviciilor şi
lucrărilor efectuate, pentru acţiunile prevăzute la art. 97
alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se fac potrivit
reglementărilor legale privind prevenirea, constatarea, evaluarea şi
aprobarea pierderilor provocate de fenomene meteorologice periculoase şi
celor privind investiţiile publice, de structurile teritoriale de
specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, în colaborare cu direcţiile de
specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, conform competenţelor legale, în baza
solicitărilor ocoalelor silvice care asigură serviciile silvice.
(8)Atribuirea contractelor de
servicii şi lucrări pentru acţiunile prevăzute la art. 97
alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se face potrivit
procedurilor legale privind achiziţiile publice, de către ocoalele
silvice care asigură serviciile silvice.
(9)Sumele prevăzute anual în
bugetul de stat destinate refacerii pădurilor şi a căilor
forestiere de transport afectate de calamităţi naturale sau de
incendii se alocă numai dacă sumele constituite la nivel maxim în
fondul de conservare şi regenerare a pădurilor sunt insuficiente.
(10)Documentaţiile
tehnico-economice pentru acţiunile prevăzute la art. 97 alin. (1)
lit. e) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se elaborează
şi se aprobă conform prevederilor legale în vigoare privind aprobarea
conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente
investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de
elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi
lucrări de intervenţii.
(11)Lucrările de combatere a
bolilor şi dăunătorilor din pădurile proprietate privată
a persoanelor fizice şi juridice, prevăzute la art. 97 alin. (1) lit.
d) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se execută în
baza procedurilor de achiziţie publică organizate de ocoalele silvice
care asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz, pe
bază de comenzi date de structurile teritoriale de specialitate din
subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură, sub coordonarea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură.
(1)În scopul
sprijinirii înfiinţării asociaţiilor de proprietari de
păduri şi dezvoltării acestora prin achiziţia de
logistică necesară administrării şi gospodăririi
eficiente a pădurilor, se acordă de la bugetul de stat
următoarele alocaţii:
a)asociere de minimum 100 ha - 500
lei;
b)asociere de peste 100 ha şi
până la 200 ha inclusiv - 1.500 lei;
c)asociere de peste 200 ha şi
până la 500 ha inclusiv - 2.500 lei;
d)asociere de peste 500 ha - 3.500
lei.
(2)Alocaţiile bugetare
prevăzute la alin. (1) se acordă o singură dată după
înscrierea asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei
circumscripţie teritorială aceasta îşi are sediul.
(la data
23-Nov-2016 Art. 5 abrogat de Art. 4, litera A. din Hotarirea
864/2016 )
(la data
06-Jul-2017 Art. 6 abrogat de Art. 17, litera A. din capitolul V din Hotarirea
447/2017 )
Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor bugetare
prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se transmite de
către structurile teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
către direcţia care gestionează bugetul din cadrul acestei
autorităţi şi cuprinde:
a)cererea de decontare semnată
de şeful structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
b)formularul de decont, întocmit
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;
c)copie de pe documentul de
proprietate;
d)copie de pe contractul de
administrare sau de servicii silvice, după caz;
e)situaţia de lucrări
întocmită de ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile
silvice, după caz, însuşită de reprezentantul structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură;
f)procesul-verbal de recepţie a
lucrărilor executate;
g)copie de pe factura fiscală
emisă de persoana juridică care a executat lucrarea;
h)nota de constatare a
reprezentantului structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
din care să rezulte clar respectarea prevederilor art. 3 alin. (9) şi
(10).
Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se transmite de
către structurile teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
către direcţia care gestionează bugetul din cadrul acestei
autorităţi şi cuprinde:
a)cererea de decontare semnată
de şeful structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
b)formularul de decont, întocmit
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6;
c)copie de pe documentul de
proprietate;
d)copie de pe contractul de
administrare sau de servicii silvice, după caz;
e)situaţia de lucrări
întocmită de persoana juridică care a executat lucrarea
însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz, şi de reprezentantul structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură;
f)copie de pe factura fiscală
emisă de persoana juridică care a executat lucrarea.
Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se transmite de
către structurile teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
către direcţia care gestionează bugetul din cadrul acestei
autorităţi şi cuprinde:
a)cererea de decontare semnată
de şeful structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
b)formularul de decont, întocmit
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, respectiv modelului
prevăzut în anexa nr. 8, după caz;
c)copie de pe documentul de
proprietate;
d)copie de pe contractul de
administrare sau de servicii silvice, după caz;
e)situaţia de lucrări
întocmită de persoana juridică care a executat lucrarea
însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz, şi de reprezentantul structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură;
f)borderoul situaţiilor de
lucrări;
g)procese-verbale de recepţie a
lucrărilor executate pentru refacerea pădurilor;
h)copie de pe factura fiscală
emisă de persoana juridică care a executat lucrarea;
i)proces-verbal de recepţie la
terminarea lucrărilor;
j)proces-verbal de recepţie a
serviciilor de proiectare şi de verificare a proiectelor tehnice;
k)copie a contractului pentru
diriginţii de şantier pentru refacerea căilor forestiere de
transport.
Documentaţia pentru acordarea
alocaţiilor bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. f) din Legea
nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se transmite de
către structurile teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
către direcţia care gestionează bugetul din cadrul acestei
autorităţi şi cuprinde:
a)cererea de decontare semnată
de şeful structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
b)formularul de decont, întocmit
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9;
c)copie de pe factura fiscală;
d)copie de pe certificatul de
înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
e)copie de pe actul constitutiv al
asociaţiei din care să rezulte suprafaţa de pădure
inclusă în asociaţie.
Decontarea cheltuielilor aferente
lucrărilor prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se face pe bază
de factură fiscală, numai în baza avizului Comisiei tehnice de
avizare pentru silvicultură din cadrul autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, potrivit anexei nr. 10.
(1)Documentele primare, actele de
decontare şi de evidenţă a cheltuielilor efectuate din alocaţiile
bugetare aprobate se îndosariază distinct şi se înregistrează în
conturi, separat de orice alte cheltuieli.
(2)Sumele necesare decontării se
transmit de către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
în termen de 30 de zile, către structurile teritoriale de specialitate din
subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură sau ocoalele silvice care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz, în limita fondurilor alocate
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
cu această destinaţie.
(3)Plăţile efectuate din
alocaţiile bugetare sunt supuse controlului financiar preventiv, potrivit
reglementărilor legale în vigoare.
Anexele nr. 1-10 fac parte
integrantă din prezentele norme metodologice.
(la data
23-Nov-2016 anexa 1 abrogat de Art. 4, litera B. din Hotarirea
864/2016 )
(la data
06-Jul-2017 anexa 2 abrogat de Art. 17, litera B. din capitolul V din Hotarirea
447/2017 )
ANEXA Nr. 21: CATEGORIILE FUNCŢIONALE DIN
TIPUL FUNCŢIONAL 2 (T2) în care se încadrează arboretele
pentru care la calculul compensaţiilor se aplică coeficientul de
corecţie k2
Nr. crt. |
Norma tehnică în baza
căreia a fost elaborat amenajamentul silvic în vigoare |
Grupa şi categoria de
folosinţe |
|||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1 |
Norme
tehnice pentru amenajarea pădurilor, ediţia 1986 |
I-2A |
I-2C |
I-2E |
I-2F |
I-2H |
I-2I |
I-3B |
I-3C |
I-3F |
I-3K |
2 |
Norme
tehnice pentru amenajarea pădurilor, ediţia 2000 |
I-2A |
I-3K |
I-2E |
I-2F |
I-2H |
I-2I |
I-3B |
I-3C |
I-3F |
- |
ANEXA Nr. 22: CREŞTEREA MEDIE ANUALĂ
LA EXPLOATABILITATE A ARBORETULUI pentru principalele specii forestiere, pe
specii şi clase de producţie (m3/an/ha)
Nr. crt. |
Specii forestiere |
Clasa de producţie |
||||
I |
II |
III |
IV |
V |
||
1 |
Molid |
13,8 |
12,2 |
10,5 |
8,1 |
5,7 |
2 |
Brad |
12,7 |
10,8 |
9,4 |
7,8 |
5,9 |
3 |
Pin
silvestru |
12,1 |
9,4 |
7,4 |
5,2 |
3,0 |
4 |
Pin
negru |
10,9 |
8,6 |
6,6 |
4,6 |
2,8 |
5 |
Larice |
10,5 |
8,9 |
7,5 |
5,7 |
3,6 |
6 |
Fag |
11,0 |
9,1 |
7,6 |
6,0 |
4,4 |
7 |
Gorun
din sămânţă |
7,5 |
7,0 |
5,5 |
4,7 |
3,3 |
8 |
Gorun
din lăstari |
8,6 |
7,2 |
5,7 |
4,4 |
3,1 |
9 |
Stejar
din sămânţă |
10,6 |
8,8 |
7,6 |
6,2 |
4,7 |
10 |
Stejar
din lăstari |
9,2 |
7,5 |
5,9 |
4,9 |
3,9 |
11 |
Cer |
8,8 |
7,8 |
6,3 |
4,9 |
3,9 |
12 |
Gârniţă |
6,8 |
5,9 |
5,2 |
4,4 |
3,5 |
13 |
Carpen |
10,2 |
8,8 |
7,5 |
5,9 |
4,6 |
14 |
Mesteacăn |
9,4 |
7,9 |
6,4 |
4,8 |
3,2 |
15 |
Tei |
12,7 |
10,8 |
9,1 |
7,2 |
5,2 |
16 |
Salcâm
(plantaţii) |
18,7 |
14,7 |
10,3 |
6,4 |
3,3 |
17 |
Salcâm
(lăstari) |
16,5 |
13,2 |
9,3 |
5,7 |
3,1 |
18 |
Plop
alb şi negru |
19,5 |
15,0 |
11,6 |
7,8 |
4,8 |
19 |
Plop
selecţionat |
30,1 |
23,7 |
18,0 |
13,0 |
8,2 |
20 |
Salcie
din sămânţă |
27,5 |
23,9 |
19,2 |
14,2 |
9,5 |
21 |
Salcie
din sulinari |
20,8 |
18,9 |
16,5 |
12,4 |
8,2 |
(la data
23-Nov-2016 anexa 3 abrogat de Art. 4, litera B. din Hotarirea
864/2016 )
(la data
06-Jul-2017 anexa 4 abrogat de Art. 17, litera B. din capitolul V din Hotarirea
447/2017 )
ANEXA Nr. 5: DECONT JUSTIFICATIV*) privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
gestionării durabile a fondului forestier naţional, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru:
Asigurarea diferenţei dintre sumele necesare pentru finanţarea
integrală a lucrărilor prevăzute la art. 33 alin. (3) lit. a)-
d)din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, şi sumele
calculate la nivel maxim în fondul de conservare şi regenerare a
pădurilor
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare ............................
Direcţia Generală a Finanţelor
Publice
1.Amplasamentul terenului pe care se
execută lucrările: judeţul ........................., comuna
.............................................., localitatea
...................................., Ocolul Silvic ...............................
Nr. crt. |
Numele şi prenumele /
denumirea persoanei juridice |
C.N.P./ C.U.I. |
Nr. şi data actului de
proprietate / Nr. şi data contractului de administrare sau de servicii
silvice, după caz |
UP |
ua |
Suprafaţa - ha - |
Valoarea - lei - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Descrierea lucrării:
...........................................................................
4.Valoarea stabilită pe
bază de deviz: ..................................................................................
lei
5.Contribuţia beneficiarului
(valoarea constituită în fondul de conservare şi regenerare)
...................................... lei
6.Alocaţiile bugetare de
acordat (pct. 4 şi pct. 5 din prezenta anexă) ...........................
iei
7.Ocolul silvic
care asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz:
Denumirea
....................................................................................................................................
Oraşul / Comuna
............................, str. ............................................
nr. ......... Judeţul .....................
Denumirea
....................................................................................................................................
Comuna / Oraşul
..............................., str. ........................................
nr. .......................................
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului
.........................................................................
Codul fiscal
..................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care
asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz,
..................................
(numele şi prenumele) L.S./S.S.
*) Se întocmeşte un singur
decont pentru toate persoanele fizice şi juridice ale căror
păduri sunt administrate sau au asigurate serviciile silvice, după
caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 6: DECONT JUSTIFICATIV*) privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
gestionării durabile a fondului forestier naţional, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
lucrarea: Combaterea bolilor şi dăunătorilor din fondul
forestier proprietate privată
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare ............................
Direcţia Generală a Finanţelor
Publice
1.Amplasamentul suprafeţei pe
care se execută lucrările: judeţul ..........................,
comuna ........................................., localitatea
...................................., Ocolul Silvic
..............................., denumirea locului ............................
Persoane fizice şi juridice
ale căror păduri sunt administrate ori au asigurate serviciile
silvice, după caz, de către ocolul silvic:
................................................................................................................................................................
3.Descrierea lucrării:
..........................................................................................................................................................
4.Valoarea totală (inclusiv
TVA):
...................................................................................................................................
lei
Denumirea
...........................................................................................................................................................................
Comuna / Oraşul
...................................................................., str.
........................................................ nr.
..............................
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului
..................................................................................................................
Codul fiscal
...............................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care
asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz,
.............................
(numele şi prenumele) L.S./S.S.
*) Se întocmeşte un singur
decont pentru toate persoanele fizice şi juridice ale căror
păduri sunt administrate sau au asigurate serviciile silvice, după
caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 7: DECONT JUSTIFICATIV privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
gestionării durabile a fondului forestier naţional, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
lucrarea: Refacerea căilor forestiere de transport afectate de
calamităţi naturale
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare ............................
Direcţia Generală a Finanţelor
Publice
1.Amplasamentul căii forestiere
de transport pe care se execută lucrările: judeţul
.........................., comuna .......................,localitatea
...................................., Ocolul Silvic
..............................., unitatea de producţie
......................., unitatea amenajistică
..........................................., denumirea
............................................
Denumirea
............................................................................................................................................................................
Sediul
....................................................................................................................................................................................
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului
.....................................................................................................................
Codul fiscal
.................................................................................................................................................................................
Numele şi prenumele
................................................................................................................................................................
Adresa: judeţul
..................., comuna ................................, localitatea
........................................, str. ................ nr. ..........
Buletinul / Cartea de identitate
...............................................................................................................................................
Codul numeric personal
........................................................................................................................................................
3.Descrierea lucrării:
............................................................................................................................................................
4.Valoarea (inclusiv TVA):
.................................................................................................................................................
lei
5.Ocolul silvic
care asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz:
Denumirea
..................................................................................................................................................................................
Oraşul / Comuna
............................, str. ...................................................................
nr. ..............., judeţul ...............................
Denumirea
.............................................................................................................................................................................
Comuna / Oraşul
......................................................, str.
.................................................... nr.
................................................
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului
..................................................................................................................
Codul fiscal
.............................................................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care
asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz, .....................................
(numele şi prenumele) L.S./S.S. |
|
Inspector-şef, ....................... |
Contabil-şef, ........................ |
ANEXA Nr. 8: DECONT JUSTIFICATIV*) privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
gestionării durabile a fondului forestier naţional, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
lucrarea: Refacerea pădurilor afectate de calamităţi naturale
sau de incendii cu autor necunoscut
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare ............................
Direcţia Generală a Finanţelor
Publice
1.Amplasamentul terenului pe care se
execută lucrările: judeţul .........................,
localitatea ...................................., Ocolul Silvic
...............................
Nr. crt. |
Numele şi prenumele /
denumirea persoanei juridice |
C.N.P./ C.U.I. |
Nr. şi data actului de
proprietate / Nr. şi data contractului de administrare sau de servicii
silvice, după caz |
UP |
ua |
Suprafaţa - ha - |
Valoarea - lei - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persoane fizice şi juridice
pentru care administrarea sau serviciile silvice, după caz, este/sunt
asigurată / asigurate de ocolul silvic:
......................................................................................................................................
3.Descrierea lucrării:
...........................................................................................................................................................
4.Valoarea (inclusiv TVA):
...............................................................................................................................................
lei
5.Ocolul silvic
care asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz:
Denumirea
............................................................................................................................................................................
Oraşul / Comuna
...................................................., str.
............................................ nr. .....................
Judeţul .....................
Denumirea
............................................................................................................................................................................
Comuna / Oraşul .............................................,
str. ........................................ nr. ....................
judeţul ................................
Numărul de înmatriculare în
registrul comerţului
..................................................................................................................
Numărul unic de înregistrare
fiscală
.....................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care
asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz,
..................................
(numele şi prenumele) L.S./S.S.
*) Se întocmeşte un singur
decont pentru toate persoanele fizice şi juridice ale căror
păduri sunt administrate sau au asigurate serviciile silvice, după
caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 9: DECONT JUSTIFICATIV privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
gestionării durabile a fondului forestier naţional, conform
prevederilor art. 97 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
lucrarea: Sprijinirea înfiinţării şi dezvoltării
asociaţiilor de proprietari de păduri
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare ............................
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
Denumirea
...............................................................................................................................................................................
Sediul
...................................................................................................................................................................................
Numărul de înmatriculare în
Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ............................................................................................
Codul fiscal
...........................................................................................................................................................................
2.Descrierea lucrării:
...........................................................................................................................................................
3.Valoarea (cuantum
fix):
................................................................................................................................................
lei
ANEXA Nr. 10: DECONT JUSTIFICATIV privind
acordarea alocaţiilor bugetare proprietarilor de păduri în vederea
efectuării unor lucrări în scopul asigurării
integrităţii fondului forestier naţional, conform prevederilor
art. 97 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
lucrarea: Punerea la dispoziţie proprietarilor de păduri a
materialelor de educaţie forestieră privind ocrotirea şi
conservarea pădurilor
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim
Silvic şi de Vânătoare ............................
Direcţia Generală a
Finanţelor Publice
Nr. crt. |
Numele şi prenumele /
denumirea persoanei juridice |
C.N.P. |
C.U.I. |
Localitatea |
Judeţul |
Valoarea - lei - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Denumirea lucrării:
............................................................................................................................................................
3.Valoarea (inclusiv TVA):
...............................................................................................................................................
lei
4.Alocaţii
bugetare de acordat
.........................................................................................................................................
lei
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 573 din data de 18
august 2009
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
ANEXA Nr. 2: PROCEDURA de realizare a
serviciilor silvice şi de efectuare a controalelor de fond
În scopul gestionării
durabile a pădurilor, indiferent de forma de proprietate, proprietarii de
păduri din România sunt obligaţi să asigure, prin ocoale silvice
care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile
legii, administrarea sau serviciile silvice, după caz, pentru pădurile
pe care le au în proprietate.
(1)Ocoalele silvice constituite în
condiţiile legii sunt obligate, la cerere, să asigure pe baze
contractuale administrarea sau asigurarea serviciilor silvice, după caz,
pentru proprietarii de păduri, cu respectarea principiului
teritorialităţii şi cu adaptarea corespunzătoare a
statutului de funcţionare.
(la data
23-Nov-2016 Art. 2, alin. (2) din anexa 2 abrogat de Art. 4, litera C. din Hotarirea
864/2016 )
(3)Pentru suprafeţele de fond
forestier mai mari de 30 ha, ocoalele silvice sunt obligate ca în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri să
facă publice limitele minime şi maxime ale valorii tarifelor de
administrare sau asigurarea serviciilor silvice, după caz.
(4)Ofertele de tarife prevăzute
la alin. (3) se publică de fiecare ocol silvic care are activitate pe raza
unei unităţi administrativ-teritoriale, la locul de afişaj al
primăriei unităţii administrativ-teritoriale respective, cu
obligaţia actualizării anuale şi urmăririi existenţei
acestora.
(5)Tarifele prevăzute la alin.
(2) şi (3) se fundamentează de către ocolul silvic şi se
aprobă de către structurile teritoriale de specialitate din
subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
(6)În tarifele
prevăzute la alin. (2) şi (3) nu se includ:
a)cheltuielile necesare pentru
aprovizionarea materială în vederea realizării lucrărilor de
împăduriri, a lucrărilor de combatere a dăunătorilor
forestieri şi a unor lucrări a căror necesitate rezultă din
apariţia unor situaţii excepţionale;
b)cheltuielile necesare pentru
realizarea lucrărilor silvice.
(7)Cheltuielile prevăzute la
alin. (6) se suportă de către proprietar.
Ocolul silvic care asigură
administrarea sau serviciile silvice este obligat să realizeze
lucrările tehnice necesare pentru a asigura managementul
corespunzător al proprietăţii forestiere respective, cu
aplicarea regulilor regimului silvic.
(1)Ocolul silvic este obligat să
comunice structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
care are competenţă teritorială, situaţia contractelor
încheiate, pe tipuri, şi anume servicii silvice sau de administrare, pe
proprietari şi pe unităţile administrativ-teritoriale unde se
găsesc pădurile pentru care au fost încheiate contracte.
(2)Comunicarea prevăzută la
alin. (1) se face în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
(3)După îndeplinirea
obligaţiei prevăzute la alin. (2), comunicarea se face în termen de
30 de zile de la data încheierii unui contract.
Ocolul silvic este obligat să
întocmească evidenţa constituirii şi utilizării fondului de
conservare şi regenerare a pădurilor pentru fiecare proprietar.
Obligaţiile proprietarilor de
păduri, prevăzute la art. 17 din Legea nr. 46/2008
- Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare,
indiferent de mărimea proprietăţii şi de forma de
proprietate, sunt preluate de ocolul silvic înfiinţat de proprietar sau de
ocolul silvic cu care acesta are încheiat contract de administrare sau de
servicii silvice.
Preluarea unei suprafeţe de
fond forestier pentru care nu este încheiat contract de administrare sau de
servicii silvice ori contractul a încetat din orice motive, şi anume prin
reziliere, prin expirarea termenului şi altele asemenea sau dacă
ocolului silvic i s-a retras autorizaţia de funcţionare, se face la
solicitarea proprietarului, prin control de fond.
Contractul de administrare sau de
servicii silvice se semnează odată cu procesul-verbal de
predare-primire încheiat în baza controlului de fond.
Controlul de fond se va efectua,
în cel mult 30 de zile de la data solicitării, de către un
reprezentant al structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice care răspunde de silvicultură, în
prezenţa proprietarului sau a unui împuternicit al acestuia, a unui
delegat al ocolului silvic care urmează să asigure administrarea sau
serviciile silvice, împuternicit de către şeful de ocol, a
pădurarului care preia şi, după caz, a pădurarului care
predă suprafaţa de fond forestier.
Controlul de fond prevăzut la
art. 7 urmăreşte următoarele aspecte:
a)limitele fondului forestier pentru
a stabili eventualele încălcări de hotar;
b)starea bornelor de hotar şi a
limitelor amenajistice;
c)identificarea arborilor,
puieţilor sau lăstarilor tăiaţi, rupţi ori scoşi
din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d)modul de delimitare pe teren a
zonelor şi traseelor autorizate pentru păşunat, adăpat
şi adăpostire, după caz.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 573
din data de 18 august 2009
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.