HOTĂRÂRE nr.
743 din 9 septembrie 2015 privind organizarea şi funcţionarea
Gărzilor forestiere
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.
În temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, şi al prevederilor art. 1 alin. (2)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015
privind înfiinţarea Gărzilor forestiere,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Gărzile forestiere, denumite
în continuare Gărzi, sunt instituţii publice teritoriale, cu
personalitate juridică, în subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, finanţate integral de la
bugetul de stat, cu atribuţii în implementarea şi controlul
aplicării regimului silvic şi cinegetic în fondul forestier
naţional şi în vegetaţia forestieră de pe terenurile din
afara fondului forestier naţional.
(1)În exercitarea atribuţiilor
sale, Gărzile cooperează cu alte autorităţi şi
instituţii publice, ale administraţiei publice centrale şi
locale, cu reprezentanţi ai societăţii civile, cu persoane
juridice şi/sau fizice, în limitele prevederilor legale în vigoare, pe
baza protocoalelor încheiate.
(2)Gărzile cooperează cu
instituţii cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor
internaţionale la care România este parte, a protocoalelor încheiate sau
pe bază de reciprocitate, precum şi cu organisme internaţionale
de drept public şi/sau privat din cadrul Uniunii Europene în cauzele de
interes comun sau în ceea ce priveşte derularea proiectelor/programelor
internaţionale.
CAPITOLUL II: Structura organizatorică a Gărzilor
Gărzile sunt organizate
şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015
privind înfiinţarea Gărzilor forestiere şi cu celelalte acte
normative în vigoare.
Numărul de posturi aferente
Gărzilor este prevăzut în anexa nr. 1.
(1)Structura de personal pentru fiecare
Gardă se realizează în conformitate cu dispoziţiile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015
şi ale Legii nr. 46/2008
- Codul
silvic, republicată.
(2)În subordinea Gărzilor, la
nivel judeţean funcţionează structuri fără
personalitate juridică.
(1)Structura organizatorică,
organigrama şi statele de funcţii pentru aparatul propriu şi
denumirea structurilor prevăzute la art. 5 alin. (2) se aprobă prin
ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură.
(2)Atribuţiile
inspectorului-şef şi ale structurilor prevăzute la art. 5 alin.
(2) şi art. 8 alin. (2) sunt prevăzute în Regulamentul de organizare
şi funcţionare al Gărzilor forestiere, care se aprobă prin
ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură şi se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
(la data 07-Apr-2016 Art. 6, alin. (2)
din capitolul II a se vedea referinte de aplicare din Ordinul
456/2016 )
(1)Conducerea
fiecărei Gărzi este asigurată de un inspector-şef,
funcţionar public care îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii:
a)studii superioare de specialitate
de lungă durată în domeniul silvicultură;
b)vechimea prevăzută de
lege pentru ocuparea funcţiei publice de conducere.
(2)Inspectorul-şef
coordonează activitatea Gărzii şi o reprezintă în
relaţiile cu autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură, cu celelalte instituţii publice centrale sau locale,
precum şi cu persoanele fizice şi juridice din raza de activitate
teritorială a acestuia, în vederea realizării atribuţiilor sale
specifice.
(3)Inspectorul-şef emite
decizii, în condiţiile legii.
(4)Inspectorul-şef este
ordonator terţiar de credite, în condiţiile legii.
(5)Inspectorul-şef poate delega
conducerea Gărzii unei persoane cu funcţie de conducere din cadrul
direcţiilor prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. a) şi b), în
situaţia în care absentează şi în cazul în care se află în
imposibilitate temporară de a-şi exercita funcţia cu care a fost
învestit, cu avizul secretarului de stat din cadrul autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură care coordonează
activitatea în domeniul silvic şi cinegetic.
(6)Inspectorii-şefi sunt
numiţi şi eliberaţi din funcţie, în condiţiile legii,
prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură.
(1)În vederea îndeplinirii
atribuţiilor ce îi revin, potrivit prevederilor legale, în fiecare
Gardă sunt încadraţi funcţionari publici şi personal
contractual.
(2)Frecare
Gardă este structurată astfel:
a)Direcţia de implementare
şi avizare, condusă de un director, funcţionar public, având
studii superioare de specialitate în domeniul silvicultură;
b)Direcţia de control al
regimului silvic şi cinegetic condusă de un director, funcţionar
public, având studii superioare de specialitate în domeniul silvicultură;
c)Serviciul financiar-contabil
şi administrativ condus de un şef-serviciu, funcţionar public,
având studii superioare de specialitate în domeniul economic.
(3)Încadrarea directorilor
prevăzuţi la alin. (2) lit. a) şi b) se face cu îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la art. 7 alin. (1).
(1)Personalul cu atribuţii de
control din cadrul Gărzilor îndeplineşte atribuţiile
agenţilor constatatori prevăzute de lege, constată faptele care
pot fi încadrate drept contravenţii în domeniul silviculturii şi
cinegetic şi aplică sancţiunile prevăzute de lege; ia
măsurile care se impun în vederea confiscării materialelor lemnoase
care fac obiectul contravenţiei, în cazul în care legea prevede o astfel
de sancţiune; constată infracţiunile prevăzute de
legislaţia din domeniile silviculturii şi cinegetic şi
sesizează organele de urmărire penală competente în
condiţiile prevăzute de Codul de procedură penală.
(2)În exercitarea
atribuţiilor de control, personalul cu atribuţii de control
prevăzut la alin. (1) îndeplineşte funcţii ce implică
exerciţiul autorităţii de stat, având următoarele drepturi
şi obligaţii:
a)să aibă acces deplin, în
condiţiile legii, în terenurile care fac parte din fondul forestier,
indiferent de natura proprietăţii, în sediile persoanelor juridice
sau în incintele în care se desfăşoară o activitate din domeniul
silviculturii sau cinegetic;
b)să controleze modul de
producere, depozitare, circulaţie a materialelor lemnoase, în toate
locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea
operatorilor economici;
c)să legitimeze, în vederea
stabilirii identităţii, persoanele care încalcă
dispoziţiile legale din domeniul silviculturii sau cinegetic;
d)să participe, împreună
cu organele de poliţie şi jandarmerie, la activităţile
comune de constatare a contravenţiilor şi infracţiunilor
prevăzute de legislaţia silvică sau cinegetică;
e)să sprijine activitatea de
cercetare penală desfăşurată de organele de urmărire
penală cu privire la infracţiunile prevăzute de legislaţia
silvică sau cinegetică;
f)să confişte sau să
reţină în vederea confiscării, pe baza constatărilor
efectuate, bunurile folosite ori rezultate în urma săvârşirii
faptelor ilegale;
g)să participe, împreună
cu organele competente, la controlul regimului silvic;
h)să acţioneze cu echipe
de intervenţie mobile în baza informaţiilor proprii sau transmise de
structurile cu atribuţii specifice ale statului, inclusiv în punctele
vamale şi cele de trecere a frontierei;
i)să participe la
activităţile de control al vehiculelor care transportă material
lemnos pe drumurile publice şi al documentelor aferente acestei
activităţi, împreună cu agenţii şi ofiţerii din
cadrul Poliţiei Române;
j)să oprească şi
să controleze vehiculele care transportă material lemnos pe drumurile
forestiere şi documentele aferente acestei activităţi.
(3)Personalul de conducere şi
personalul anume desemnat din cadrul Gărzilor gestionează
informaţii clasificate, cu respectarea dispoziţiilor legale în
domeniu.
Ocuparea posturilor din cadrul
Gărzilor se face numai în condiţiile art. 7 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015.
(1)Gărzile au în dotare un parc
auto format din mijloace de transport şi mijloace de transport cu
destinaţie specială; numărul mijloacelor de transport şi al
mijloacelor de transport cu destinaţie specială din cadrul Gărzilor
este prevăzut în anexa nr. 2.
(2)Modelul uniformei de serviciu, al
însemnelor distinctive, accesoriile care însoţesc portul acesteia, durata
normală de utilizare, a personalului Gărzilor sunt prevăzute în
anexa nr. 3, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015.
(3)Modul de echipare a
autovehiculelor speciale cu mijloace de semnalizare luminoasă şi
sonoră sunt prevăzute în anexa nr. 4.
(4)Echipamentele de autoapărare,
de protecţie şi de comunicare şi alte mijloace speciale de
dotare sunt prevăzute în anexa nr. 5.
(5)Modelele legitimaţiei de
control şi legitimaţiei de serviciu sunt prevăzute în anexa nr.
6.
CAPITOLUL III: Organizarea şi funcţionarea gărzilor
Gărzile, în
desfăşurarea activităţii de implementare, monitorizare
şi controlul regimului silvic şi cinegetic, îndeplinesc pe raza
judeţelor arondate, atribuţii de sinteză, coordonare,
inspecţie şi control în aceste domenii.
(1)În domeniul silviculturii,
Gărzile implementează pe raza lor de competenţă politicile
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
în activităţile de administrare a fondului forestier naţional,
de gestionare durabilă a pădurilor, de conservare a
biodiversităţii în păduri, de reconstrucţie ecologică,
de regenerare şi îngrijire a pădurilor, de asigurare a
integrităţii fondului forestier naţional, de prevenire şi
stingere a incendiilor, de pază şi protecţie a pădurilor,
de recoltare a produselor specifice fondului forestier naţional, de
exploatare a masei lemnoase, de control al provenienţei şi al
trasabilităţii materialelor lemnoase, de dezvoltare a
conştiinţei forestiere, de accesibilizare a pădurilor, de
dezvoltare a fondului forestier naţional, de sprijin al formelor
asociative ale proprietarilor de păduri şi de control al
aplicării şi respectării regimului silvic.
(2)În domeniul cinegetic Gărzile
implementează pe raza lor de competenţă politicile
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
în activităţile de administrare şi gestionare a fondului
cinegetic al României, de protecţie a faunei de interes cinegetic, de
exercitare a vânătorii şi de inspecţie şi control al
regimului cinegetic.
(3)Gărzile coordonează pe
raza de competenţă activitatea de integrare în celelalte politici
sectoriale a cerinţelor privind conservarea biodiversităţii,
privind perdelele forestiere de protecţie, privind reconstrucţia
ecologică prin împăduriri, privind prevenirea şi combaterea
incendiilor de vegetaţie şi privind producerea, comercializarea
şi importul materialelor forestiere de reproducere, în
concordanţă cu cerinţele şi standardele europene şi
internaţionale.
(4)Gărzile îndeplinesc
atribuţiile prevăzute de lege şi, după caz,
atribuţiile de autoritate contractantă, pentru lucrările
destinate sprijinirii proprietarilor de păduri, care, potrivit legii, sunt
finanţate de la bugetul de stat.
(5)Gărzile sunt desemnate ca
autorităţi competente teritorial responsabile de punerea în aplicare
a Regulamentului (CE) nr. 2.173/2005
al Consiliului din 20 decembrie 2005 privind instituirea unui regim de
licenţe FLEGT pentru importurile de lemn în Comunitatea Europeană.
(6)Gărzile sunt desemnate ca
autorităţi competente teritorial pentru aplicarea Regulamentului (UE)
nr. 995/2010
al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de
stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe
piaţă lemn şi produse din lemn.
SECŢIUNEA 2: Funcţiile Gărzilor
(1)Gărzile exercită în domeniul
silviculturii şi în domeniul cinegetic, în raza de competenţă
atribuită, funcţiile corespunzătoare celor atribuite
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
respectiv:
d)de monitorizare, inspecţie
şi control.
(2)În exercitarea funcţiei de implementare,
Gărzile:
a)asigură implementarea
politicilor autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură în domeniile silvic şi cinegetic, potrivit
reglementărilor în vigoare;
b)elaborează studii, analize,
planuri şi fundamentează programe proprii de sprijinire a
proprietarilor de păduri, de asigurare a administrării/serviciilor
silvice prin ocoale silvice autorizate ori de constituire a structurilor de
administrare cu specific silvic, de amenajare a fondului forestier, de
includere în fondul forestier a păşunilor împădurite cu
consistenţa mai mare sau egală cu 0,4 şi de dezvoltare a
conştiinţei forestiere;
c)colaborează în vederea
efectuării studiilor, analizelor şi planurilor privind extinderea
fondului forestier prin împădurirea terenurilor improprii agriculturii
şi privind crearea de perdele forestiere de protecţie;
d)desfăşoară
activitate de promovare şi monitorizare a investiţiilor în
silvicultură;
e)acţionează, potrivit
legii, în cadrul strategiilor pentru apărarea, conservarea şi
dezvoltarea durabilă a fondului forestier şi pentru gestionarea
fondurilor cinegetice;
f)colaborează la realizarea
şi îmbunătăţirea cercetărilor statistice SILV 1, 2, 3,
4 şi ulterior a celor adoptate, precum şi a raportărilor
statistice solicitate de Uniunea Europeană, în scopul adaptării
continue a statisticii la cerinţele naţionale şi al
corelării cu datele statistice internaţionale.
(3)În exercitarea funcţiei de avizare,
Gărzile:
a)emit/retrag avize,
autorizaţii, acorduri specifice regimului silvic şi celui cinegetic
şi reglementărilor referitoare la trasabilitatea materialelor
lemnoase, potrivit prevederilor legale;
b)emit/suspendă/retrag avizele
de funcţionare a ocoalelor silvice, potrivit reglementărilor în
vigoare;
c)avizează lucrările de
investiţii în silvicultură, potrivit reglementărilor specifice;
d)avizează planurile de
protecţie împotriva incendiilor şi planurile de apărare
împotriva efectelor calamităţilor naturale elaborate de ocoalele
silvice de regim.
(4)În exercitarea funcţiei de reprezentare,
Gărzile:
a)reprezintă autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură în cadrul
acţiunilor comune, desfăşurate conform protocoalelor de
colaborare şi al programelor intersectoriale şi potrivit
competenţelor părţilor participante, stabilite de actele
normative specifice;
b)reprezintă autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură în
relaţiile cu instituţiile de învăţământ, cultură,
educaţie şi turism, cu organizaţiile economice, organizaţiile
neguvernamentale, precum şi cu autorităţile administraţiei
publice locale, în limita mandatului atribuit.
(5)În exercitarea funcţiei de monitorizare,
inspecţie şi control, Gărzile:
a)asigură controlul
respectării legislaţiei specifice silviculturii şi
vânătorii, propun sancţiuni administrative, constată
contravenţiile şi infracţiunile pentru nerespectarea acesteia,
aplică sancţiunile şi, după caz, sesizează organele de
urmărire penală, potrivit prevederilor legale;
b)organizează periodic, în baza
unui calendar şi a unei tematici actualizate permanent, acţiuni de
inspecţie şi control în fondul forestier naţional, indiferent de
deţinător, precum şi în fondurile cinegetice şi la
acţiunile de vânătoare, stabilind măsurile ce se impun;
c)urmăreşte şi
controlează trasabilitatea materialelor lemnoase;
d)utilizează pentru nevoi de
control, cu acces atribuit de autoritatea publică centrală care
răspunde de silvicultură şi numai pentru operatori economici
care au sediul sau puncte de lucru pe raza de competenţă sau pentru
operatori din afara razei de competenţă atunci când aceştia au
legătură cu entitatea controlată, sistemul informaţional
integrat de urmărire a materialelor lemnoase - SUMAL;
e)constituie structura de
specialitate pentru îndeplinirea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 876/2011
privind desemnarea autorităţii competente responsabile de punerea în
aplicare a Regulamentului (CE) nr. 2.173/2005
al Consiliului din 20 decembrie 2005 privind instituirea unui regim de
licenţe FLEGT pentru importurile de lemn în Comunitatea Europeană,
prin care Gărzile exercită funcţia de autoritate competentă
teritorial pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 2.173/2005
în cazul importurilor de lemn în Comunitatea Europeană;
f)constituie structura de
specialitate pentru îndeplinirea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 668/2011
privind desemnarea autorităţii competente pentru aplicarea
Regulamentului (UE) nr. 995/2010
al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de
stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe
piaţă lemn şi produse din lemn, prin care Gărzile
exercită funcţia de autoritate competentă teritorial pentru
aplicarea acestuia;
g)monitorizează şi
controlează îndeplinirea cerinţelor europene pentru prevenirea
incendiilor în păduri şi pentru respectarea legislaţiei
referitoare la materialele forestiere de reproducere;
h)colaborează, prin structura
de control coordonatoare din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, cu structurile implicate în activitatea de
combatere a oricăror fapte nelegale, împotriva intereselor financiare ale
Comunităţilor Europene;
i)exercită activităţi
de audit intern şi control, atât la nivelul aparatului propriu, cât
şi la nivelul gărzilor forestiere judeţene.
SECŢIUNEA 3: Atribuţiile principale ale Gărzilor
(1)Gărzile au următoarele atribuţii
principale:
1.a) asigură implementarea
politicilor autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură în domeniile silvic şi cinegetic, potrivit
reglementărilor în vigoare;
2.b) execută controale complexe
de fond, în conformitate cu un plan revizuit periodic, urmând o procedură
pe bază de riscuri, la toate structurile de administraţie
silvică, indiferent de forma de proprietate asupra terenurilor forestiere;
controalele se pot efectua pe baza unor informaţii, suspiciuni relevante
privind încălcarea regimului silvic, ori de câte ori este nevoie;
3.c) controlează modul de
aplicare şi de respectare a regimului silvic de către toţi
deţinătorii de păduri şi/sau de terenuri cu vegetaţie
forestieră din afara fondului forestier;
4.d) verifică modul de
întocmire a amenajamentelor silvice şi modul de aplicare a prevederilor
acestora, urmărind ca recoltarea masei lemnoase să se încadreze în
posibilitatea anuală sau decenală, precum şi modul de
înregistrare în evidenţele specifice a lucrărilor silvice efectuate
în perioada de valabilitate a amenajamentului;
5.e) controlează aplicarea
şi respectarea prevederilor legale privind măsurile de protecţie
a vegetaţiei forestiere împotriva bolilor şi dăunătorilor,
precum şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor de
pădure;
6.f) controlează modul de
aplicare a reglementărilor tehnice privind amplasarea, punerea în valoare
şi valorificarea masei lemnoase din fondul forestier naţional şi
din vegetaţia forestieră din afara acestuia, urmărind ca
recoltarea masei lemnoase să se încadreze în posibilitatea anuală;
7.g) controlează modul de
aplicare şi de respectare a regulilor silvice de exploatare a masei
lemnoase din parchete, indiferent de deţinătorul acestora;
8.h) verifică şi
controlează modul în care este respectată legalitatea
provenienţei, circulaţiei şi comercializării materialului
lemnos şi execută controale la operatorii economici/persoanele fizice
în legătură cu acestea, conform legislaţiei în vigoare;
9.i) controlează realizarea
evidenţei la zi cu privire la suprafeţele de pe care se
recoltează masa lemnoasă, precum şi modul în care se
asigură regenerarea lor, indiferent de natura proprietăţii
asupra acestora, şi, de asemenea, dacă terenurile preluate în
condiţiile legii în fondul forestier se împăduresc potrivit legii;
10.j) controlează respectarea
prevederilor normelor tehnice şi a celorlalte dispoziţii legale
privind recoltarea şi achiziţionarea produselor nelemnoase ale
pădurii, prevăzute în Legea nr. 46/2008,
republicată;
11.k) verifică şi
aprobă, după caz, solicitările de scoatere definitivă sau
ocupare temporară din fondul forestier naţional a terenurilor cu
suprafeţe de până la 1,0 ha, precum şi de defrişare a vegetaţiei
forestiere aferente acestuia, în condiţiile legii;
12.l) verifică şi
avizează, după caz, solicitările de scoatere definitivă sau
ocupare temporară din fondul forestier naţional a terenurilor cu
suprafeţe de peste 1,0 ha;
13.m) avizează schimbarea
categoriei de folosinţă a terenurilor forestiere conform prevederilor
legale;
14.n) constată
infracţiunile prevăzute de legislaţia din domeniile
silviculturii şi cinegetic şi sesizează organele de
urmărire penală competente în condiţiile prevăzute de Codul
de procedură penală;
15.o) constată, prin persoane
împuternicite, faptele care pot fi încadrate drept contravenţii în
domeniul silviculturii şi cinegetic şi aplică sancţiunile
prevăzute de lege şi ia măsurile care se impun în vederea
confiscării materialelor lemnoase care fac obiectul contravenţiei, în
cazul în care legea prevede o astfel de sancţiune;
16.p) dispune măsuri cu privire
la confiscarea, în condiţiile legii, a bunurilor a căror depozitare,
transport sau comercializare este ilicită, precum şi de ridicare a
documentelor de însoţire şi evidenţă a materialului lemnos
care pot servi la dovedirea contravenţiilor sau, după caz, a
infracţiunilor;
17.q) verifică
documentaţiile tehnico-economice pentru instalarea şi
întreţinerea vegetaţiei forestiere până la realizarea
stării de masiv şi gestionarea durabilă a acestora,
finanţate din fonduri publice sau cu garanţii guvernamentale;
18.r) verifică
documentaţiile privind constituirea ocoalelor silvice şi le
avizează în vederea autorizării funcţionării;
19.s) aprobă programele de
conformare elaborate de ocoalele silvice autorizate, referitoare la bunurile
pentru dotarea ocoalelor silvice şi la termenele de procurare a acestora;
20.t) primesc, înregistrează,
verifică şi soluţionează petiţiile, sesizările
şi propunerile privind legislaţia silvică şi
cinegetică în vigoare, precum şi gestionarea fondului forestier
naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia sau în
legătură cu acestea, precum şi gestionarea fondului cinegetic;
21.u) acordă
consultanţă de specialitate la solicitarea deţinătorilor
sau proprietarilor de păduri;
22.v) participă, potrivit legii,
la comandamentele judeţene de analiză a realizării programului
anual de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie;
23.w) avizează lucrările de
prevenire şi combatere a bolilor şi dăunătorilor în
pădurile şi pentru vegetaţia forestieră situată în
afara fondului forestier şi dispun executarea acestor lucrări;
24.x) avizează şi propun
spre aprobare autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură documentaţiile privind propunerile de înfiinţare a
crescătoriilor de vânat şi a complexurilor de vânătoare;
25.y) ţin evidenţa
evoluţiei efectivelor de vânat, a dinamicii recoltelor şi statistica
trofeelor de vânat medaliabile;
26.z) avizează studiile de
specialitate pentru gestionarea durabilă a vânatului;
27.aa) organizează şi
desfăşoară cu efective proprii sau în colaborare cu Poliţia
Română, Jandarmeria Română sau alte instituţii acţiuni de
prevenire şi combatere a faptelor penale şi contravenţionale la
regimul silvic şi cinegetic;
28.bb) propun suplimentarea cotelor
de recoltă la vânat, în vederea aprobării de către autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură, încheind în
acest sens documentele prevăzute de legislaţia în vigoare;
29.cc) urmăresc respectarea
prevederilor legale în vigoare privind materialele forestiere de reproducere;
30.dd) verifică provenienţa
legală şi emit avize în vederea obţinerii de către producătorii
de energie electrică din surse regenerabile de energie a certificatelor de
origine pentru biomasa din silvicultură şi industriile conexe, în
conformitate cu prevederile legislaţiei elaborate în condiţiile art.
3 alin. (11) din Legea nr. 220/2008
pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse
regenerabile de energie, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
31.ee) efectuează controale
pentru verificarea menţinerii condiţiilor iniţiale de
recunoaştere a grupurilor de producători pentru comercializarea
produselor silvice conform prevederilor legale;
32.ff) exercită la nivel
local/teritorial atribuţiile autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură de autoritate competentă responsabilă de punerea
în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 2.173/2005,
stabilite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 876/2011;
33.gg) exercită la nivel
local/teritorial atribuţiile autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură de autoritate competentă
responsabilă de punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010,
stabilite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 668/2011;
34.hh) organizează,
împreună cu celelalte structuri de specialitate ale administraţiei
publice centrale şi locale şi cu alte persoane juridice, după
caz, promovarea acţiunilor de control derulate în domeniile sale de
activitate;
35.ii) colaborează cu
asociaţiile profesionale şi patronale din domeniile sale de activitate
şi asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu
societatea civilă, în scopul informării reciproce şi
perfecţionării cadrului legislativ existent;
36.jj) înaintează
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
propuneri pentru dezvoltarea capacităţii administrative a
Gărzilor, precum şi la consolidarea şi extinderea
parteneriatelor;
37.kk) participă, cu
experţi desemnaţi, la întâlnirile grupurilor de lucru în
legătură cu domeniile sale de activitate;
38.ll) participă la schimbul de
informaţii şi experienţă în relaţiile cu
instituţiile şi organismele naţionale şi
internaţionale privitoare la domeniile sale de activitate, în
condiţiile legii;
39.mm) fundamentează necesarul
de fonduri de la bugetul de stat, precum şi din alte surse de
finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
40.nn) gestionează resursele
financiare alocate autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură de la bugetul de stat, precum şi din alte surse de
finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
41.oo) iniţiază,
împreună cu instituţiile de profil, programe menite să sprijine
pregătirea profesională a funcţionarilor publici şi a
personalului angajat, în domeniile sale de activitate;
42.pp) contractează, în
condiţiile legii, servicii specializate în vederea obţinerii
documentelor, studiilor, colectării datelor şi informaţiilor
necesare realizării atribuţiilor sale, precum şi servicii de
consultanţă;
43.qq) organizează şi
sprijină, prin compartimentul cu atribuţii de comunicare şi
relaţii cu publicul, în condiţiile legii, activităţi
şi manifestări pentru promovarea şi susţinerea proiectelor din
domeniile sale de activitate;
44.rr) asigură accesul
publicului la informaţiile publice în domeniu, consultarea şi
participarea acestuia la luarea deciziilor privind domeniul silvic şi
cinegetic;
45.ss) implementează sistemele
de control managerial în baza prevederilor Ordinului secretarului general al
Guvernului nr. 400/2015
pentru aprobarea Codului controlului intern/ managerial al
entităţilor publice;
46.şş) asigură
derularea dialogului social şi a relaţiei cu partenerii sociali din
domeniul său de competenţă;
47.tt) asigură protecţia
informaţiilor clasificate, implementarea prevederilor legislaţiei
Uniunii Europene în domeniile sale de competenţă, prin
activităţi specifice, în condiţiile legii;
48.ţţ) controlează
modul în care se realizează lucrările de împădurire şi
regenerare a pădurilor, inclusiv reconstrucţia ecologică;
49.uu) colaborează cu celelalte
structuri din subordinea autorităţilor publice centrale, cu
autorităţi ale administraţiei publice locale, cu alte
instituţii şi autorităţi, precum şi cu orice alte
persoane juridice;
50.vv) exercită orice alte
atribuţii din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative.
(2)În îndeplinirea atribuţiilor sale, Gărzile
sunt autorizate:
a)să desfăşoare
activităţi de informare, publicitate şi promovare a programelor
din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
b)să contracteze, în
condiţiile legii, servicii de specialitate de mentenanţă I.T.,
de întreţinere a parcului auto propriu, de traduceri, documentare şi
arhivare documente;
c)să încheie protocoale de
colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice,
private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit
competenţelor sale;
d)să încheie actele
administrative necesare aplicării măsurilor dispuse ca urmare a
exercitării atribuţiilor sale potrivit legii;
e)să solicite
instituţiilor competente, în condiţiile legii, informaţiile
şi datele necesare realizării atribuţiilor sale;
f)să aplice sancţiunile
prevăzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
(3)În exercitarea atribuţiilor
stabilite, personalul din cadrul Gărzilor efectuează verificări
şi controale de specialitate în baza delegaţiei de serviciu aprobate
de inspectorul-şef, precum şi acţiuni speciale, care se
execută numai în baza ordinelor sau deciziilor dispuse de conducerea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
CAPITOLUL IV: Procedura de organizare şi
desfăşurare a evaluării de integritate pentru personalul
Gărzilor
(1)Evaluarea de integritate este o
măsură exclusiv administrativă care are drept scop stabilirea
profilului psihologic al subiecţilor supuşi acestei
activităţi din punct de vedere al integrităţii,
identificarea tendinţelor către comportamente care pot afecta
integritatea.
(2)Evaluarea integrităţii
reprezintă o metodă de identificare, analiză şi
înlăturare a vulnerabilităţilor şi riscurilor la nivelul
Gărzilor, în vederea prevenirii incidentelor de integritate.
Evaluarea de integritate se
efectuează în următoarele situaţii:
a)în termen de maximum 90 de zile
pentru personalul preluat din cadrul fostelor comisariate de regim silvic
şi cinegetic în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (5) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015;
b)periodic, pentru personalul
Gărzilor.
Evaluarea de integritate pentru
personalul prevăzut la art. 17 lit. a) constă în evaluarea
psihologică efectuată de către unităţi de specialitate
din cadrul instituţiilor publice sau de către cabinete de
specialitate, autorizate în condiţiile legii.
(1)Evaluarea de integritate pentru personalul prevăzut
la art. 17 lit. b) se efectuează în două modalităţi:
a)evaluarea psihologică
efectuată de către unităţi de specialitate din cadrul instituţiilor
publice sau de către cabinete de specialitate, autorizate în
condiţiile legii;
b)crearea de situaţii virtuale,
similare celor cu care se confruntă personalul în exercitarea
atribuţiilor de serviciu, materializate prin operaţiuni disimulate,
circumstanţiate de comportamentul acestuia, în vederea stabilirii
reacţiei şi conduitei adoptate.
(2)Rezultatul evaluării de
integritate se depune la dosarul profesional.
(1)În activitatea de evaluare a integrităţii
prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. b), sunt interzise:
a)utilizarea de metode care au ca
scop ştirbirea autorităţii, prestigiului, imaginii persoanelor
supuse evaluării ori intereselor legale circumscrise funcţiei pe care
o deţin;
b)provocarea persoanei la
săvârşirea de fapte cu caracter penal şi/sau disciplinar.
(2)Prin provocare se înţelege
acţiunea angajaţilor din cadrul structurii cu atribuţii pe linie
de integritate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
denumit în continuare MMAP, de a incita sau instiga la comiterea de
infracţiuni/abateri disciplinare.
(3)În situaţia în care, cu
ocazia evaluării de integritate, se constată că personalul supus
acestei activităţi a comis abateri de la normele legale în vigoare,
MMAP dispune măsurile care se impun, conform prevederilor legale.
(4)Structura cu atribuţii pe
linie de integritate pune la dispoziţia conducătorului
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
şi a organelor competente copii de pe testele de evaluare.
(1)Evaluarea de integritate,
prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. a), efectuată de către
unităţi de specialitate din cadrul instituţiilor publice se face
în baza solicitării MMAP.
(2)Evaluarea de integritate,
prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. a), se efectuează de
către cabinete de specialitate, a căror selecţie se face cu
respectarea legislaţiei în vigoare privind contractele de achiziţie
publică.
(1)Evaluarea de integritate,
prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. a), se efectuează la
solicitarea structurii din cadrul MMAP care coordonează activitatea
Gărzilor sau a structurilor cu atribuţii pe linie de integritate sau
de control în domeniul silviculturii din cadrul MMAP, cu aprobarea
conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură.
(2)MMAP, prin structura care
coordonează activitatea Gărzilor, asigură planificarea,
organizarea şi desfăşurarea activităţii de evaluare a
integrităţii prevăzută la alin. (1).
(1)Evaluarea de integritate
prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. b) se efectuează de
către structura cu atribuţii pe linie de integritate din cadrul MMAP,
care planifică, organizează şi desfăşoară
această activitate.
(2)Conţinutul Planului de
evaluare a integrităţii prevăzută la art. 19 alin. (1) lit.
b) se stabileşte prin ordin al conducătorului autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
Subiecţii supuşi
evaluării de integritate nu pot refuza această evaluare sub
sancţiunea:
a)eliberării din funcţia
publică sau încetării raportului de muncă, după caz, în
condiţiile legii, pentru personalul din cadrul fostelor comisariate de
regim silvic şi cinegetic;
b)aplicării prevederilor legale
referitoare la abaterile disciplinare, pentru personalul Gărzilor.
În situaţia în care
persoanele prevăzute la art. 17, în mod nejustificat, nu se prezintă
în vederea efectuării evaluării de integritate, se consideră
refuz şi li se aplică, în mod corespunzător, prevederile art.
24.
Rezultatul evaluării de
integritate este adus la cunoştinţa persoanelor evaluate şi a
inspectorilor-şefi de către structura care coordonează
activitatea acestora, ulterior informării conducătorului
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
structurii cu atribuţii în domeniul resurselor umane şi structurii cu
atribuţii pe linie de integritate din cadrul MMAP.
CAPITOLUL V: Dispoziţii finale şi tranzitorii
(1)De la intrarea în vigoare a
prezentei hotărâri până la preluarea personalului din cadrul
comisariatelor de regim silvic şi cinegetic de către Gărzi,
toate documentele emise de acesta, precum şi legitimaţiile de
serviciu îşi menţin valabilitatea în condiţiile art. 9 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015.
(2)Gărzile vor avea
aceleaşi elemente de identificare fiscală cu cele ale comisariatelor
de regim silvic şi cinegetic care se desfiinţează.
Circuitul intern al documentelor
emise sau primite spre soluţionare de către compartimentele din
structura Gărzii, precum şi circuitul intern şi extern pentru
emiterea/ retragerea/suspendarea de avize, autorizaţii, certificate de
menţiuni şi alte asemenea înscrisuri oficiale se stabilesc prin
decizie a inspectorului-şef.
Anexele nr. 1-6 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
La data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 333/2005
pentru reorganizarea direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare în inspectorate teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
354 din 26 aprilie 2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul
afacerilor interne, Gabriel Oprea Ministrul mediului, apelor
şi pădurilor, Graţiela Leocadia Gavrilescu Ministrul muncii, familiei,
protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Rovana Plumb Ministrul finanţelor
publice, Eugen Orlando
Teodorovici |
ANEXA
nr. 1: Numărul de posturi aferente
Gărzilor forestiere
Nr. crt. |
Denumirea |
Sediul |
Judeţele arondate |
Numărul de posturi |
|
Total |
Din care personal silvic |
||||
1 |
Garda forestieră Braşov |
Municipiul Braşov |
Braşov, Covasna, Harghita,
Mureş, Sibiu |
82 |
74 |
2 |
Garda forestieră
Bucureşti |
Municipiul Bucureşti |
Municipiul Bucureşti,
Călăraşi, Constanţa, Ilfov, Giurgiu, Ialomiţa,
Teleorman |
49 |
41 |
3 |
Garda forestieră Cluj |
Municipiul Cluj-Napoca |
Alba, Bistriţa-Năsăud,
Cluj, Maramureş |
67 |
59 |
4 |
Garda forestieră
Focşani |
Municipiul Focşani |
Brăila, Buzău,
Galaţi, Tulcea, Vrancea, Vaslui |
65 |
57 |
5 |
Garda forestieră Oradea |
Municipiul Oradea |
Arad, Bihor, Satu Mare,
Sălaj |
61 |
53 |
6 |
Garda forestieră
Ploieşti |
Municipiul Ploieşti |
Argeş, Dâmboviţa,
Prahova |
55 |
47 |
7 |
Garda forestieră Râmnicu
Vâlcea |
Municipiul Râmnicu Vâlcea |
Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt,
Vâlcea |
73 |
65 |
8 |
Garda forestieră Suceava |
Municipiul Suceava |
Bacău, Botoşani,
Iaşi, Neamţ, Suceava |
85 |
77 |
9 |
Garda forestieră Timişoara |
Municipiul Timişoara |
Caraş-Severin, Hunedoara,
Timiş |
65 |
57 |
TOTAL |
602 |
530 |
ANEXA nr. 2: Numărul mijloacelor de
transport şi al mijloacelor de transport cu destinaţie specială
din cadrul Gărzilor forestiere
Nr. crt. |
Denumirea |
Numărul mijloacelor de
transport |
Numărul mijloacelor de
transport cu destinaţie specială |
Număr total mijloace de
transport |
1 |
Garda
Forestieră Braşov |
5 |
18 |
23 |
2 |
Garda
Forestieră Bucureşti |
5 |
7 |
12 |
3 |
Garda
Forestieră Cluj |
5 |
13 |
18 |
4 |
Garda
Forestieră Focşani |
5 |
12 |
17 |
5 |
Garda
Forestieră Oradea |
5 |
10 |
15 |
6 |
Garda
Forestieră Ploieşti |
5 |
8 |
13 |
7 |
Garda
Forestieră Râmnicu Vâlcea |
5 |
16 |
21 |
8 |
Garda
Forestieră Suceava |
5 |
19 |
24 |
9 |
Garda
Forestieră Timişoara |
5 |
13 |
18 |
|
TOTAL |
45 |
116 |
161 |
CAPITOLUL 1: Modelul uniformei de serviciu, al însemnelor
distinctive, accesoriile care însoţesc portul acesteia, durata
normală de utilizare
(1)Personalul Gărzii forestiere
(Gardă) care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control are îndatorirea de a purta uniforma de serviciu, cu însemnele şi
ecusoanele distinctive, numai în timpul exercitării atribuţiilor de
serviciu.
(2)Este interzis portul uniformei, cu
însemnele şi ecusoanele distinctive, în locuri şi în condiţii
care ar putea afecta prestigiul funcţiei şi interesele Gărzii.
Uniforma de serviciu, însemnele
şi accesoriile specifice se acordă gratuit.
Pentru fiecare funcţionar
public din cadrul Gărzii care beneficiază de uniforma de serviciu se
ţine o fişă de evidenţă în care sunt consemnate data
acordării, durata normată de folosinţă, caracteristicile
funcţionale şi mărimea, precum şi orice alte date utile.
Personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control este obligat
să păstreze uniforma de serviciu în stare normală de utilizare,
curată şi îngrijită, şi să respecte cu stricteţe
reglementările stabilite privind portul acesteia.
(1)În cazul deteriorării sau
distrugerii, parţiale ori totale, în timpul şi în exercitarea
atribuţiilor de serviciu, a uniformei de serviciu, a însemnelor şi
ecusoanele distinctive, din cauze imprevizibile şi imposibil de
înlăturat, asimilate forţei majore sau cazului fortuit,
funcţionarul aflat în această situaţie primeşte o nouă
uniformă sau, după caz, însemne ori ecusoane distinctive, fără
suportarea contravalorii acestora.
(2)Deteriorarea sau distrugerea
parţială ori totală a uniformei de serviciu, a însemnelor
şi ecusoanele distinctive, din motive imputabile funcţionarului
public, atrage răspunderea patrimonială a acestuia, proporţional
cu durata normată de folosinţă neîndeplinită. În acest caz,
obţinerea unei noi uniforme de serviciu, a însemnelor şi a
accesoriilor se face cu plata contravalorii acestora.
(1)Funcţionarii publici ale
căror raporturi de serviciu au încetat din motive imputabile acestora,
potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999
privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, sunt obligaţi
să restituie contravaloarea uniformei de serviciu, a însemnelor şi a
accesoriilor specifice, proporţional cu durata normată de
folosinţă neîndeplinită.
(2)Dispoziţiile alineatului
precedent nu se aplică funcţionarilor publici ale căror
raporturi de serviciu au încetat din motive neimputabile lor.
În perioada suspendării din
funcţie, uniforma de serviciu, însemnele şi ecusoanele distinctive nu
se acordă, iar perioada suspendării nu se include în calculul duratei
normate de folosinţă a acestora.
Este interzisă purtarea unor
articole vestimentare diferite de cele care fac parte din uniforma de serviciu.
Asigurarea uniformei de serviciu
pentru personalul Gărzii care are atribuţii de implementare,
monitorizare şi control se va face treptat, în limita fondurilor bugetare
aprobate anual, prin legea bugetului de stat, pentru această natură
de cheltuieli.
CAPITOLUL 2: MODELELE uniformei şi însemnelor distinctive
Purtarea uniformei şi a
acestor însemne de către persoane neautorizate se pedepseşte conform
legii.
3.1.Modelul,
sortimentul de material şi durata de folosire normată a uniformei de
reprezentare pentru personalul Gărzii care are atribuţii de
implementare, monitorizare şi control
Nr. crt. |
Obiectele din care se compune
uniforma |
Sortimente de material |
Durata normală de utilizare |
1. |
Costum
de vară -
pentru bărbaţi - 2 pantaloni, vestă, bluză -
pentru femei - fostă, pantalon, vestă, bluză |
-
ţesătură BBC + PA culoare
verde |
24 de luni |
2. |
Costum
de primăvară-toamnă -
pentru bărbaţi - veston, 2 pantaloni drepţi -
pentru femei - veston, 1 pantalon, 1 fustă |
-
stofă semigroasă amestec lână fină + PES -
tratamente tehnice -
teflonare -
antipilling -
culoare verde |
24 de luni |
3. |
Costum
de iarnă - pentru
bărbaţi - veston + 2 pantaloni drepţi -
pentru femei - veston + 1 pantalon + 1 fustă |
-
stofă groasă amestec lână + PES -
tratamente tehnice -
teflonare -
antipilling -
culoare verde |
24 de luni |
4. |
Scurtă
de primăvară-toamnă |
-
stofă lână; culoare verde |
36 de luni |
5. |
Scurtă
de iarnă |
-
material impermeabil cu tratamente; culoare verde |
36 de luni |
6. |
Cinci
cămăşi |
- BBC +
PES; culoare albă |
12 luni |
7. |
Pantofi
de vară |
- piele
naturală |
12 luni |
8. |
Pantofi
de primăvară-toamnă |
- piele
naturală |
12 luni |
9. |
Ghete căptuşite |
- piele
şi blană sintetică |
12 luni |
10. |
Geantă
de serviciu |
- piele
naturală semigroasă |
48 de luni |
11. |
Mănuşii |
- piele
naturală |
48 de luni |
12. |
Curea
pentru pantaloni |
- piele
naturală semigroasă |
36 de luni |
13. |
Pălărie
de tip vânătoresc |
-
fetru; culoare verde |
24 de luni |
14. |
Căciulă |
-
blană naturală neagră sau brumărie |
36 de luni |
15. |
Cinci
perechi de şosete |
- BBC
în amestec; culoare verde |
12 luni |
16. |
Ciorapi |
-
lână în amestec, culoare verde |
12 luni |
17. |
Cravată |
-
mătase sau ţesătură sintetică; culoare verde |
12 luni |
18. |
Fular |
-
lână sau tip lână; culoare verde |
24 de luni |
19. |
Însemne |
|
|
20. |
Ecusoane |
|
|
3.1.1.Descrierea
costumului de vară de reprezentare pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control (figura 1):
Bluza are guler cu pelerină
şi ştei, se încheie în faţă cu fentă cu nasturi.
Piepţii au platcă cu formă cu colţ şi câte un buzunar
aplicat. Buzunarele au formă cu colţ, pliu pe mijloc şi
clapă cu colţ cu închidere cu nasture şi butoniere. Buzunarul de
la pieptul stâng are prevăzut pe clapă un epolet cu închidere cu
nasture şi butonieră pentru fixarea însemnelor. Spatele are
platcă şi fald pe mijloc.
Mânecile sunt scurte şi
terminate cu tiv îndoit pe faţă şi fixat cu un tighel. Se
tighelesc cu un tighel: gulerul, fenta, tivul, epoletul. Se tighelesc cu
două tighele: clapele de buzunar, buzunarele aplicate, platca
faţă, platca spate. Are executate cheiţe la epolet.
Vesta se încheie în faţă
cu fermoar detaşabil, are dublaţi cu ţesătură de
bază piepţii şi platca la spate. Piepţii au la partea de
jos câte un buzunar aplicat cu formă dreaptă, cu burduf pe
părţile laterale şi dublat pe toată suprafaţa cu
material fond. Au clape aplicate cu închidere cu 2 butoni. La partea de sus
clapele au aplicate bentiţă din piele - ca ornament. Pe aceste
buzunare are aplicate câte un buzunar mic, cu formă dreaptă, cu
închidere cu clapă cu bandă welcro. Pieptul drept are aplicat la
partea de sus un reper cu formă dreaptă, pe care se execută un
buzunar cu deschidere cu fermoar. La partea de jos a reperului se aplică
un buzunar mic, cu pliu pe mijloc şi burduf de jur împrejur. Acesta are o
clapă cu închidere cu bandă welcro. Pieptul stâng are la partea de
sus un buzunar aplicat, cu formă dreaptă, cu burduf de jur împrejur,
are prevăzută clapă cu închidere cu bandă welcro. Deasupra
acestei clape, la pieptul stâng este aplicat un epolet cu închidere cu buton
pentru fixarea însemnelor. Vesta are platcă la faţă şi
spate, iar răscroiala feţei are la gât formă de V. Pe
părţile laterale are epoleţi (bride) cu formă dreaptă,
cu închidere cu bandă welcro pentru ajustarea produsului pe corp. În
interior, la pieptul stâng are un buzunar cu refilet din material fond cu închidere
cu nasture şi butonieră.
Se tighelesc cu un tighel:
răscroiala gâtului, cant, tiv, subbraţ, buzunare aplicate. Se
tighelesc cu 2 tighele: platca la faţă, la spate, clapele
buzunarelor, partea de sus reper piept dreapta, epolet piept, cusăturile
laterale, bridele de ajustare. Are executate cheiţe la: deschiderea
buzunarelor, clape, epolet piept, bride laterale.
Pantalonul este drept, cu un fald
în talie, se încheie cu şliţ cu fermoar. La faţă are
buzunare oblice cu deschidere tighelită. La spate, partea dreaptă are
un buzunar cu doi refileţi cu închidere cu nasture şi
petliţă.
Betelia se încheie cu nasture
şi butonieră şi are prevăzute 6 găici pentru curea.
Are executate cheiţe la: deschiderea buzunarelor laterale, şliţ
şi găici.
3.1.2.Descrierea costumului
de primăvară-toamnă de reprezentare pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control (figura 2):
Costumul se realizează din
stofă amestec lână fină + PES, de culoare verde. Sacoul se
încheie în faţă cu 2 nasturi şi 2 butoniere. Piepţii au la
nivelul taliei buzunare cu clapă şi refileţi. La partea de sus a
pieptului stâng are un buzunar mic cu clapă şi refileţi, iar
deasupra acestuia are un epolet fixat cu nasture şi butonieră pentru
poziţionarea însemnelor.
Mânecile au la terminaţie
şliţ cu 3 nasturi, iar deasupra acestuia o bordură de paspoal
din ţesătură contrast. Sacoul are garnitură din
ţesătură contrast la: guler, refileţi, bordură
mânecă. Se încheie cu nasturi de os, la fel şi la mâneci, iar la
rever are un ornament de os în formă de frunză de stejar.
Sacoul este căptuşit în
întregime cu căptuşeală la culoare. În interior are câte un
buzunar la fiecare piept, cu refilet din stofă, şi încă un
buzunar mic, cu 2 refileţi din căptuşeală, la pieptul stâng
partea de jos.
Pantalonul este drept, cu
feţe căptuşite, cu un fald în talie, se încheie cu
şliţ cu fermoar. La faţă are buzunare oblice, cu deschidere
cu garnitură din stofă contrast. La spate partea dreaptă are un
buzunar cu 2 refileţi cu închidere cu nasture şi petliţă.
Are garnituri din stofă contrast la buzunarele de la feţe,
refileţii buzunarului spate şi petliţă buzunarului de la
spate. Betelia pantalonului se închide cu nasture şi butonieră, cu
copcă pe interior, şi are prevăzute 6 găici pentru curea.
Are executate cheiţe la: deschiderea buzunarelor laterale, şliţ
şi găici.
Fusta are croială
clasică, cu betelie, fermoar pe mijlocul spatelui,
căptuşită şi cu şliţ la spate, având formatul
prezentat în schiţă.
3.1.3.Descrierea
costumului de iarnă de reprezentare pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control:
Costumul pentru bărbaţi
şi pentru femei se confecţionează din stofă groasă
amestec lână + PES, aceeaşi culoare şi acelaşi model ca la
costumul de primăvară-toamnă de reprezentare pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control:
3.1.4.Descrierea
scurtei de primăvară-toamnă de reprezentare pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control (figura 3):
Scurta are guler cu pelerină
şi ştei, cu colţ cu formă rotunjită, se încheie în
faţă cu fermoar detaşabil şi fentă dreaptă,
aplicată până la baza gulerului, cu închidere cu nasturi şi
butoniere. Feţele au la partea de sus o platcă, tighelită cu 2
tighele. Pieptul stâng are prevăzut un buzunar vertical cu refilet şi
fermoar. La partea de jos, sub nivelul taliei, piepţii au câte un buzunar
cu clapă şi 2 refileţi, cu închiderea clapelor cu nasturi
şi butoniere.
Sub acestea au câte un buzunar
oblic, cu laist. Spatele are la partea de sus platcă dreaptă,
tighelită cu 2 tighele. În talie are un canal prin care se trece un
şnur, introdus prin capse - ocheţi pentru ajustarea produsului pe
corp. Şnurul are la capete blocatori şi capete şnur. Mânecile
sunt din câte 2 bucăţi, iar cusătura de unire a celor 2 repere
este tighelită cu 2 tighele. La terminaţie au câte un epolet cu
colţ, fixat la capete cu nasturi. Scurta este căptuşită în
întregime cu căptuşeală matlasată pe un strat subţire
de material termoizolant. Piepţii au pe interior câte un buzunar cu
refilet lat, cu închidere cu nasture şi butonieră. Se tighelesc cu 2
tighele: platca faţă, platca spate. Se tighelesc cu 1 tighel: fenta,
gulerul, epoleţii de la mâneci, terminaţia. Se execută
cheiţe la capetele buzunarelor.
3.1.5.Descrierea
scurtei de iarnă de reprezentare pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control (figura 4):
Scurta se confecţionează
din ţesătură impermeabilă, este prevăzută cu
mesadă detaşabilă şi gluga de asemeni detaşabilă.
Este de dimensiune 3/4, astfel încât produsul poate avea dublă utilizare:
scurtă de iarnă şi/sau pelerină.
Scurta are guler drept, înalt, se
încheie în faţă cu fermoar detaşabil şi fentă
dreaptă, aplicată pe la baza gulerului, cu închidere cu butoni.
Feţele au la partea de jos buzunare aplicate, cu burduf pe
părţile laterale; buzunarul este dublat în întregime, iar pe
părţile dinspre cusăturile laterale mai formează un buzunar
cu deschidere verticală. Pe faţa buzunarului aplicat la partea
stângă are un buzunar oblic, cu închidere cu fermoar, tighelit de jur
împrejur. Clapele buzunarelor au tighele ornament în formă de zig-zag, la
fel şi fenta.
Clapele au închidere cu butoni. La
partea de sus, piepţii au câte un buzunar oblic cu refilet lat (laist),
tighelit de jur împrejur şi cu clapele fixate cu cheiţe. Spatele este
dintr-o singură bucată.
Mânecile sunt din 2
bucăţi, iar cusătura de unire a celor 2 repere este
tighelită cu 2 tighele. Au manşeta cu prelungire cu colţ şi
închidere cu butoni. La terminaţie, în cusătura şliţului,
au un reper sub formă de "V" (evantai) pentru a asigura o
bună protecţie împotriva pătrunderii frigului. Răscroiala
mânecii este tighelită cu 2 tighele, la fel şi cusătura
umărului. În cusătura gulerului are aplicată o bentiţă
de material pentru fixarea unui fermoar detaşabil pe linia răscroielii
gulerului. Acesta permite montarea glugii care are şi ea la
terminaţie o parte a fermoarului detaşabil.
Gluga este dublată în
întregime cu material de bază, este formată din 3 repere, tighelite
cu 2 tighele, şi este matlasată în întregime. La terminaţie are
un canal prin care trece un şnur, introdus la capete prin capse -
ocheţi pentru strângerea acesteia. Şnurul este prevăzut cu
blocatori şi capete şnur. Gluga se mai încheie în faţă
şi cu 2 butoni.
Scurta are în talie şi la
terminaţie câte un canal prin care trece un şnur, introdus prin capse
- ocheţi pentru ajustarea produsului pe corp. Şnurul are la capete
blocatori şi capete şnur. Scurta este căptuşită în
întregime, iar pe bizeţi are fixate fermoare detaşabile pentru
aplicarea mesadei matlasate. Mesada este din căptuşeală şi
este matlasată în întregime cu material termoizolant. Atât
căptuşeala, cât şi mesada au câte un buzunar interior aplicat.
3.1.6.Descrierea
cămăşii de reprezentare pentru personalul Gărzii, care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control (figura 5):
Cămaşa se
confecţionează din ţesătură tip poplin BBC +
POLIESTER. Linia produsului este clasică, atât în varianta cu mânecă
lungă, cât şi cu mânecă scurtă. Elementul distinctiv: la
partea superioară a buzunarului prezintă un element de broderie de
dimensiuni decorative (2 x 3 cm) reprezentând 2 frunze de stejar.
3.2.Uniforma de teren
pentru personalul Gărzii care are atribuţii de implementare,
monitorizare şi control
Nr. crt. |
Obiectele din care se compune
uniforma |
Sortimente de material |
Durata normală de utilizare |
1. |
Costum
de vară - bluză + vestă + 2 pantaloni |
-
ţesătură BBC -
ţesătură tip BBC culoare verde |
24 de luni |
2. |
Costum
de primăvară-toamnă - scurtă + 2 pantaloni |
-
ţesătură peliculizată BBC 80% + PA 20%; culoare verde |
24 de luni |
3. |
Costum
de iarnă - scurtă + 2 pantaloni |
-
ţesătură 100% PES peliculizată impermeabilă +
tratamente ECOCLIMATE; culoare verde |
24 de luni |
4. |
Scurtă
de iarnă |
-
ţesătură 100% PES peliculizată impermeabilă +
tratamente ECOCLIMATE; culoare verde |
36 de luni |
5. |
Cinci
cămăşi |
- BBC +
PES; culoare verde |
12 luni |
6. |
Pantofi |
-
faţă din piele naturală |
12 luni |
7. |
Bocanci
sau cizme scurte |
-
faţă din piele naturală |
12 luni |
8. |
Cizme
cauciuc |
-
cauciuc şi BBC caşerat |
24 de luni |
9. |
Geantă
de serviciu |
- piele
naturală sau sintetică |
48 de luni |
10. |
Curea
pentru pantaloni |
- piele
naturală |
36 de luni |
11. |
Mănuşi |
- piele
naturală |
48 de luni |
12. |
Pălărie
de tip vânătoresc |
-
fetru; culoare verde |
24 de luni |
13. |
Căciulă |
-
blană sintetică şi ţesătură impermeabilă
neagră sau brumărie |
36 de luni |
14. |
Cinci
perechi de şosete |
- BBC
în amestec; culoare verde |
12 luni |
15. |
Ciorapi |
-
lână în amestec; culoare verde |
12 luni |
16. |
Fular |
- fire
sintetice, tip lână culoare verde |
24 luni |
17. |
Însemne |
|
|
18. |
Ecusoane |
|
|
3.2.1.Descrierea
costumului de vară de teren pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control (figura 6):
Bluza are guler cu pelerină
şi stei, se încheie în faţă cu fentă şi nasturi.
Piepţii au platcă cu formă dreaptă şi câte un buzunar
aplicat. Buzunarele au formă rotunjită, pliu pe mijloc şi
clapă cu formă rotunjită cu închidere cu nasture şi
butonieră.
Buzunarul de la pieptul stâng are
prevăzut pe clapă un epolet cu închidere cu nasture şi butonieră
pentru fixarea însemnelor. Spatele are platcă dreaptă şi câte un
fald în părţile laterale. Mânecile sunt scurte şi au tiv îndoit
pe faţă şi fixat cu un tighel. Se tighelesc cu un tighel: guler,
fentă, tiv mânecă, tiv, răscroiala mânecii, epolet. Se tighelesc
cu două tighele: clapele, buzunarul aplicat, platca faţă, platca
spate. Se execută cheiţe la epolet.
Pantalonul este drept, cu un fald
în talie, se încheie cu şliţ cu fermoar. La faţă are 2
buzunare oblice cu deschiderea tighelită. Pe părţile laterale se
află câte un buzunar cu formă specială, cu pliu pe mijloc.
Clapele buzunarelor sunt cu formă cu colt şi se încheie cu nasture
şi butonieră. Se tighelesc cu 2 tighele: cantul, clapele, buzunarele.
Se execută cheiţe la deschiderea buzunarelor laterale, la
şliţ şi la găici.
Vesta este identică cu cea de
la costumul de vară de reprezentare pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control.
3.2.2.Descrierea
costumului de primăvară-toamnă de teren pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control (figura 7):
Costumul se compune din:
scurtă căptuşită + 2 pantaloni căptuşiţi
şi se confecţionează din ţesătură cu
compoziţie 80% BBC + 20% poliamidă, peliculizată.
Scurta are guler cu pelerină
cu formă rotunjită şi stei şi se închide în faţă
cu fermoar detaşabil şi fentă dreaptă, cu închidere cu
butoni.
Piepţii au platcă
dreaptă la partea de sus. La partea de jos au câte un buzunar aplicat cu
formă dreaptă pe părţile laterale şi formă
rotunjită pe părţile dinspre mijlocul feţei. Este dublat pe
toată suprafaţa, astfel că pe partea rotunjită are burduf,
iar pe partea dreaptă formează încă un buzunar la interior.
Buzunarele au clape aplicate, cu formă rotunjită, cu închidere cu
bandă welcro. Pieptul drept are la partea de sus un buzunar drept cu laist
şi fermoar pe interior, iar terminaţiile buzunarului sunt fixate cu
cheiţe. Pe pieptul stâng, la partea de sus are aplicat un buzunar cu
formă rotunjită, cu pliu pe mijloc şi burduf de jur împrejur. Acesta
este dublat pe toată suprafaţa cu material fond, are clapa
fixată în cusătura de la platcă, cu formă rotunjită
şi cu închidere cu bandă welcro. Pe clapă are aplicat un epolet
fixat cu un buton pentru poziţionarea însemnelor. Spatele are platcă,
iar pe mijloc are un pliu, cu deschidere liberă până la nivelul
taliei.
Mânecile sunt din 2
bucăţi cu cusătura de unire tighelată cu 2 tighele. Au manşetă
prevăzută cu elastic pe partea dinspre interior şi câte un
epolet drept, fixat cu bandă welcro pentru strângerea acestora. La nivelul
taliei are un şnur trecut printr-un canal, fixat pe interior cu blocatori
pentru ajustarea produsului pe corp. La terminaţie are un şnur
elastic trecut prin 2 bride pe părţile laterale şi prin câte un
blocator dublu pentru strângerea acestora.
Pe interior, scurta este
căptuşită în întregime, iar spatele şi piepţii au
căptuşeală matlasată pe un strat subţire de vată
termoizolantă. Piepţii au pe interior câte un buzunar cu refilet din
material fond cu închidere cu nasture şi butonieră, iar la pieptul
stâng, partea de jos are un buzunar de telefon. Acesta este confecţionat
din material fond, are formă dreaptă şi burduf de jur împrejur.
Se închide cu o bridă fixată cu bandă welcro. Se tighelesc cu un
tighel: gulerul, buzunarele aplicate, terminaţia, buzunarul piept dreapta.
Se tighelesc cu 2 tighele: clape buzunare, epolet buzunar, bride manşete,
platcă faţă, platcă spate, cusătura umărului,
cusătura de pe mijlocul mânecii, cant fentă.
Pantalonul este drept, cu un fald
în talie, se închide cu şliţ cu fermoar. La faţă are
buzunare oblice, cu deschidere tighelită cu 2 tighele. Pe partea
laterală dreapta are aplicat un buzunar cu formă rotunjită, cu
pliu pe mijloc. Acesta are clapă cu formă rotunjită, cu
închidere cu bandă welcro. La spate partea dreaptă are un buzunar cu
refilet lat şi fermoar şi refilet mic pe interior. Betelia are pe
părţile laterale elastic pentru o mai bună fixare în talie. Are
prevăzute şapte găici pentru curea. Se închide în talie cu
nasture şi butonieră. Se tighelesc cu un tighel: refilet buzunar
spate, betelia de jur împrejur, furca la faţă. Se tighelesc cu 2
tighele: deschiderea buzunarelor oblice, buzunarele aplicate, clapele, cantul,
cusătura la spate. Se execută cheiţe la: deschiderea buzunarelor
oblice, buzunar aplicat, clapă buzunar, refilet buzunar spate,
şliţ, găici.
3.2.3.Descrierea
costumului de iarnă de teren pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control (figura 8):
Scurta are guler drept, înalt, se
încheie la faţă cu fermoar detaşabil şi fentă
dreaptă, aplicată până la baza gulerului şi cu închidere cu
butoni.
Feţele au platcă
dreaptă la partea de sus, tighelită cu 2 tighele. Feţele sunt
tăiate la nivelul taliei, iar aceste repere au marginea tighelită cu
2 tighele. La partea de jos are 2 buzunare oblice cu refilet lat cu deschidere
tighelită. Acestea sunt acoperite la partea de sus de câte o clapă cu
formă dreaptă fixată în cusătura de la nivelul taliei. La
partea de sus, pe fiecare pieptare câte un buzunar drept, cu refilet lat, cu
capetele fixate şi tighelite în formă de X.
Spatele are platcă
dreaptă, iar pe mijloc are un pliu cu deschidere liberă până aproape
de cordon. Mânecile sunt formate din câte două bucăţi, iar
terminaţia acestora are manşetă prevăzută cu elastic
pe partea dinspre interior şi un epolet drept, fixat cu bandă welcro
pentru strângerea acestora. La terminaţie scurta are un cordon prevăzut
cu elastic pe părţile laterale.
Scurta este
căptuşită în întregime cu căptuşeală
matlasată pe un strat de material termoizolant. La pieptul stâng în
interior are un buzunar cu refilet din material fond, cu închidere cu nasture
şi butonieră. Se tighelesc cu un tighel: buzunare cu refilet partea
de sus, buzunare cu refilet partea de jos, clapele, deschidere pliu spate. Se
tighelesc cu 2 tighele: platcă faţă, platcă spate,
cusătura umărului cusătura de unire a reperelor mânecii, linia
taliei, epoleţi manşete. Se execută cheiţe: deschiderea
buzunarelor de la piept, deschidere buzunare oblice, terminaţie pliu
spate, epoleţi mâneci.
Pantalonul este drept, cu un fald
în talie, se închide cu şliţ cu fermoar. La faţă are
buzunare oblice cu deschidere tighelită cu 2 tighele. Pe partea
laterală dreapta are un buzunar aplicat, cu formă dreaptă, cu
pliu pe mijloc (format pe faţă), cu burduf pe părţile
laterale. Are prevăzută clapă dreapta cu închidere cu bandă
welcro. La spate partea dreaptă are un buzunar cu refilet lat cu fermoar
şi refilet mic pe interior. Betelia are elastic pe părţile
laterale şi are prevăzute 7 găici pentru curea. Pantalonul este
căptuşit în întregime cu căptuşeală matlasată pe
un strat de material termoizolant şi are tighele de matlasare pe faţa
materialului. Se tighelesc cu un tighel: buzunar aplicat, refilet buzunar
spate, betelia, tiv terminaţie. Se tighelesc cu 2 tighele: deschidere
buzunare oblice, clapă buzunar. Se execută cheiţe: deschidere
buzunare oblice, buzunar aplicat, clapă buzunar, deschidere buzunar spate,
găici.
3.2.4.Descrierea
scurtei de iarnă de teren pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control:
Scurtă de iarnă de teren
pentru personalul Gărzii care are atribuţii de implementare,
monitorizare şi control este identică cu modelul şi materialul
scurtei de iarnă de reprezentare pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control.
3.2.5.Descrierea
cămăşii de teren pentru personalul Gărzii, care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control:
Cămăşile de teren
sunt identice ca model şi material cu cămăşile de
reprezentare, diferenţa fiind că toate cele 5 cămăşi
sunt verzi.
Pe mâneca stângă a
cămăşii se aplică emblema de la figura 11. Pentru
funcţionarii publici de conducere din cadrul Gărzii, pe lateralele
gulerului cămăşii se vor aplica stele aurii, conform gradului.
Pe umerii cămăşii
se aplică însemnele de grad, care indică funcţia. Pe buzunarul
stâng al cămăşii se aplică ecusonul de la figura 9.
3.3.Descrierea
încălţămintei de reprezentare şi de teren pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control:
3.3.1.Pantofii de
vară - feţele se confecţionează din piele naturală
maron sau neagră, cu perforaţii, iar talpa din piele naturală
sau înlocuitori.
3.3.2.Pantofii de
primăvară-toamnă se confecţionează din piele
naturală, de culoare maron sau neagră. Talpa este din piele
naturală sau înlocuitor, iar căputa dintr-o singură bucată,
fără ornamentaţii. Pentru personalul feminin pot avea decupaje.
3.3.3.Ghetele se
confecţionează din piele, fiind căptuşite cu blană
sintetică. Carâmbul este dintr-o singură bucată. Se încheie
lateral cu fermoar. La personalul feminin carâmbul este mai înalt.
3.3.4.Bocancii sau
cizmele scurte se confecţionează din piele naturală, de culoare
neagră. Talpa este din cauciuc cu profile antiderapante. Are carâmbul din
2 bucăţi. Se pot executa şi modele pentru schi. Se încheie cu
şiret şi clapă. După caz, se pot executa şi cizme, din
acelaşi material, cu înălţimea până la jumătatea
distanţei dintre genunchi şi gleznă şi mai largi în partea
de sus.
3.3.5.Cizmele de
cauciuc care sunt de tip vânătoresc se confecţionează din
cauciuc şi BBC caşerat şi se dublează cu
căptuşeală pe interior.
3.4.Descrierea
coifurii de reprezentare şi de teren pentru personalul Gărzii care
are atribuţii de implementare, monitorizare şi control:
3.4.1.Pălăria
se confecţionează din fetru, de aceeaşi culoare ca şi
costumul. Formatul este de tip vânătoresc, cu borul scurt. Deasupra
borului se montează două şnururi împletite.
3.4.2.Căciula de
reprezentare se confecţionează din blană naturală de
astrahan de culoare neagră sau brumărie şi este matlasată
pe interior. Pentru personalul masculin partea superioară a calotei este
pliată pe mijloc.
3.4.3.Căciula de
teren se confecţionează din acelaşi material ca şi scurta
de iarnă. Se compune din clapă faţă şi spate şi
clape laterale (urechi). Clapele sunt dublate pe partea exterioară cu
blană sintetică de culoare neagră sau brumărie.
3.5.Descrierea
echipamentului divers de reprezentare şi de teren pentru personalul
Gărzii care are atribuţii de implementare, monitorizare şi
control.
3.5.1.Cravata se
confecţionează din ţesătură tip mătase, de
culoare verde.
3.5.2.Cureaua se
confecţionează din piele naturală semigroasă, de culoare
maron sau neagră.
3.5.3.Mănuşile
se confecţionează din piele de culoare maron sau neagră. Au
formatul obişnuit, cu 5 degete şi sunt căptuşite.
3.5.4.Fularul se
confecţionează din lână sau fire tip lână de culoare verde.
3.5.5.Şosetele se
confecţionează din bumbac în amestec, de culoare verde.
3.5.6.Ciorapii se
confecţionează din lână în amestec, de culoare verde.
3.5.7.Geanta de
serviciu se confecţionează din piele naturală sau
sintetică, de culoare maron sau bej închis cu minimum 3 compartimente. Pe
spatele genţii sunt prevăzute 2 inele metalice semirotunde fixate
prin 2 curele de piele. De inele se prinde cureaua de susţinere.
Culoarea pentru articolele de
uniformă, scurtă, veston, pantalon, fustă, geacă este
verde.
3.6.Ecuson din
material alamă nichelată, cu prindere de epolet cu ac de
siguranţă sau pini metalici, având dimensiunile lăţime 20
mm, lungime 70 mm, dimensiunea literelor fiind de 10 mm, prevăzut în
figura 9
3.7.Însemne de grad
(trese şi stele care indică funcţia), ataşabile la
uniformă, prevăzute în figura 10
3.8.Emblema
aplicabilă pe mâneca stângă a articolelor de echipament conform
figurii 11
1.Figura 1. Modelul costumului de vară de
reprezentare pentru personalul Gărzii care are atribuţii de
implementare, monitorizare şi control
2.Figura 2. Modelul costumului de
primăvară-toamnă de reprezentare pentru personalul Gărzii
care are atribuţii de implementare, monitorizare şi control
3.Figura 3. Modelul scurtei de
primăvară-toamnă de reprezentare pentru personalul Gărzii
care are atribuţii de implementare, monitorizare şi control
4.Figura 4. Modelul scurtei de iarnă de
reprezentare pentru personalul Gărzii care are atribuţii de
implementare, monitorizare şi control
5.Figura 5. Modelul cămăşii de
reprezentare pentru personalul Gărzii care are atribuţii de
Implementare, monitorizare şi control
6.Figura 6. Modelul costumului de vară de teren
pentru personalul Gărzii care are atribuţii de implementare,
monitorizare şi control
7.Figura 7. Modelul costumului de
primăvară-toamnă de teren pentru personalul Gărzii care are
atribuţii de implementare, monitorizare şi control
8.Figura 8. Descrierea costumului de iarnă de
teren pentru personalul Gărzii care are atribuţii de implementare,
monitorizare şi control
I.
POPESCU |
10.Figura 10. Însemne de grad (trese şi stele
care indică funcţia), pe suport textil verde, ataşabile la
uniformă
Însemne de grad (trese care
indică funcţia), ataşabile la uniformă
Însemne de grad cu o tresă
aurie, de 7 mm lăţime, pentru funcţionarii publici debutanţi
din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu două trese
aurii, de 7 mm lăţime, pentru funcţionarii publici consilieri
asistenţi din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu trei trese
aurii, de 7 mm lăţime, pentru funcţionarii publici consilieri
principali din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu patru trese
aurii, de 7 mm lăţime, pentru funcţionarii publici principali
din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu stele, care
indică funcţia, pe suport textil gri închis, ataşabile la
uniformă
Însemne de grad cu o stea aurie,
pentru şef serviciu şi şef birou din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu două stele
aurii, pentru director din cadrul Gărzii
Însemne de grad cu trei stele
aurii, pentru inspector-şef
11.Figura 11. Modelul emblemei aplicabile pe mâneca
stângă a articolelor de echipament
Însemnul heraldic al Gărzii se
prezintă după cum urmează; scut dreptunghiular cu talpa în
ogivă, albastru, având, sus, poziţionată în şef, o
acvilă de argint, cu ciocul şi ghearele roşii, în poziţie
de observaţie, iar jos, pe o câmpie verde, un cerb de aur înaintea
căruia este un brad, de asemenea, verde. Bradul face referire la
bogăţia silvică, cerbul la fondul cinegetic, iar acvila de
argint semnifică autoritate, putere, misiunea de observaţie.
Deasupra scutului este scris,
orizontal, cu litere majuscule aurii, cuvântul GARDA, iar sub scut,
urmărind traiectoria vârfului acestuia, cuvântul FORESTIERĂ.
ANEXA nr. 4: Modul de echipare a
autovehiculelor speciale cu mijloace de semnalizare luminoasă şi
sonoră
Modele privind inscripţionarea autovehiculelor
speciale şi modul de prindere a instalaţiei de semnalizare
luminoasă şi sonoră
1 Inscripţia "GARDA FORESTIERĂ"
se efectuează cu litere negre, dacă vehiculul are culoare deschisă
sau culoare albă, dacă vehiculul are culoare închisă, şi va
fi amplasată pe capotă, pe părţile laterale şi în
spate, pe haion sau capacul portbagajului, în funcţie de
posibilităţi.
2 Semnale speciale de avertizare luminoase, de
culoare galbenă, amplasate central în partea superioară a
vehiculului, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002
privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
ANEXA nr. 5: Echipamentele de autoapărare,
de protecţie şi de comunicare şi alte mijloace speciale de
dotare
1.butelie cu gaz (spray) paralizant
cu portbutelie pentru centură pentru dotarea fiecărei persoane care
are atribuţii de implementare, monitorizare şi control:
b)Echipament
individual de protecţie:
1.vesta de protecţie
fluorescent-reflectorizantă pe fond de culoare portocalie (figura 6.1);
2.bastoane reflectorizante pentru
acţiunile stradale.
c)Mijloace de comunicare: telefon
mobil şi serviciile aferente - un aparat/persoană.
d)Alte mijloace
speciale de dotare:
2.imprimate (formulare cu regim
special);
1.Figura 6.1.
Modelul vestei de protecţie fluorescent-reflectorizante, pe fond de
culoare portocalie
ANEXA nr. 6: Modelele legitimaţiei de
control şi legitimaţiei de serviciu
1.Figura 1.
Legitimaţia de control
* denumirea autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură
** denumirea instituţiei
publice emitente
2.Figura 2.
Legitimaţia de serviciu
* denumirea autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură
** denumirea instituţiei
publice emitente
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 709
din data de 22 septembrie 2015
Forma sintetică
la data 20-Feb-2018. Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte
Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte Sintetice sunt mărci
inregistrate ale Wolters Kluwer.